Gå til innhold

Noen smykkedesignere/merker å anbefale?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har noen å anbefale å sjekke ut som produserer sølvsmykker som varer? Ikke noe for prangende/annerledes. Gjerne noe som ikke er veldig kjent. 

Budsjett 1500 per del (øreringer, smykke, armbånd). 

Jeg har hittil kjøpt nesten utelukkende smykker fra Glitter og vil nå heller kjøpe mer kvalitetssmykker og finne litt egen stil i smykkeveien. 

Anonymkode: 1741b...999

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Juhls

Anonymkode: 08653...347

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er glad i muli collection https://mulicollection.com/en-no

Vet ikke om det er 100% ekte, men kvaliteten er veldig bra! Har kjøpt smykker derfra siste 5-8 årene, og alle smykkene er like fine. Og jeg liker at det er enkelt design

Anonymkode: 76e34...c6e

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Juhls

Anonymkode: 08653...347

Jeg tenkte også på Juhls. De har mange flotte serier. Tidligere hadde de filialer i Bergen og Oslo. Jeg vet ikke om de har det lenger. Uansett, så kan du handle av dem på nett.

https://www.juhls.no/categories/tundra

Endret av Hulderen
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1500 pr del er et lavt budsjett om du snakker designere (da tenker jeg en grad av håndarbeid) og ikke bare masseprodusert. En ring eller et anheng feks veier fort noen gram og da er sølvprisen nå såpass høy at du ikke gir rom for prisen på nettop design, arbeid og alt det andre.

Du kan finne mye bra på feks søndagsmarkedet på Blå om du er i Osloområdet ellers er Norway Designs en grei plass å finne designere du kanskje liker?

Jeg synes disse er veldig pene og nesten innenfor budsjettet du satte.

https://www.norwaydesigns.no/collections/smykker/products/kaja-gjedebo-eo-ipso-ergo-orepynt-sma-solv

Anonymkode: 500e1...6a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

1500 pr del er et lavt budsjett om du snakker designere (da tenker jeg en grad av håndarbeid) og ikke bare masseprodusert. En ring eller et anheng feks veier fort noen gram og da er sølvprisen nå såpass høy at du ikke gir rom for prisen på nettop design, arbeid og alt det andre.

Du kan finne mye bra på feks søndagsmarkedet på Blå om du er i Osloområdet ellers er Norway Designs en grei plass å finne designere du kanskje liker?

Jeg synes disse er veldig pene og nesten innenfor budsjettet du satte.

https://www.norwaydesigns.no/collections/smykker/products/kaja-gjedebo-eo-ipso-ergo-orepynt-sma-solv

Må gjerne være masseprodusert, var vel mest det jeg var ute etter bare produsentnavn jeg ikke nødvendigvis har sjekket ut. Nesten alt foreslått er for spenstig for min smak, så masseprodusert faller vel gjerne mer under smaken også, må uansett bare finne litt ut hva jeg liker som mer voksen etter at det har gått mye i hjerter og noe sommerfugler.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Må gjerne være masseprodusert, var vel mest det jeg var ute etter bare produsentnavn jeg ikke nødvendigvis har sjekket ut. Nesten alt foreslått er for spenstig for min smak, så masseprodusert faller vel gjerne mer under smaken også, må uansett bare finne litt ut hva jeg liker som mer voksen etter at det har gått mye i hjerter og noe sommerfugler.

Ts

Om øredobbene jeg lenka til var for spenstige må du nesten komme med eksempler på ting du liker så kan jeg forsøke å finne noe i samme gate? 

AnonymBruker
Skrevet

F.eks funnet Sisi Copenhagen som jeg liker godt flere serier fra, dessverre mye utsolgt der så får ikke kjøpt noe som matcher av det jeg har likt og sett.

Ts

• Liker 1
Gjest Sur sitron
Skrevet

Elsker smykkene til Reidun Breistig. Virker litt historiske og synes de har litt Viking-preg over seg. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ukjent merke, men liker godt smykker fra Tom Wood

Anonymkode: 14f10...fff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sporsmykke.no.

Anonymkode: 71309...580

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte også på Norway design. 

Sisi Copenhagen virket som ganske generisk med diamanter/bling, det finner du vel tilsvarende av på nesten alle gullsmeder?

Har du bladd gjennom sidene til feks Illums bolighus? De har både Julie Sandlau og Flora Danica som jeg liker. 

Huldreverket har også mye fint, men det er kanskje ikke din stil.

Anonymkode: 6ee86...b35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker mange av smykkene til Kristin Selboskar. Både de i sølv og de med emalje. Prisene varierer, men en del av smykkene hennes ligger i ditt prissjikt. 

Anonymkode: 115e9...e84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med By Wahl-West?

Anonymkode: 8873a...a9b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ByMe av Marianne Tefre 

Anonymkode: bc349...715

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes Maanesten har mye fint 😊

Anonymkode: 7a4f0...abb

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...