Gå til innhold

Kjøper dere fortsatt Kaffe Latte på kaffebar når prisen er mellom 70-80 kr.?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke galskap å kjøpe så dyr kaffe? 

Anonymkode: 824b2...67c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde aldri betalt noe for skvipet Kaffe Latte. Betaler lett 50-70 kr for god espresso.

Anonymkode: b2ef1...a2e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper bare, hvis jeg er på cafe med venner. Men kjøper aldri bare for å ta med. Synes det er dyrt, og den jeg lager hjemme er bedre.

Anonymkode: e4646...03f

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 758b1...727

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, må lage det hjemme om jeg skal ha 

Anonymkode: 78aa5...99e

• Liker 1
Skrevet

En sjelden gang. Kjøpte på Espresso House til 81,- på fredag. Sist jeg kjøpte mener jeg å huske var julespesialen til Espresso House eller Starbucks i desember. Og på Starbucks når jeg fløy fra Gardermoen i høst.

Så vi snakker en gang i kvartalet da. Det er greit nok, men bør ikke være veldig mye oftere. Både mtp pris og kalorier.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper det en 2-3 ganger i året. Har ellers god maskin hjemme, så lager heller like bra eller bedre kaffe hjemme.

Anonymkode: 55635...bd2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Jeg betaler ikke kun for kaffe, jeg betaler for å sitte i lokalet, for ingredienser, for utstyret, lønn for ansatte osv. Jeg kjøper heller ikke for å ta med, men synes prisen er helt grei når jeg først sitter der. 

Anonymkode: a8dfd...bbb

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg kjøper en cappuchino med meg fra senteret. Nyter å drikke den i bilen på vei hjem. Tror jeg betaler ca 50 kroner, men det skjer maks en gang i måneden så jeg står i det. Vel verdt pengene 😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Smertegrensa mi gikk på 40 kroner. Jeg har rimelig kaffe hjemme, og gratis på jobb. Skal jeg treffe noen ute får man fortsatt vanlig kaffe for 25 kr koppen på brune pøbber.

Anonymkode: bf5ee...7e5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er på kaffebar såpass skjeldent at det ikke har noe å si for min økonomi om den koster 40 eller 80 kroner, så jeg kjøper den kaffen jeg vil ha, uavhengig av pris. Hadde jeg vært ofte på kaffebar hadde jeg nok revurdert. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det hender, kanskje en gang i måneden eller to.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg bodde i annet land, hvor ting var billigere, så kjøpte jeg kaffe ute så og si hver eneste dag. Men i Norge? Nei, aldri i livet! Trur faktisk aldri det har skjedd. Kan ikke komme på én eneste gang.

Anonymkode: 85d49...91c

AnonymBruker
Skrevet

tja, hvis det er det jeg vil ha så - det er sjelden jeg kjøper kaffi men hvis det er det jeg vil ha så er jeg heldig slik sett som ikke trenger tenke på prisen.. 

Anonymkode: f1b47...e0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uføretrygdet og har ikke god råd akkurat. Men én gang i uka møter jeg ei venninne på kafé. Da kjøper jeg meg en kaffe til 62kr. Kaffen er ikke akkurat verdt det, men én tur ut i uka for å være sosial og late som at jeg har et liv er det 😅 

Anonymkode: 157a9...817

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet

Ja, men stort sett ikke mer enn et par ganger i mnd, så ingen betydning for økonomi 😊

(Er ufør)

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje 1-2 ganger i måneden. Galskap å kjøpe hver dag som en del av mine kollegaer gjør.

Anonymkode: 71a53...590

AnonymBruker
Skrevet

Den sjeldne gangen vi går på kafe så har vi råd til det. Det skal dekke mer enn kostnaden for kaffe, som flere påpeker :)

Ikke alt måles i kroner og øre- når man ikke går ut annenhver dag skal man huske å kose seg litt i livet også. Det teller mer enn de 13 kronene mindre på konto i forhold til samme kaffe i forfjor. 

Anonymkode: bc5eb...613

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det ikke galskap å kjøpe så dyr kaffe? 

Anonymkode: 824b2...67c

Jo, på en måte så er det sikkert det.

Nå drikker jeg ikke latte, men tar gjerne en dobbel cappuccino når jeg en sjelden gang er på kafe. I det store og det hele så er ikke den ene kaffen en gang eller to i måneden den største utgiften jeg har. ;)

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig sjelden jeg er på kafe, så det går fint å betale den prisen. Tror jeg kjøper kaffe ute 3-4 ganger pr år.

Anonymkode: 92026...e9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...