Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noe de vet at de er? Eller er det ubevisst? 

Anonymkode: bb0af...6fd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke opplevd at kvinner er bevisst på dette selv, så ser ingen grunn for at det er anderledes for menn med slik oppførsel 

Anonymkode: 4b852...4ce

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en eks mange år tilbake som aldri har forstått at han var kontrollerende. Han gjemte det alltid bak at han var snill, brydde seg, var bekymret osv.

Nå er det mange år siden vi var sammen, men det er ikke lenge siden jeg forstod enda flere måter han faktisk var kontrollerende på den gangen.

Fikk for et par år siden helt ut av det blå en sms fra ham i en bestemt anledning i mitt liv. Men han undertegnet da på en måte som gjorde at jeg ikke kunne forstå hvem som sendte meldingen uten å sjekke nummeret, og selv da var 'navnet' han undertegnet med merkelig. Jeg svarte aldri, for dette er nok en av hans snikete manipulerende/kontrollerende adferd, som jeg bare få år før dette ikke ville forstått var nettopp det. Litt vanskelig å forklare for andre at det var det den meldingen var, men det er ingen tvil. Han var typen som pakket inn ting veldig.

I all hovedsak har han aldri vært klar over at måten han oppførte seg på i forholdet og etterpå drevet av manipulering og kontrollbehov. Likevel ble han utover forholdet bare mer og mer kontrollerende.

Samtidig var det en del av manipuleringen jeg ikke kan forstå han ikke selv forstod var urimelig manipulerende. Men det aller meste, det forstår han nok ikke selv er manipulasjon og kontroll.

Noen menn er veldig, veldig klar over at de både manipulerer og kontrollerer og bygger partner ned, men de bikker over i å ha sterkere psykopatiske trekk, tror jeg.

Anonymkode: 68a9d...c11

AnonymBruker
Skrevet

Det tror jeg ikke. Har vært med noen kontrollerende menn, og felles for dem alle er at de beskylder den andre parten for være «sjalu, mistenksom, dramatisk, sneaky, uten empati» osv, likevel er det nøyaktig det de selv er, men ser det ikke selv. De er jo bare naturlig redd for å miste deg, bryr seg, viser følelser osv. dette gjelder nok både menn og kvinner. Det største problemet er å innse at man er slik, først da kan man få hjelp. 

Anonymkode: c7c5a...8d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at voksne selv vet det om de kjenner på et behov for å kontrollere andre.

Anonymkode: 49f5a...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...