AnonymBruker Skrevet 28. april #41 Skrevet 28. april Jeg hadde elsket bokhyller med både alfabetisk og ikke minst også kronologisk rekkefølge for hver forfatter😍 Anonymkode: 8a56d...61d 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #42 Skrevet 28. april Fargekoordinering av bokhylla blir tullete. Syns mye av boligstylingen går for langt, noen innreder med for mye dyrt og beige dill og dall mens bokhyller ikke kan være som de er? En bokhylle med bøker er det som gjør et hjem koselig, folk skal bo der, ikke leve på utstilling. Jeg ville ha latt bokhylla være. Anonymkode: 55007...344
AnonymBruker Skrevet 28. april #43 Skrevet 28. april Jeg hadde ikke brydd meg om sortering i hyllen og villle foretrukket å se et levende hjem fremover perfekt stylet. Det tilfører er sjel og atmosfære enn en nakent og strippet rom. Det er jo greit f.eks å se hvordan eksisterende beboere har løst plassering av TV f.eks. Ser mange annonser på Finn der TV er fraværende. Og når jeg begynner å studere, så ser jeg at det antagelig er fordi det ikke finnes noen god plassering pga det er så lite vegger/romløsning er veldig upraktisk. Kjipt å finne ut det etter man har kjøpt liksom. Anonymkode: bac6a...10d
AnonymBruker Skrevet 29. april #44 Skrevet 29. april I de tilfellene der bokhyllen for eksempel dekker en hel vegg i stuen eller lignende, så tenker jeg at det er en fordel om den ikke ser kaotisk ut, ja. Min egen bokhylle er nok ikke noe vakkert syn for utenforstående Kanskje søke litt etter tips til hvordan style før visning/fotografering (hvis dere ikke betaler for boligstyling, har sett at enkelte meglere tilbyr det som en del av en "pakke")? Anonymkode: fd7b0...b89
AnonymBruker Skrevet 29. april #45 Skrevet 29. april Er utrolig mange som "forelsker seg i stemningen" og ikke leser prospektet og tilstandsrapport. Siden man vil ha flest mulig budgivere, så gjelder det å appellere til den gjengen også, ikke bare til alle de snusfornuftige. Det koster ikke mye å rydde i bokhylla, ting skal jo pakkes ned etter salg, uansett. Jeg ryddet, kastet og pakket ned mest mulig FØR salg, slik at det ble lyst og luftig. Men jeg fargekoordinerte ikke bokhylla, bare fjernet mye. Anonymkode: 605e7...10f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #46 Skrevet 29. april Jeg blir glad av å se masse bøker i et hjem, men la for all del være å fargekoordinere dem! Anonymkode: 0b63f...bd4
AnonymBruker Skrevet 29. april #47 Skrevet 29. april En velfylt bokhylle kan gi en god følelse, spesietl til bokleserne der ute, men det er jo en kunst å ha mye uten at det ser rotete ut. Å koordinere noe, hjelper nok. Man kan bruke andre metoder enn å sette alt med samme farge sammen, man kan kanskje gjøre det med noe, og sortere noe etter høyde, noe tar igjen andre farger i bolig, tre bøker plasseres litt sammen med en vase og litt mer luft osv. Ta ut alt som er stygt og rotete og skrikende. Og DVDer ser ikke så bra ut, de er mørke og plast. Du må huske på, at bildene her kanskje er viktigst. DVDer fotograferer ikke noe bra. Og en velfylt bokhylle som kanskje kan føles som en varm klem når du er på visning, kan se ut som kaos på bilder, det kan se ut som rot, som overfylt kåk, nesten litt truende. Bilder må vise luft og lys og ryddighet. Folk skal flytte inn og putte ting inn i hyllene selv. De skal ikke ha deres ting. Enhver stylist eller boligfotograf vil derfor nesten alltid anbefale å fjerne ting. Ofte føler man at man fjerner noe av boligens personlighet - men de skal ikke kjøpe personligheten din, de skal kjøpe et hakket blankere lerret hvor de kan tilføre sin personlighet. Anonymkode: 1061c...745
AnonymBruker Skrevet 29. april #48 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Er utrolig mange som "forelsker seg i stemningen" og ikke leser prospektet og tilstandsrapport. Siden man vil ha flest mulig budgivere, så gjelder det å appellere til den gjengen også, ikke bare til alle de snusfornuftige. Det koster ikke mye å rydde i bokhylla, ting skal jo pakkes ned etter salg, uansett. Jeg ryddet, kastet og pakket ned mest mulig FØR salg, slik at det ble lyst og luftig. Men jeg fargekoordinerte ikke bokhylla, bare fjernet mye. Anonymkode: 605e7...10f Nettopp. Det er en årsak til at boligstylister er en greie. Var man bare opptatt av takstrapport, så hadde alle solgt boliger med skitten oppvask på kjøkkenbenken og tørkestativ i stua. Når du TS spør om det er viktig for folk om bøker er fargekoordinert på visning, så legger du opp til å få noen nei her. Selvfølgelig føler man ikke det er det viktigste i verden akkurat. Fin leilighet men de hadde ikke fargekoordinert bøkene, så da kan jeg ikke kjøpe liksom. Det er jo ikke sånn det funker. Men det er mye som skjer på dette mer ubevisste nivået, forelsker seg i stemningen, får et godt inntrykk, en god følelse. Da spiller sånt inn. Og TS: Det er kanskje en stor jobb, men å FLYTTE er en stor jobb. Du skal uansett rydde, kaste, selge, pakke ned. Det er bedre å ta det pø om pø. Så start flytteprosessen med bokhyllen og pakk bort store deler av den. Ikke se på det som stress før fotografering, men som første steg i flyttesjauen. Anonymkode: 1061c...745
Sur sitron Skrevet 29. april #49 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (49 minutter siden): En velfylt bokhylle kan gi en god følelse, spesietl til bokleserne der ute, men det er jo en kunst å ha mye uten at det ser rotete ut. Å koordinere noe, hjelper nok. Man kan bruke andre metoder enn å sette alt med samme farge sammen, man kan kanskje gjøre det med noe, og sortere noe etter høyde, noe tar igjen andre farger i bolig, tre bøker plasseres litt sammen med en vase og litt mer luft osv. Ta ut alt som er stygt og rotete og skrikende. Og DVDer ser ikke så bra ut, de er mørke og plast. Du må huske på, at bildene her kanskje er viktigst. DVDer fotograferer ikke noe bra. Og en velfylt bokhylle som kanskje kan føles som en varm klem når du er på visning, kan se ut som kaos på bilder, det kan se ut som rot, som overfylt kåk, nesten litt truende. Bilder må vise luft og lys og ryddighet. Folk skal flytte inn og putte ting inn i hyllene selv. De skal ikke ha deres ting. Enhver stylist eller boligfotograf vil derfor nesten alltid anbefale å fjerne ting. Ofte føler man at man fjerner noe av boligens personlighet - men de skal ikke kjøpe personligheten din, de skal kjøpe et hakket blankere lerret hvor de kan tilføre sin personlighet. Anonymkode: 1061c...745 Tidene forandrer seg og det er ikke så mange som har digre bokhyller i stua lenger. Jeg har alltid hatt masse bøker i stuen, men har de senere årene flyttet bokhyllene inn på et av gjesterommene. Mange av bøkene har jeg gitt bort til bruktbutikker og kun tatt vare på de som er mest verdifulle for meg og som det knytter seg minner til. Ble lei av å støvsuge bøker og følte aldri jeg fikk bøkene til å se ryddige ut. Ønsket om en mer minimalistisk og luftig stue trumfet lett bokhyllene. Jeg sorterer bøkene mine etter størrelse og ikke etter farge. Størrelsen er viktigst for å få et ryddig preg over hyllene, synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 29. april #50 Skrevet 29. april Det beste er nok å rydde bort bøker, fordi det er personlige eiendeler. Men altså dette med å fargekoordinere bøker, eller å vente bokryggen innover, er så dumt at det er en intern spøk for oss i familien. Det vitner om en type jåleri som kommer utelukkende fra sosiale medier, som er helt meningsløs. Men hver sin smak! Anonymkode: e4ff3...19b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #51 Skrevet 29. april Da jeg gikk på visning brydde jeg meg kun om det som ikke kunne endres. Har siden både endret planløsning, satt inn større vinduer, doblet størrelsen på kjøkkenet, flyttet toalettet, med mer. Så, nei, hvordan bokhyllen ser ut har ingen betydning. Anonymkode: e084c...4e6 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #52 Skrevet 29. april Ville heller ha et tomt hus enn stylet hus når jeg er på visning, da ser jeg alle mine muligheter for å gjøre det til mitt eget 😅 Ikke minst får jeg sett det jeg kjøper og ikke det som jeg ikke skal ha, og jeg får sett HUSET. Anonymkode: 77550...d70
AnonymBruker Skrevet 29. april #53 Skrevet 29. april På visning legger jeg ikke merke til bokhyllen omtrent , da er det andre ting som er mye viktigere å sjekke enn om bøker og filmer er fargekoordinert eller ikke. Anonymkode: 33880...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå