AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:24 #1 Del Skrevet søndag kl 22:24 Hei KG Jeg og samboer skal selge snart og vi er to "gamle" sjeler som sparer på bøker og dvd pga nostalgien og for at vi elsker å se film og lese. Vi har en stor bokhylle med bøker og dvder, halvparten hver. Når dere er på visning, er dette et viktig element for dere, at det er fargekoordinert og står "linet" opp, sånn feks fra høyest til lavest bok? Ville bare høre med dere for det blir i såfall en stor jobb vi har foran oss 😰 Hilsen TS Anonymkode: 697b1...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:28 #2 Del Skrevet søndag kl 22:28 Jeg synes fargekoordinering av bokhylla er temmelig harry. Anonymkode: 9297b...ca4 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:31 #3 Del Skrevet søndag kl 22:31 Vi stylet bokhyllen litt til visning. Tok bort veldig mange bøker, la inn litt pynt - fargekoordinerte litt også. Handlet mer om å få bort mye av det som distraherer blikket, og lage et cleanere uttrykk. Hadde ikke fargekoordinert en vanlig full bokhylle, det ser veldig påtatt ut. Anonymkode: df143...d5a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:32 #4 Del Skrevet søndag kl 22:32 Et riks er å bare snu alle bøkene (så de hvite sidene står ut). Da er du helt koordinert😅 Men nei, jeg hadde ikke brydd meg:) Anonymkode: c4a75...c86 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:35 #5 Del Skrevet søndag kl 22:35 Takk for svar alle sammen😃 Gøy å høre hva andre tenker om dette 👍 Anonymkode: 697b1...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:40 #6 Del Skrevet søndag kl 22:40 Spørs hvor denne står og hvor mye oppmerksomhet den tar. I en kjellerstue: ikke brydd meg. opptat halve stuen: viktig at det ikke gir et rotete inntrykk hvor alt er hulter til bulter. Hva med å legge ut bilde her og spørre om tips? 😊 kun av bokhylla altså! Anonymkode: c10d2...607 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:50 #7 Del Skrevet søndag kl 22:50 DVDene bør ryddes bort før bilder/visning. Anonymkode: 62a5a...2bd 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:53 #8 Del Skrevet søndag kl 22:53 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Spørs hvor denne står og hvor mye oppmerksomhet den tar. I en kjellerstue: ikke brydd meg. opptat halve stuen: viktig at det ikke gir et rotete inntrykk hvor alt er hulter til bulter. Hva med å legge ut bilde her og spørre om tips? 😊 kun av bokhylla altså! Anonymkode: c10d2...607 Får ikke lagt ut bilde for da vil gjenkjenning være stor tror jeg og jeg vet ikke hvilke som kjenner meg som er her 🫣 Men det er en plassbygd hylle som går fra gulv til tak, fra vegg til vegg og er i en ekstra stue. Den er så stor at for oss som har bodd her en stund så føles det jo helt naturlig å ha det sånn og jeg tror at å tømme omtrent hele ville sett litt "trist" ut for den er jo et stort møbel og et "statement" synes jo jeg. Men jeg ser jo på andre annonser i dag på Finn og da er jo alt så veldig sterilt og det henger kanskje et bilde oppe, gardiner tatt ned, står en brødboks på kjøkkenet liksom så derfor blir jeg litt usikker for det er ikke de annonsene jeg synes er fine, det blir for sterilt og rydda unna for meg, men kanskje det er det andre er ute etter, at alt skal være plukket ned og det kun står de "basice" møblene igjen.. 🤔 Anonymkode: 697b1...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:54 #9 Del Skrevet søndag kl 22:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): DVDene bør ryddes bort før bilder/visning. Anonymkode: 62a5a...2bd kan jeg spørre hvorfor du synes det? TS Anonymkode: 697b1...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:02 #10 Del Skrevet søndag kl 23:02 Dersom dere har store mengder bøker og DVD-er, så hadde jeg rett og slett fjernet mye av det, slik at det kommer frem at boligen har god plass, og ser ryddig ut Helt irrelevant om de er fargekoordinert, men minimalistisk og ryddig er en gjenganger som selger. Anonymkode: 25990...635 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:05 #11 Del Skrevet søndag kl 23:05 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Får ikke lagt ut bilde for da vil gjenkjenning være stor tror jeg og jeg vet ikke hvilke som kjenner meg som er her 🫣 Men det er en plassbygd hylle som går fra gulv til tak, fra vegg til vegg og er i en ekstra stue. Den er så stor at for oss som har bodd her en stund så føles det jo helt naturlig å ha det sånn og jeg tror at å tømme omtrent hele ville sett litt "trist" ut for den er jo et stort møbel og et "statement" synes jo jeg. Men jeg ser jo på andre annonser i dag på Finn og da er jo alt så veldig sterilt og det henger kanskje et bilde oppe, gardiner tatt ned, står en brødboks på kjøkkenet liksom så derfor blir jeg litt usikker for det er ikke de annonsene jeg synes er fine, det blir for sterilt og rydda unna for meg, men kanskje det er det andre er ute etter, at alt skal være plukket ned og det kun står de "basice" møblene igjen.. 🤔 Anonymkode: 697b1...376 Hele poenget når man skal selge er at potensiell kjøper skal kunne se for seg sitt liv og sine ting i boligen. Da spiller din egen smak liten rolle, dessverre. "Sterilt" er gjerne negativt når det kommer til personlig smak, men positivt når man skal selge et objekt noen andre skal bo i. Anonymkode: 25990...635 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet søndag kl 23:21 #12 Del Skrevet søndag kl 23:21 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei KG Jeg og samboer skal selge snart og vi er to "gamle" sjeler som sparer på bøker og dvd pga nostalgien og for at vi elsker å se film og lese. Vi har en stor bokhylle med bøker og dvder, halvparten hver. Når dere er på visning, er dette et viktig element for dere, at det er fargekoordinert og står "linet" opp, sånn feks fra høyest til lavest bok? Ville bare høre med dere for det blir i såfall en stor jobb vi har foran oss 😰 Hilsen TS Anonymkode: 697b1...376 Gir F om hvordan det er møblert/dekorert ser på byggets kvaliteter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:30 #13 Del Skrevet søndag kl 23:30 Jeg ville beholdt bøkene i hyllene, men fjernet alle DVD'ene, som en over også nevner. For det første vil det da bli mye romsligere i bokhyllene, som viser at det er mye plass å gå på der. For det andre er det mange ulike meninger om DVD'er. Fra hva jeg har hørt rundt om, så er det mange som ikke liker det. For meg gir DVD'er på et vis feil signal. Det er bare tullete, men får assosiasjoner til å sitte lenket foran tv'en, fremfor et aktivt liv. Er fullstendig klar over at det ikke trenger å være slik, men å kjøpe en bolig er ofte like mye følelser som fornuft, tror jeg. Ikke helt det du nevner, men en kompis av meg som hadde en flott leilighet i veldig attraktivt strøk slet med å få solgt den, tross at han hadde hatt god eiendomsmegler. Han er en veldig sjarmerende og flott mann, så jeg tippet at eiendomsmegleren (kvinne) hadde vært mer opptatt av ham enn leiligheten Etter flere mislykkede visninger så kom jeg med noen få enkle forslag til hva han burde gjøre. Det var bl.a. å fjerne personlige bilder, en del DVD'er (enda han ikke hadde veldig mange), fjerne noen andre ting som jeg mente ga et dystert inntrykk for folk som skulle vurdere å flytte dit selv, og få andre ting jeg mente han burde gjøre, bl.a. kjøpe et par planter til den fantastiske verandaen som ingen hadde oppdaget på visninger, og ha noen flotte stearinlys inne. Han forstod ikke hvorfor dette skulle ha noe å si, og jeg sa at dette ikke var kritikk av ham eller hvordan han hadde hatt leiligheten, det handlet kun om å fjerne nok til å tillate potensielle kjøpere å se seg selv og sine ting i leiligheten. Han var fremdeles negativ og kunne ikke forstå at jeg som ikke hadde noen erfaring med bransjen skulle ha mer rett enn byens beste eiendomsmegler. Jeg spurte da om hun hadde snakket med ham om hvordan han skulle fremstille leiligheten, eller om hun hadde vært like opptatt av å flørte med ham, noe som nok traff blink. Jeg sa at det ville koste ham langt mer å måtte ha flere visninger enn å ordne disse få tingene og kjøpe inn de få tingene jeg anbefalte, tilbydde meg til og med å kjøpe dem til ham. Så han fant ut at han ikke hadde noe å tape. Neste visning endte med heftig budrunde og leiligheten ble solgt godt over takst. Og de tingene som de interesserte kommenterte i leiligheten var de tingene jeg med få grep hadde åpnet opp for at det var lettere å se. Jeg tror at man er så knyttet til egen bolig og egne ting at det er lett for å ikke se den saklig og objektivt, som man bør når man gjør boligen klar for visninger. F.eks. vil en bokhylle som er helt full være veldig interessant for en bokorm, men samtidig vil det sende signaler om at her er det heller ikke plass til flere bøker. En bokhylle med mye bøker, og likevel plass til flere gir mer følelse av at her er det rom for mer. Uansett hva du velger å gjøre - forsøk å se på boligen som skal selges helt objektivt. Gå ut på utsiden, og forestill deg så at du skal på visning i boligen og at det er andre som bor der nå. Hva ville du likt å se, hva ville du ha reagert på, hva kan andre tenkes å se negativt på, hvordan kan du med små grep gjøre for å gjøre alt mer innbydende, hva kan du gjøre for å gi mest mulig følelse av romfølelse, hva kan du gjøre for å vise boligens ulike muligheter? Greier du å ta av deg sine subjektive briller om egen bolig, så tror jeg du selv vil se hva du bør gjøre og ikke. Lykke til Anonymkode: 88888...6c6 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:59 #14 Del Skrevet søndag kl 23:59 Takk for svar til alle Ser da at ordtaket: "Smaken er som baken" lever. Vi er kun på planleggingsstadiet så vi får høre med megler hva hen synes når tiden kommer. Anonymkode: 697b1...376 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet i går, 00:22 #15 Del Skrevet i går, 00:22 Om det er fullstappet og ser rotete ut eller er veldig blikkfang, så ville jeg nok fjernet mesteparten, satt resterende opp litt pent, plassert noe pynt og planter der, og latt det være en del luft imellom ting. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 00:37 #16 Del Skrevet i går, 00:37 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei KG Jeg og samboer skal selge snart og vi er to "gamle" sjeler som sparer på bøker og dvd pga nostalgien og for at vi elsker å se film og lese. Vi har en stor bokhylle med bøker og dvder, halvparten hver. Når dere er på visning, er dette et viktig element for dere, at det er fargekoordinert og står "linet" opp, sånn feks fra høyest til lavest bok? Ville bare høre med dere for det blir i såfall en stor jobb vi har foran oss 😰 Hilsen TS Anonymkode: 697b1...376 Snu bøkene med ryggene inn og papir siden ut, så slipper du slikt tull. Anonymkode: e5855...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 02:39 #17 Del Skrevet i går, 02:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Snu bøkene med ryggene inn og papir siden ut, så slipper du slikt tull. Anonymkode: e5855...d2b Det synes jeg ser skikkelig idiotisk ut. Men jeg elsker bøker, og blir glad av fulle bokhyller, og ønsker ikke fargekoordinerte bøker. Anonymkode: 1d783...fc8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:37 #18 Del Skrevet i går, 03:37 Man har da bøker for å lese de og ikke ha de til pynt! Jeg synes derfor det blir merkelig om de står plassert etter farge. Dessuten følger de vel ikke med boligen, så da har det ihvertfall ingenting å si. Folk bør være opptatt av andre ting når de skal kjøpe bolig... Anonymkode: c60d5...10b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:49 #19 Del Skrevet i går, 03:49 Dere skal da vel flytte? Da er det like greit å få pakket ned bøker og dvd'er med det samme. Fjern hyllene helt og rommet vil bli åpnere og større. Anonymkode: bf0d3...e66 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:01 #20 Del Skrevet i går, 04:01 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Man har da bøker for å lese de og ikke ha de til pynt! Jeg synes derfor det blir merkelig om de står plassert etter farge. Dessuten følger de vel ikke med boligen, så da har det ihvertfall ingenting å si. Folk bør være opptatt av andre ting når de skal kjøpe bolig... Anonymkode: c60d5...10b 🙃 Anonymkode: a5ab4...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå