Gå til innhold

Harry med vinskap?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes langt fra det er harry, men tenker man skal ha god plass for å prioritere det. Ikke synes jeg det er så pent eller kult heller, mest praktisk. Så ville såfall gjemt det litt under benken heller enn å ha det ut mot et oppholdsrom. Jeg har middels stort kjøkken og er ganske vininteressert, men priorierte likevel ikke vinskap når jeg pusset opp. Det kan nok henge sammen med at jeg har svært vinskap i kjelleren. Og heller henter vinen derfra, trenger ikke mellomlagring på kjøkkenet. Hadde jeg hatt stort kjøkken hadde jeg nok satt inn et lite skap der og 🙂

Noe som er helt ubrukelig er de åpne vinhyllene på kjøkkenet. Som attpåtil ofte er nærme komfyr/ventilator. Er helt håpløst å utsette vinen for den varmeforskjellen og fuktforskjellen der selv om det «bare» er enkel drikkevin.

Anonymkode: 7c747...2da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sur sitron
Skrevet

Det er langt fra harry - men man skal drikke litt vin for å ha bruk for det. Jeg drikker veldig sjeldent alkohol så mine flasker har to temperaturer. Vanlig romtemperatur (rødvin) og kjøleskapskaldt (hvitvin og bobler).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes vinhylle er finere hvis man ikke har barn

Anonymkode: 29a47...b20

AnonymBruker
Skrevet

Vinskap på kjøkkenet er litt i overkant pretensiøst og wannabe snobb for min smak. Vinskap i kjelleren (hvis man har) kan jo være  praktisk. Det er som med alt "ekstra": Det er mer classy å ha det skjult enn fremvist. 

Anonymkode: 0bf9a...4b4

• Liker 1
Skrevet

Hvis man drikker litt vin og har nok interesse og engasjement rundt det til å ha nytte av og bruk for det, ser jeg virkelig ikke problemet. Det er jo prinsipielt sett ingen forskjell på det og at jeg, som har et over middels stort og variert forbruk av te, har en litt stor og avansert vannkoker så jeg kan få riktig temeperert vann til de forskjellige teslagene og en stor og synlig tehylle på kjøkkenet. Man tilrettelegger for sin egne ønsker og behov.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi skal pusse opp kjøkkenet, og vurderer vinskap. Jeg føler det er super-harry. Enten har du peiling på vin, og har et vinskap i kjelleren til minst 100 flasker, eller har du de to siste kjøpene fra tax-free i kjøleskapet. Maks rødt flagg for at folk ikke kan vin, er vinskap på kjøkkenet med plass til 8 flasker, slik det fortsatt er plass til alle boksene med Pepsi-Max i kjøleskapet.. 

samboer mener derimot vinskap er topp, så er de få flaskene vi har klart temperert, samt at det avlaster kjøleskapet (men til hvilken pris..!) 

hva tenker dere andre? 

Anonymkode: a158f...96b

Hvorfor bry seg med hva andre synes, det er ditt hjem, gjør hva DU har lyst til, det gjør jeg og trives godt med det.

Anonymkode: 92c2b...179

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Om det er harry eller ikke bryr jeg meg lite om. Men vi har veldig stor nytte og glede av vårt. Tre soner, hvitvin, rødvin, og lagringsvin. 

Jeg hater å få romtemperert rødvin, eller hvitvin fra kjøleskap. 

Har det på grovkjøkkenet. Men ville definitivt hatt det på kjøkkenet om det var eneste alternativ. 

Anonymkode: 2c43a...e18

• Liker 1
Gjest Sur sitron
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Om det er harry eller ikke bryr jeg meg lite om. Men vi har veldig stor nytte og glede av vårt. Tre soner, hvitvin, rødvin, og lagringsvin. 

Jeg hater å få romtemperert rødvin, eller hvitvin fra kjøleskap. 

Har det på grovkjøkkenet. Men ville definitivt hatt det på kjøkkenet om det var eneste alternativ. 

Anonymkode: 2c43a...e18

Jeg drikker vin en eller to ganger i året så for meg er romtemperert rødvin og hvitvin fra kjøleskap helt super. Er ikke den store vinkjenneren 😅

Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt et vinskap med et par ulike temperatursoner, men har ikke plass på kjøkkenet. Kanskje i kjellerboden om vi får ryddet plass en vakker dag?

Det ville være ekstremt praktisk å ha vinen ferdig temperert til enhver tid. Når man drikker en del vin til maten er det faktisk ikke så helt sjelden at man åpner en flaske med feil (korket, oksidert osv) som må returneres til polet, og da er det kjedelig om man må åpne en vin raskt uten at den har korrekt temperatur - det gir jo aldri optimal smaksopplevelse. Vi pleier alltid å kjøle ned en ekstra flaske i beredskap for hver rett til gode middager, men det tar jo plass i kjøleskapet, og blir mye bæring fram og tilbake. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er blodharry. Men mindre harry om man er vinkjenner og jobber som sommelier da. Få ting er så harry som fancy vinskap med billig vin som gato negro og amigo :ler: Skal ikke skryte på meg å være vinkjenner selv, jeg drikker nesten ikke, men vet at gato negro og amigo er billig skvip. 

Anonymkode: a5178...27d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ahhh. Dette er nordmenn i ett nøtteskall. Janteloven ❤️

Anonymkode: d7f43...4f8

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Drikker du vin så er vinskap helt greit.

Drikker du ikke vin og bruker det for pepsi max så er du bare teit. 

Det er min mening.
Jeg drikker ikke vin. Om det har noe å si. 

Anonymkode: 6cea1...69b

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det så mange i denne tråden som ikke liker Zaccagnini Montepulciano d'Abruzzo?

Anonymkode: f61a3...2d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 8.18):

Ikke harry dersom dere er vinkjennere og bruker vin nøye avstemt til maten i mange sammenhenger. Ellers harry og ikke minst unødvendig.

Anonymkode: 2a287...b9f

Er da ikke Harry bare fordi en ikke er verdensvant innen vin?! Vi har et lite vinskap, og jeg føler meg overhodet ikke harry av den grunn…. Det som er harry, er folk som mener andre er harry fordi de ikke gjør som deg eller som forventet. Er det harry å ha hus og bil, hvis du ikke har så god peiling på disse tingene?? Er det harry å ha klær, hvis man ikke er så moteriktig? Bare lurer ;) 

Anonymkode: 800d1...ef0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da vi skulle pusse opp kjøkkenet, endte vi opp med ei smal glipe. Vi valgte da og sette inn et lite vinskap der. Det blender godt inn, og folk legger faktisk ikke merke til det en gang. Vi er fornøyd med det.

Godt mulig enkelte mener det er harry, men ærlig talt! Det driter jeg i🤣

Anonymkode: 0a308...ce0

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...