Gå til innhold

Bursdager, 17.mai, konfirmasjon osv, kaker ++ i Vektnedgang

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen tanker om hvordan man løser disse dagene best mulig, uten at det velter lasset for vektnedgang? 

Anonymkode: 71eb6...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Noen tanker om hvordan man løser disse dagene best mulig, uten at det velter lasset for vektnedgang? 

Det er ikke de få dagene som velter lasset, ta det rolig resten av uken og skei ut den ene dagen. Da leker du med forbrenningen og. Om forbrenningen alltid får like mye inn så stooper den opp!

Anonymkode: 438fe...2e6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man tar ett lite kakestykke og spiser en normal porsjon mat. Verre er det ikke 🙂. Så gleder man seg over det kakestykket, og innser at det ikke er normalt å trykke i seg kake til man nærmest blir kvalm. Om man vil varig ned i vekt, så må man jobbe med å få et normalt forhold til mat og kaker 🙂. Vis deg selv at du har viljestyrke, og klapp deg selv på skuldra når du kommer hjem. Og ikke tenk at det er synd på deg. Da havner du fort på gale veier.

Anonymkode: ce14e...225

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Velg frukt for å «fylle» tallerken og ta et lite stykke av det du liker aller best. 
La det bli med det. 

Anonymkode: 05892...76a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da ikke noen få enkeltdager som velter lasset.

Anonymkode: 8ea58...bd9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg var i konfirmasjon i helgen og spiste akkurat hva jeg ville. Smakte på flere kaker og spiste middagen - akkurat på samme måte som de andre gjestene. 

Hva du spiser den ene dagen har ingenting å si. Man legger ikke på seg av å spise noen kakestykker en dag. 

Anonymkode: ef21a...c2a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg var i konfirmasjon i helgen og spiste akkurat hva jeg ville. Smakte på flere kaker og spiste middagen - akkurat på samme måte som de andre gjestene. 

Hva du spiser den ene dagen har ingenting å si. Man legger ikke på seg av å spise noen kakestykker en dag. 

NOEN kakestykker? Det hadde jeg aldri orket. 
Og jo, hvis det blir mange feiringer tett etter hverandre og man spiser flere kakestykker hver gang i tillegg til mye annen mat, så kan man såklart legge på seg. 
Det beste, TS, er å ha en plan før festen på hva og hvor mye du skal spise og drikke.

Anonymkode: 687db...c4f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spis deg mett på ordentlig mat, før du går i selskap.

Anonymkode: 23872...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke de få dagene som velter lasset. Som andre sier.

Følg med på kaloriinntak og forbrenning så har du fint kontroll på hvor mye kake du kan spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan tror du en normalvektig holder vekten tross disse dagene? Når jeg skiftet til den mentaliteten, i stedet for at det var dager som var en unnskyldning for å spise mest mulig, så løsnet alt. 

Man spiser en moderat mengde 17.maifrokost, mulig et glass champagne. Men ingen fråtsing. Og den remuladen er egentlig ikke nødvendig. 

Så er det jo mye tråkking, prat og aktiviteter. Utpå dagen tar man mulig en is, eller en pølse om man også føler seg sulten.

Så er det middag. Vi griller. Igjen - passe mett, uten å dynke grønnsakene med dressing. Er det noe søtt så tar man kanskje en liten bit, kanskje ikke. 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette er hva jeg mener. Mentalitet til en normalvektig - er at man kanskje tar en tynn slice av de to-tre kakene man synes ser best ut, på en liten tallerken. Ikke at man spiser "noen" kakestykker. Om du virkelig hadde sett deg rundt på de andre gjestene, så hadde de ikke spist slik du tror de gjør. 

Anonymkode: 087b4...c56

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nothing taste as good as beeings skinny feels. Det er bare å bestemme seg for at ikke spise som en feit person. Spis lite.

Anonymkode: 286ec...9b0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vitterlig ikke et kakestykke i disse anledningene som velter lasset som nevnt. Da har man virkelig misforstått. Skal man tenke langsiktig og ikke pådra seg spiseforstyrrelse så spiser man ett kakestykke hver slik anledning og normalt sunt og moderat ellers. 

Anonymkode: 98780...ce0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man løser det ved å spise seg passe mett til middag/lunsj/17.mai-frokost, og tar ett kakestykke til kaffen etterpå. På 17.mai, en is i løpet av dagen også. 

Anonymkode: 4f881...89b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fokuser på å spise mye bra mat. Er det koldtbord f.eks - ta mye proteinrik mat og grønnsaker. Spis kake i moderasjon. Det går òg an å faste frem til selskapet så sparer du kalorier opp. Om det fører til overspising så spis lett før. F.eks en proteinshake eller cottage cheese med bær eller noe

Anonymkode: cd32d...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid vært normalvektig, men trives best i nedre grense på bmi, og det kommer ikke av seg selv. Så jeg er også på en slags evig diett for å holde vekten. Jeg forstår hva ts mener, for jeg kjenner meg igjen. Mitt problem er at en sånn dag hvor det er god kake og anderledes mat, så henger det i de neste dagene ift craving. Så jeg må liksom starte på nytt etter hver gang. Og jeg bruker ofte noen dager på å komme meg opp på hesten igjen. Så jeg forstår at det er vanskelig å gå ned i vekt i slike perioder. Kanskje målet bør være vedlikehold i mai?

Anonymkode: 9dc4c...4ef

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...