AnonymBruker Skrevet 28. april #21 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja nettopp, jeg føler også at dette er noe kjæresten ville, og som han ville ha meg med på. Vi skal t.o.m reise sammen meg et vennepar av han som jeg ikke kjenner så godt. Jeg nevnte at jeg ville møte et par av mine venner som bor i den byen vi skal til, for jeg har ikke sett de på flere år, og når jeg likevel er der så vil jeg jo treffe de. Da dro han på det, som om jeg måtte be han om tillatelse..?! Han mente at siden vi dro sammen med det andre venneparet, så måtte vi være sammen med de. Men herlighet asså! Dette skal jo liksom være min gave, som jeg i tillegg må betale flybilletter for å få oppleve, også skal jeg ikke få møte et par av mine venner som bor i byen vi skal til?? Jeg sa bare tydelig at «jo, jeg sier fra til de to vennene jeg vil treffe, kan jo ikke reise dit uten å møte dem.» Punktum. Han svarte ikke mer på det. Anonymkode: eca69...520 Herlighet ... Snakk om å være selvsentrert! (Han altså, ikke du.) Vel, da vet du hva slags gave du gir ham til sin (evt neste) bursdag; en opplevelse DU gjerne vil på, (men mat og reise må han betale selv,) med et vennepar DU kjenner. Og du gir ham selvsagt ikke lov til å treffe noen av sine venner, hvis de bor i byen dere skal til. 😜 Neida, fra spøk til alvor. Jeg skjønner at du kvier deg for å si noe om det nå. Samtidig tenker jeg at på et eller annet tidspunkt kan det være lurt med en samtale om slike ting som dette. Er det greit å alltid gi ting eller opplevelser man ville likt å få selv, eller kan det noen ganger være mer nyttig å tilpasse opplevelsen til mottaker? Og er det egentlig en fin gave hvis den medfører ekstra utgifter eller merarbeid for mottaker? Anonymkode: 924cd...692
AnonymBruker Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april Vær glad du får noe i det hele tatt. Jeg har fått 1 blomsterbukett på 8 år! Anonymkode: 86880...6cd
AnonymBruker Skrevet 29. april #23 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vær glad du får noe i det hele tatt. Jeg har fått 1 blomsterbukett på 8 år! Anonymkode: 86880...6cd Det var også kjipt. Hvorfor i alle dager? Viser ikke kjæresten din at han setter pris på deg? Anonymkode: c2617...898
AnonymBruker Skrevet 30. april #24 Skrevet 30. april Hadde svart "Tusen takk, dette hadde vært super koselig, men jeg har dessverre ikke råd til reis og opphold der". Anonymkode: a4dbe...32b 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #25 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vær glad du får noe i det hele tatt. Jeg har fått 1 blomsterbukett på 8 år! Anonymkode: 86880...6cd Og barn sulter i Afrika. Altså, slutt med sånne konkurranser i å ha det kjipest. Det handler ikke om deg i denne tråden. Anonymkode: d062c...b50 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #26 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 0.39): Jeg fikk en opplevelsesgave i bursdagsgave av kjæresten, som foregår i en annen by. Opplevelsen er kjøpt og hotell booket, så det er jo en flott gave, men jeg må kjøpe flybilletter selv, også går det jo gjerne litt ekstra penger på restauranter en helg utenbys. Er ikke dette en litt rar gave? Gi en gave som krever at man selv må bruke masse penger for å kunne oppleve gaven? Jeg har egentlig ikke råd til dette i tillegg til ferien vi har booket i sommer, men jeg må jo bare finne en løsning. Men merkelig, er det ikke? Kan jo ikke si noe heller, må jo bare takke og smile, og si at jeg gleder meg.. Anonymkode: eca69...520 En gave som man helt eller delvis må betale for selv, er ikke en gave. Dette er en invitasjon, ikke en gave. Særlig når det er snakk om et band som ikke er din favoritt. Han ønsker sikkert å høre bandet selv, men ikke dra alene da det er kjedelig. Du er plassfyll. Anonymkode: 1149f...7ed 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #27 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Vær glad du får noe i det hele tatt. Jeg har fått 1 blomsterbukett på 8 år! Anonymkode: 86880...6cd Det er bedre å ikke få noe, enn å "få" noe som man selv må betale masse penger for. Anonymkode: 1149f...7ed 1
Seff Skrevet 30. april #28 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 0.41): - jeg aner forresten ikke om han mener jeg skal være med å spleise på hotellrommet også, han sa bare at hotellet var reservert. Som regel betale man jo når man er der. Syns dette er så rart! Selve opplevelsen er en konsert jeg egentlig ikke hadde sagt ja til om jeg ble spurt om jeg ville være med. Anonymkode: eca69...520 Dette høres ut som om han vil ha deg med på en konsert han ønsker å gå på selv, og så utgir det for å være din bursdagspresang. Jeg synes du skal si fra. Det er jo helt håpløst at du nesten skal blakke deg på å ta imot en gave som du ikke engang har så lyst på. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #29 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Vær glad du får noe i det hele tatt. Jeg har fått 1 blomsterbukett på 8 år! Anonymkode: 86880...6cd Du må ihvertfall ikke ut med tusenvis av kroner for å få den blomsterbuketten...... Anonymkode: e185f...9da 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå