Gå til innhold

Renholdsarbeider som er alkoholiker

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er nær familie.

Anonymkode: 56e6f...466

Om du er nær familie av vedkommende så hadde jeg først og fremst konfrontert vedkommende. Vært direkte. Og tydelig på at om han/hun ikke skjerpet seg så ville du varsle de rette instansene. Og dersom du er veldig nær familie så ville en av de jeg varslet være fastlegen til vedkommende.

Ser du at vedkommende kjører bil beruset? Ring politiet.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Hareena skrev (13 minutter siden):

Seriøse arbeidsgivere ønsker å hjelpe sine ansatte, ikke sparke dem, derfor har de fleste større virksomheter har et Akan- opplegg og er tilknyttet bedriftshelsetjeneste som bistår i slike saker.

Har du og henne samme arbeidsgiver?  Det ser ikke slik ut i HI. Jeg ville sendt bekymringsmelding til hennes arbeidsgiver. Ved å ikke melde fra muliggjør du videre misbruk.

jeg var Akan representant i mange år i et av norgse største konser og kan med hånden på hjerte underskrive på at arbeidsgiver som regel ønsker vite, men ikke nødvendigvis for å hjelpe den ansatte men for å passe på at de selv går klar hvis noe skulle skje som en følge av misbruket.. 

Anonymkode: fe132...e21

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om hun kommer så beruset på jobb at hun ikke klarer jobben sin, så vil arbeidsgiver merker det. Hun har jo ikke en jobb hvor det er direkte farlig at hun er noe beruset. 

Jeg ville ha vært mer bekymret for helsen hennes, både psykisk og fysisk. Og hvordan hun kommer seg til og fra jobb. 

Anonymkode: 5ec6d...938

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sender du ikke inn en bekymringsmelding til legen istedefor å tenke på å varsle arbeidsplassen?

Anonymkode: 7e009...9d3

Gjest Nådeløs
Skrevet

Begrenset hvor ille det kan gå om man er renholder. 

La henne være. Det blir lett plukket opp om alkoholdrikkingen går utover jobben hennes, og da tar sjef affære. Som en annen her skriver, det hadde vært annerledes om det var en bussjåfør eller sykepleier. 

AnonymBruker
Skrevet
Nådeløs skrev (Akkurat nå):

Begrenset hvor ille det kan gå om man er renholder. 

La henne være. Det blir lett plukket opp om alkoholdrikkingen går utover jobben hennes, og da tar sjef affære. Som en annen her skriver, det hadde vært annerledes om det var en bussjåfør eller sykepleier. 

Det er veldig respektløst å si slik! " selv en fyllik kan drive med renhold" Renhold er ikke vasking, renhold er å holde rent, samspill med brukere av bygget, vedlikehold og orden. Så skjerpings! 

Anonymkode: 53446...f32

Gjest Nådeløs
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig respektløst å si slik! " selv en fyllik kan drive med renhold" Renhold er ikke vasking, renhold er å holde rent, samspill med brukere av bygget, vedlikehold og orden. Så skjerpings! 

Anonymkode: 53446...f32

Det var ikke det jeg sa. Ikke mitt problem at du vrir om på ordene. 

En renholder gjør en kjempe viktig jobb, men de har ikke ansvar for menneskeliv i jobben sin. Det vil si at de på grunn av sin alkoholpåvirkning ikke kan ta livet av andre mennesker som følge av uoppmerksomhet på grunn av alkoholpåvirkning. I mange jobber kan man lett ende opp med å skade eller ta livet av andre mennesker om man er under påvirkning av rus. Det finnes rusmisbrukere og alkoholikere som står i jobber uten at andre merker det over lang, lang tid, og det er gjerne yrker hvor det er liten sjanse for at noe går alvorlig galt. 

Skjerpings selv. 

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (11 timer siden):

Om du er nær familie av vedkommende så hadde jeg først og fremst konfrontert vedkommende. Vært direkte. Og tydelig på at om han/hun ikke skjerpet seg så ville du varsle de rette instansene. Og dersom du er veldig nær familie så ville en av de jeg varslet være fastlegen til vedkommende.

Ser du at vedkommende kjører bil beruset? Ring politiet.

Ikke hør på dette «rådet». Man kan ikke skjerpe seg fra en ruslidelse. Det beste hadde vært om du velger å aldri uttale deg om et alvorlig tema du ikke har kunnskap om.

Anonymkode: 0d8ec...520

Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Ikke hør på dette «rådet». Man kan ikke skjerpe seg fra en ruslidelse. Det beste hadde vært om du velger å aldri uttale deg om et alvorlig tema du ikke har kunnskap om.

Anonymkode: 0d8ec...520

Selvfølgelig kan man ikke skjerpe seg fra å ikke drikke. Men man kan ta grep og få hjelp. Det er og en form for å skjerpe seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...