Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor vanskelig er det? Er ikke spesielt smart/handy og tar tid før jeg forstår enkle sammenhenger om jeg ikke blir fortalt/vist hvordan ting skal gjøres. Burde jeg legge fra meg tanken om lagerjobb? 

Anonymkode: 511ff...d4f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes ikke det var vanskelig. 
Det vil si, skyvemasttrucken slet jeg veldig med, men da gikk kursholder ved siden av meg flere ganger for å vise meg. 
Det var flere på kurset mitt som slet med den, og kursholder gikk sammen med alle, flere ganger, for å kunne vise oss. 
Kursholder demonstrerte nøye alle truckene vi skulle øve på, og forklarte alt veldig nøye. 

Jeg vil si det er mye mer komplisert å lære seg en del lagersystemer, enn å kjøre truck. 

Anonymkode: 2f86e...da6

Skrevet

Ikke vanskelig.

Tror organisering og utforming varierer litt etter hvem du går til, men vårt bestod av et par dager med teorikurs, vi måtte ta en prøve etter hver dag eller noe slikt som vi måtte bestå. Det vil si; det kan godt hende det gikk helt fint å ikke bestå, man fikk nok en sjanse til. Mye selvforklarende, samt en del som gikk på truckens maskineri, hms etc. 

Oppkjøringen tok jeg på arbeidsplassen og han ville egentlig bare se at sikkerheten var på plass og at jeg kunne flytte en greie vi hadde stående 😅 de består deg som regel uansett, mye er bare formaliteter. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, kanskje det ikke er så skummelt allikevel :)

Anonymkode: 511ff...d4f

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke skummelt, men et truckførerbevis åpner ikke mirakuløst en haug med dører på arbeidsmarkedet, akkurat som ikke et førerkort gjør det. Det gjør det litt enklere å få foten innenfor, bare. 

Det finnes eller fantes måter å omgå dette med at de ansatte må ha truckførerbevis (det gjorde i hvertfall det, jeg jobbet i en bedrift der alle kjørte truck, men ingen på lageret hadde bevis, kun en på kontoret som var «ansvarlig» Et par kvelder på kurs og instruktøren kom innom på arbeidsplassen og så oss flytte på noen paller, ferdig)

Anonymkode: 90a22...ff3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...