AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Hei. Datteren min skal døpes nå til høsten, og har ikke noen nære nok venner til å invitere til dåpen.. føler at noen kan synes det er rart å bare invitere familien. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 2157c...e00
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Jeg har bare vært i dåp hvor bare storfamilien er invitert, kanskje inkludert faddere, hvis man har noen venner som faddere. Men mange har utelukkende familiemedlemmer som faddere også. Anonymkode: bb8aa...5d0 10
Gjest Vecky Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Gjør det du føler for. Det er deres valg. Vi har valgt å kun ha nærmeste familie (våre foreldre, besteforeldre og søsken inkl. barn), fordi vi ikke ønsker et stort og dyrt selskap. Vi skal ha feiring hjemme, samt lage mat og kaker selv.
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april Jeg tenker at det er opp til enhver hvem man inviterer, om det er bare nærmeste familie, noen venner eller storfamilien. Noen av mine tantebarn har invitert tanter og onkler også i deres barns dåp, å det er jo kjempekoselig. Selv vokste jeg opp med stor familie, men de bodde i nord mens vi på østlandet, så det var ikke så ofte vi så familien. Derfor ble vi som bodde her sørpå veldig nære og samler gjerne alle til anledninger. Anonymkode: 9a7fd...5c4
AnonymBruker Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei. Datteren min skal døpes nå til høsten, og har ikke noen nære nok venner til å invitere til dåpen.. føler at noen kan synes det er rart å bare invitere familien. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 2157c...e00 Dåp så inviterer vi faddere og nærmeste familie. En dåp er ikke et stort kalas, der dåpsbarnet forsvinner i mengden. Anonymkode: 5dd00...8eb 4
AnonymBruker Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april Veldig vanlig at det bare er familie og faddere. Vi hadde kun det pluss et nært vennepar av oss. Anonymkode: 1b415...f04 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei. Datteren min skal døpes nå til høsten, og har ikke noen nære nok venner til å invitere til dåpen.. føler at noen kan synes det er rart å bare invitere familien. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 2157c...e00 De fleste inviterer bare nærmeste familie! Noen inviterer nære venninner(som ses på som søstre). Noen har bedre forhold til venninner enn egen familie. Så det er valg alle må velge selv, du må ikke invitere noen venner nei, de færreste gjør det! Anonymkode: 19008...1b6
AnonymBruker Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De fleste inviterer bare nærmeste familie! Noen inviterer nære venninner(som ses på som søstre). Noen har bedre forhold til venninner enn egen familie. Så det er valg alle må velge selv, du må ikke invitere noen venner nei, de færreste gjør det! Anonymkode: 19008...1b6 Og når de næreste venner kanskje er fadder er vel det derfor de kommer Anonymkode: 19008...1b6 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april jeg har vært i mange, aldri vært andre enn familie. Anonymkode: 52902...013 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april Jeg er ikke vant til store barnedåper. Har aldri vært i en barnedåp som ikke har blitt arrangert hjemme i stua. Nærmeste familie og faddere. Noen ganger er nærmeste familie faddere. Anonymkode: 5896b...84f 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april Nærmeste familie pluss eventuelt faddere utenom familien er helt vanlig i dåp. Alle våre barn har en fadder som ikke er I slekt med oss, og partneren til denne fadderen (og eventuelle barn) ble også invitert i dåpen. Nå skal det vel sies at hos oss omfatter nærmeste familie rundt 50 personer med smått og stort, så å holde selskap hjemme var ikke aktuelt. Anonymkode: 4d20b...339
Gjest jegerrinne Skrevet 28. april #12 Skrevet 28. april Hos oss var kun familie og venner som var fadder, samme i konfirmasjon
AnonymBruker Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april Vært i mange dråper. Kun noen få av de har hatt venner med, og da kun et vennepar som også har vært fadder. Det vanligste er kun familie. Så det hadde jeg ikke stresset over. Anonymkode: dbda7...979
AnonymBruker Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april Veldig vanlig med kun familie. Jeg var nylig i dåp hvor kun familie ut til foreldres søskenbarn var invitert, og fadder + partner. Anonymkode: 1b471...e68
Kålrota Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april Vi har bare hatt familie, det har vært mest vanlig i de jeg har vært i også.
AnonymBruker Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Jeg har stor slekt, og har vært i nærmere tredve dåper (både på min og mannens side), og jeg har faktisk aldri noen sinne opplevd at noen andre enn familie er tilstede. En dåp er en familiebegivenhet, ikke et vennekalas. Det er helt dønn normalt å ikke invitere venner. Anonymkode: c1d0c...e6a
AnonymBruker Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har stor slekt, og har vært i nærmere tredve dåper (både på min og mannens side), og jeg har faktisk aldri noen sinne opplevd at noen andre enn familie er tilstede. En dåp er en familiebegivenhet, ikke et vennekalas. Det er helt dønn normalt å ikke invitere venner. Anonymkode: c1d0c...e6a Og for oss som har veldig liten familie ble det venner også. Anonymkode: ec28d...de7
AnonymBruker Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Helt vanlig med bare familie. For å være ærlig har vel de færreste kjempelyst til å gå i dåp til venners babyer? Dåp er jo ganske kjedelig 😄 Anonymkode: 0d7c4...d72 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april Mest vanlig med kun familie. Anonymkode: 0d529...e0b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå