Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Vi er nå i den perioden, hvor ALT skal utforskes. Nå er det 8 år siden jeg gjorde dette sist (altså sist jeg hadde så liten baby), og kjenner jeg er helt fersk når det kommer til barnesikring. Vi har sikret skuffer og skap. Jenta mi har 2 skuffer hun kan åpne og leke med, den med hennes ting og den med matbokser. Det er kommet mye nytt på markedet, og jeg aner ikke hvor jeg skal begynne. 

Nå gikk det jo bra med sønnen min med det vi fikk gjort den gangen, men den gangen hadde vi en helt annen hverdag. Jeg hadde ikke jobb, og vi hadde bare han. Han var også mye mer "stille" hvis vi kan si det sånn. Datteren min er "all over the place", og jeg gjør ikke annet enn å fly etter henne. 

Hittil har vi: trappegrinder (både i trapp, gangen og døra til verandaen), skuffer/skapsikring, og har akkurat bestilt sånn til å ha i døra så ikke hun skal kunne klemme hendene. Har også bestilt sånne hjørnebeskyttere, men har ikke tenkt på det før nå, da bordet vårt i stua er rundt, og frem til nå har hun ikke vært høy nok til å treffe kanten på spisestuebordet. Er det mer jeg bør tenke på da? 

Jeg har en malm kommode stående i stua, der har hun blant annet en skuff med leker. Jeg skulle gjerne hatt hjørnebeskytter på de skuffene der, for de er skikkelig "spisse". Problemet er at malmen er skrå i skuffene, noe som gjør at jeg ikke får festet en hjørnebeskytter på skuffene der. Tips...? 

AnonymBruker
Skrevet

Kan være greit å sikre stikkontaktene, så hun ikke kan stikke noe inn der. 

Har dere peis dere bruker, kan det være greit med peisgrind om dere fyrer i. Vi lot bare være å fyre..

Vi har også sinn kant lang komfyren, så ikke små hender kan få fatt i håndtak på panner. (denne er faktisk så grei at vi har den fremdeles, selv om ungene er blitt store)

Vi har sikret møbler til veggene, men har ikke hjørnebeskyttet selve skuffene på kommoder. Vi har hatt sånne dingser så ungene ikke kan åpne skuffene selv, annet enn noen skuffer med ufarlige ting som de har fått leke med. 

Vi har også satt på sikring på varmtvannstanken så det ikke kan komme glovarmt vann ut i vasken/dusjen. 

Anonymkode: 7b555...db4

AnonymBruker
Skrevet

Feste møbler i veggen er viktig og noe mange slurver med. En malmkommode er tung og kan velte over barnet. De kan velte når skuffene er ute selv om de virker stødige. Samme med hyller osv. Ellers grind foran trapp og peis, ha kniver og spisse ting utilgjengelig, pass på varme gryter,stekepanner,kaffekanner osv (ikke ha håndtak stikkende ut så barnet kan velte over seg), ikke ha masse løse ledninger og persiennesnorer og slikt barnet kan hekte seg i.

Vi satte på hjørnebeskyttere men barnet plukket dem bare av. Hadde bare en stol stående på hjørnet av bordet istedet den perioden barnet hadde hodehøyde akkurat i bordhøyde,det funket fint egentlig. 

Anonymkode: f4807...9e3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine er 2 og 3, og "over alt".

Har ikke brukt hjørnebeskyttere, men vi hadde skuff/skaplås og trappegrind. Ellers har vi skrudd fast kommoder til veggen, fjernet knuselige ting fra de nederste hyllene osv.

Anonymkode: ac0ab...d70

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...