AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #1 Skrevet 28. april 2025 Jeg er ganske overvektig, har insulinresistens samt pcos og endometriose. Trenger å gå ned ca 40 kg. Noe som er veldig mye enklere sagt enn gjort. Men jeg lurer på om noen i samme båt har erfaring med sukkerfrie alternativer? Jeg leser så mye om at det ikke er bra og at man kan ende opp med metabolsk syndom pga det. Men om man ikke spiser/drikker det for mye, kan det være et bra alternativ når man skal kose seg? Feks sukkerfri brus? Vil man gå ned i vekt om man bytter til sukkerfritt? Anonymkode: 631fb...fbd 1
snillOnkel Skrevet 28. april 2025 #2 Skrevet 28. april 2025 Som hovedregel kan du som voksen innta ubegrensede mengder sukkerfri mat og drikke. Uten kalorier vil det helle ikke føre til vektoppgang. (Noen hevder at sukkerfrie alternativer kan påvirke feks sulthormoner, men bevisene for dette er svake.) Så her er det bare å kose seg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #3 Skrevet 28. april 2025 snillOnkel skrev (1 time siden): Som hovedregel kan du som voksen innta ubegrensede mengder sukkerfri mat og drikke. Uten kalorier vil det helle ikke føre til vektoppgang. (Noen hevder at sukkerfrie alternativer kan påvirke feks sulthormoner, men bevisene for dette er svake.) Så her er det bare å kose seg. Men det du sier gjelder for friske uten hormonsykdommer, så det blir ikke helt samme sak. Derfor jeg lurer på om noen i samme medisinske situasjon har erfaring med dette. Ts Anonymkode: 631fb...fbd
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #4 Skrevet 28. april 2025 Jeg har PCO og har ingen utfordringer med å spise/drikke sukkerfritt og likevel gå ned i vekt. Anonymkode: fa421...089
plomman Skrevet 28. april 2025 #5 Skrevet 28. april 2025 (endret) Postet feil. Endret 28. april 2025 av plomman
AnonymBruker Skrevet 28. april 2025 #6 Skrevet 28. april 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har PCO og har ingen utfordringer med å spise/drikke sukkerfritt og likevel gå ned i vekt. Anonymkode: fa421...089 Takk for svar! Spiser du alle typer sukkererstatning? Ts Anonymkode: 631fb...fbd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå