AnonymBruker Skrevet mandag kl 11:54 #1 Del Skrevet mandag kl 11:54 Har sett litt på destinasjoner som Zanzibar ,Cuba, Vietnam...steder du kan reise med Ving og Tui som ikke er typisk sydenferie. Ønsker å oppleve litt samtidig som det er en fin ferie. Florida er og en mulighet men da tenker jeg msn nå dra i masse parker også. Har noen her fine forslag? Jeg er åpen for Europa selvsagt men barnet vil bade. Anonymkode: b7536...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 12:01 #2 Del Skrevet mandag kl 12:01 Har vært i Florida, Zanzibar, Thailand/Kambodsja med barna. Cuba og Vietnam uten barn. Ikke på charter. Anbefaler Thailand. Det er eksotisk - særlig om man velger seg litt bort fra de mest turistifiserte stedene - samtidig som det er billig og trygt. Gjerne med en avstikker til Siem Reap i Kambodsja for å besøke Angkor. Florida-parkene er veldig gøy og jeg elsker USA som ferieland, men hadde ikke reist dit nå. Både på grunn av pris og politikk. Om du ønsker chartertur, er Gambia også et fint alternativ. Anonymkode: ae38b...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:30 #3 Del Skrevet mandag kl 21:30 Bali var en favoritt. Har også vært på Zanzibar, Cuba, Vietnam, Thailand og andre plasser. Ville nok valgt Bali eller Thailand/Vietnam. Helst Bali. Anonymkode: 3f997...e73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:43 #4 Del Skrevet mandag kl 21:43 Var i Florida med to barn. Absolutt ikke et must å dra i masse parker, men det er en opplevelse det også. Vi var på Kennedy Space center og i Legoland, begge et minne for livet. Vi droppa Disney da det kosta nesten 9000 kroner bare i inngang når vi var der. Ellers opplevde vi masse annet som har blitt et fantastisk minne. Vi var på Clearwater beach og Daytona beach, begge helt fantastiske. Vi hadde også et veldig bra fellesområde der vi bodde, med alt du kan tenke deg av aktiviteter. Det ble egentlig der vi tilbragte mest tid. Fikk også en dag med shopping på Florida Mall, som jeg tror de fleste turister oppsøker 😄 Hele turen var helt fantastisk, ingen ville hjem igjen etterpå. Anonymkode: 45182...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 21:45 #5 Del Skrevet mandag kl 21:45 Leste erotiske steder🤣 Anonymkode: ac314...39d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:23 #6 Del Skrevet mandag kl 22:23 Vi har vært i Vietnam, Laos, Kambodsja, Burma, Thailand, Malaysia og Australia med våre barn. Personlig er jeg veldig glad i Malaysia, et flott land å reise i. De fleste er engelskspråklige og det er lett å komme seg rundt. Det er rimelig og de har noen fantastiske øyer og strender. Vietnam er en annen favoritt, men vi har kun vært der på vinteren, det var relativt kaldt, men flott. Vi har valgt å ikke reise charter, da det koster mye og gir så lite. Bodde dog noen netter på Sunwing i Thailand i lavsesong og det var helt ok, men vi kunne like gjerne ha reist til Gran Canaria. Anonymkode: 52196...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:39 #7 Del Skrevet onsdag kl 16:39 Hvor gamle barn? Vi var i Malaysia da barna var 2,5 og 5 år gamle. Reiste rundt og fikk med oss både Kuala Lumpur, Penang og Langkawi. Var på safari i Kenya med tenåringer. Helt fantastisk!! Mange muligheter. Vil oppfordre deg til å ikke begrense deg til charter. Anonymkode: 9a00a...bdf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:44 #8 Del Skrevet onsdag kl 16:44 Reist mye med barna, men vil trekke frem Thailand, det er helt fantastisk med barn. Backepacket i 4 uker med en 6 åring. Bangkok, nord Thailand og siste 10 dagene badeferie på øyene i sør. Endte opp med e-coli, og sykehuset var 5 stjerner. 6 åringen kommenterte at det var fineste overnatting vi hadde på turen! Anonymkode: 3a2e3...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 16:47 #9 Del Skrevet onsdag kl 16:47 Hvordan er det å reise til eksotiske steder med tanke på bilstoler til små barn osv? Eller tar dere med selv? Anonymkode: 27d91...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 20:59 #10 Del Skrevet onsdag kl 20:59 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan er det å reise til eksotiske steder med tanke på bilstoler til små barn osv? Eller tar dere med selv? Anonymkode: 27d91...c11 Ta med selv!! Du kan aldri stole på at det er seter tilgjengelig uansett hvor du drar. Selv om leiebilselskap etc sier de har det… Har dratt med to små barn til Australia, fantastisk sted å besøke med barn! Anonymkode: 9a790...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 00:43 #11 Del Skrevet torsdag kl 00:43 ts her, har tenåringer. takk for svar Anonymkode: b7536...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 13:52 #12 Del Skrevet torsdag kl 13:52 AnonymBruker skrev (13 timer siden): ts her, har tenåringer. takk for svar Anonymkode: b7536...62a Hvor har barnet lyst til å dra, hvor lenge har dere fri, hvilken tid på året, og ikke minst - hva er budsjettet? Hvis dere BARE skal bade, er det ikke noe poeng i å dra lengre enn Middelhavet, synes jeg. Vil dere ha litt andre opplevelser også, er det mer tid og budsjett som er begrensningene. Hvis dere er på lavbudsjett er det ikke noen vits i forslå Florida, Australia eller Fiji. Anonymkode: 9a790...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:10 #13 Del Skrevet torsdag kl 17:10 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor har barnet lyst til å dra, hvor lenge har dere fri, hvilken tid på året, og ikke minst - hva er budsjettet? Hvis dere BARE skal bade, er det ikke noe poeng i å dra lengre enn Middelhavet, synes jeg. Vil dere ha litt andre opplevelser også, er det mer tid og budsjett som er begrensningene. Hvis dere er på lavbudsjett er det ikke noen vits i forslå Florida, Australia eller Fiji. Anonymkode: 9a790...7e9 Blir nok i juli august, vi kan dra noen uker. Vi har ikke sånn kjempebudsjett men jeg ser at en typisk sydendestinasjon fort og er dyrt. Jeg vil gjerne oppleve litt på ferie annet enn å bade men for tenåringen er det viktig å ha med denne dimensjonen Anonymkode: b7536...62a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:15 #14 Del Skrevet torsdag kl 17:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir nok i juli august, vi kan dra noen uker. Vi har ikke sånn kjempebudsjett men jeg ser at en typisk sydendestinasjon fort og er dyrt. Jeg vil gjerne oppleve litt på ferie annet enn å bade men for tenåringen er det viktig å ha med denne dimensjonen Anonymkode: b7536...62a Hvis budsjettet ikke er veldig stort, er Thailand eller andre litt rimelige land i Sørøst-Asia et alternativ. Dyrere flyreise, men opphold og mat kan være billigere. Vietnam for eksempel, Bali, eller lignende. Glem USA, Karibien eller Australia på budsjett, det blir altfor dyrt - mye dyrere enn den typiske Syden-turen til Middelhavet. Anonymkode: 9a790...7e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 17:15 #15 Del Skrevet torsdag kl 17:15 Har vært i Amman, Jordan. Fikk en lokal sjåfør til å kjøre oss over Vestbredden til Jerusalem i Israel. Var før Hamas' angrep og urolighetene etterpå, men spenstig for en familie med barn på 4 og 7 år. Anonymkode: 9f438...80a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
reiseglad Skrevet i går, 05:43 #16 Del Skrevet i går, 05:43 Våre barn har vært mange steder i verden, men det er noen år siden - andre kostnader og annen trygghet. Jeg ville for eksempel ikke tatt dem med til pyramidene i Egypt i dag, og ridd på kameler, det var spennende da men en mer slitsom affære nå. Asiatiske land er spennende, og rimeligere å være i. Både Thailand, Vietnam, Kambodsja, Malaysia og Indonesia er enkle å reise til og ganske rimelig å være i. Mye spennende å oppleve, historie, religion, naturfag, ernæringslære, bevegelse og treningslære som er helt forskjellig fra vår forståelse. Jeg ville dratt østover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå