Gå til innhold

Er jeg tiltaksløs, lat eller deppa av familie og studier?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fullførte en bachelor i 2022 og fikk barn i 2023. Jeg venter enda et barn i november nå. Denne andre graviditeten var helt uplanlagt og jeg skal nok snippe egglederne så fort barnet er ute. Første barnet er nå straks to år og går i bhg. Men nå vet jeg ikke hvordan jeg skal komme meg ut av mentaliteten jeg har. Jeg føler meg så ekstremt sliten hele tiden, joda er gravid men mener sånn mentalt helt utkjørt også. Jeg begynte studier nå i januar men strøk alle eksamenene så fort jeg var gravid, jeg spøy hele dagen lang i 12 uker i strekk. Nå føler jeg meg ok og kunne i teorien studert, men jeg har allerede strøket alle emnene. På samme tid har jeg mista mye tid med to åringen for jeg har vært så dårlig. Dette gjenspeiles i barnehage hverdagen hennes. Hun vil ikke til bhg og savner meg.  I tillegg sa jeg nettopp opp deltids jobben min, uten å vite at jeg var gravid. Jeg føler jeg har ´´mista´´ så mye av meg selv nå til det med å være mor, men på samme tid er jeg så fysisk sliten, jeg trenger å trene og spise sunt men får det ikke til, jeg får ikke til å studere, jeg får ikke til å stelle meg og se ut som et normalt menneske. Når jeg får tid for meg selv får jeg meg ikke ut av senga. Får meg ikke til å gjøre en dritt. Hvordan snapper man seg ut av dette leve settet? Jeg vil ha energi igjen, studere, få til ting i hverdagen, leve strukturert, ta vare på meg selv. Føler jeg råtner. Jeg blir å studere til høsten igjen for å ha noe inntekt fra min side, men barnet kommer på en sånn ubeleilig tid at jeg får ikke permisjon fra lånekassen så jeg må skrive eksamen på fødestua. Har noen råd eller tips eller guddommelig innsikt på hvordan få tilbake energi i en slik situasjon? Føler meg så ekstremt tiltaksløs og vet ikke lenger om jeg bare er sliten, deppa eller lat.  Aner ikke hvordan jeg skal ta tak i meg selv. Trenger ikke å høre ´´ ja men du valgte barn din feil´´.. Jeg vil ut av denne Rønna jeg har havnet i !! 

Anonymkode: 5a408...218

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som du kan ha en grad av depresjon. Ikke nødvendigvis noe helt voldsomt, men man blir jo fort litt skjør av å være dårlig i svangerskap og ha en toddler.

Har du en partner som bidrar? I så fall kan dere se på hvordan dere kan prioritere slik at du bruker den energien du har på toåringen og avlastes med husarbeid m.m.

Eksamen hadde jeg sett helt bort fra, uavhengig av om det ikke er mulig å få fødselstipend og permisjon fra fødsel. Klargjør noe vås på forhånd, lever og stryk og utsett konten så lenge du kan. 

Tror du kommer lenger med å godta at akkurat denne livsfasen er litt mayhem, og begrense irritasjon på deg selv for alt du opplever å ikke få til. Du lager folk, liksom. Det tar på.

Anonymkode: 58687...799

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...