Gå til innhold

Kjøper dere fortsatt Kaffe Latte på kaffebar når prisen er mellom 70-80 kr.?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper kaffe selv om det er så dyrt. Drikker bare den ene koppen hver dag, og partner drikker ikke kaffe.

Jeg går til jobb og har mange gode kaffebarer på veien, så da velger jeg å gjøre det sånn. Verdt det for meg ❤️

Anonymkode: f69a3...9b5

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det ikke galskap å kjøpe så dyr kaffe? 

Anonymkode: 824b2...67c

For meg er det galskap, det er ikke jeg som skal betale de ansattes lønn. En gang i blant kjøpe jeg en kaffe på kafe, kanskje annenhver mnd, holder for meg

Anonymkode: 3310d...6b2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Er det ikke galskap å kjøpe dyre vesker? Røyk? Alkohol? Dyre vinterjakker? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For meg er det galskap, det er ikke jeg som skal betale de ansattes lønn. En gang i blant kjøpe jeg en kaffe på kafe, kanskje annenhver mnd, holder for meg

Vi betaler jo alle hverandres lønn på den ene eller andre måten- det er sånn samfunnet går rundt. Vil vi ha utvalg, gode restauranter og fine matbutikker så må vi bruke penger der. Alternativet er at vi betaler hverandres lønn over skatten når flere på på ledighetstrygd. 

Anonymkode: bc5eb...613

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi betaler jo alle hverandres lønn på den ene eller andre måten- det er sånn samfunnet går rundt. Vil vi ha utvalg, gode restauranter og fine matbutikker så må vi bruke penger der. Alternativet er at vi betaler hverandres lønn over skatten når flere på på ledighetstrygd. 

Anonymkode: bc5eb...613

Skjønner hva du mener, men hadde kaffebarer-kafeer tatt en mer moderat pris, hadde de hatt mange flere kunder, En pakke kaffe koster 40-50 kr i butikken, da er det unødvendig å betale dobbelt så mye for en kopp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg en sjelden gang er ute på kafé eller med noen så lett, men det blir maks 2 ganger i mnd.

Anonymkode: 5e7d3...8d3

Skrevet

Er så sjelden på kafé at de gangene jeg er det (3-4 ganger i året?), kjøper jeg det jeg har lyst på. Er mer glad i te enn kaffe da. Om sommeren er det godt med iste.

Skrevet

Jeg er på slike kaffebarer så sjelden at de få gangene jeg gjør det så unner jeg meg å kjøpe meg hva jeg vil.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor stor kaffe jeg får, og hvor god den er. Er ikke så ofte på kafé, så å betale det en eller to ganger i året er ikke galskap for min del, men mindre jeg får en pitte-liten kaffeslurk som smaker søppel

Anonymkode: b581a...715

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg kjøper kaffe selv om det økonomisk sett er tullete. Har en liten, sjarmerende og uavhengig kaffebar rett i nabolaget som jeg synes det er vel verdt å støtte.

Anonymkode: 86c8b...8ad

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosalilje84 skrev (3 timer siden):

Er det ikke galskap å kjøpe dyre vesker? Røyk? Alkohol? Dyre vinterjakker? 

Dyre biler, ikke minst! Og oppussing, der snakker vi jo ikke 70-80 kroner, men fort 70-80 000.

Folk bruker penger på så mangt. Jeg koser meg med den lille hverdagsluksusen det er med skikkelig kaffe og vet at mine nesten daglige besøk er med på å holde liv i en liten, lokal bedrift som stort sett ansetter studenter.

Anonymkode: 86c8b...8ad

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tydeligvis mange som burde holde munn og ikke klage på renteoppgang og inflasjon, enkelte har tydeligvis penger nok i r*va.

Dersom du punger ut 60+++ kr for en forbanna kopp med kaffe er du jo dum som et brød.

Ser folk som koser seg på restaurantene på kjøpesentrene også, en familie på 4, der ungene skal ha drittmat og foreldrene noe annet skvip. Kommer fort på 1000 lappen det.

På et kjøpesenter.

Folk fortjener jo å gå i luksusfellen når de ikke skjønner at det er ulvetider og at forbruket må ned og sparingen opp.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Om jeg er på farten, og har lyst på god kaffe, så kjøper jeg. 

Anonymkode: 66485...90f

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper meg så veldig sjeldent kaffe ute, at de få gangene i året jeg gjør det så går det helt fint. Liker best svart kaffe og den koster jo som regel ganske mye mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke det er så dyrt egentlig. Kjøper kanskje en gang i måneden når vi går tur i byen :) 

Anonymkode: c33e1...751

Skrevet

Jeg gjør det innimellom. En god cappuchino og Morgenbladet på kafébordet er min oase i hverdagen. Dyrt har det blitt, ingen tvil om det. Men jeg har ingen interesse for dyre utenlandsreiser, oppussing til stadighet og så videre. Bil har jeg heller ikke. Jeg prioriterer det som gir meg glede. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nope, kjøper på det stedet vi har halv pris gjennom jobb, da er det 36,- for en dobbel mocca og det er helt fint! Når jeg er med venner bryr jeg meg ikke da. 

Anonymkode: fbc6f...81e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan nekte å kjøpe kaffe fordi det koster 80 kroner, for så senere på dagen gledelig betale 140 kroner for en øl. Så det handler om prioriteringer. 😅

Anonymkode: 85d49...91c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja faktisk. Ganske nylig gikk jeg inn på en fancy kafé og bestilte en kaffe latte. Sjekker aldri pris. Så jeg ble rimelig overrasket da jeg måtte ut med 104 NOK. 
Kverulant som jeg er spurte jeg hvordan i huleste det var mulig å selge en kaffe så dyrt.
De unnskyldte seg med at prisen på kaffebønner hadde økt mye det siste året, kaffebønnene de brukte var spesialimporterte og det tok tid å lage det hjertet i kaffen min😳

Anonymkode: f6df2...9e8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jo! Det er overhode ikke verdt pengene. 

Anonymkode: cd5f4...08e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...