AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Er det stor forskjell på å være lærer i en klasse hvor så og si alle foreldre er ressurssterke og etnisk norsk/kan språket veldig godt? Vs en klasse med nesten bare utenlandske hvor foreldre ikke snakker norsk og er analfabet selv? Hvordan merkes det i det daglige❤️ Anonymkode: 3a3e8...95e
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Jeg tenker at dette nødvendigvis ikke er svart/hvitt. Skoleledelse og skolestruktur har mye å si. Det at man har støtte i ryggen når noe oppstår. Jeg har en klasse med nesten bare minoritespråkelige i år. Det er stor variasjon i både lese, skrive og verbale ferdigheter hos foresatte. Jeg har vært nødt til å bruke mye tolk. Allikevel, kan jeg ikke huske siste jeg hadde en så rolig og respektfull klasse. Ikke alle er like faglig sterke, men de er i alle fall interessert, møter opp og gjør så godt de kan. I fjor hadde jeg et kull med bare etisk norske elever, fra ressurssterke hjem og hadde ikke annet enn konflikter. De fleste årene har vi en god blanding. Anonymkode: 32f71...129
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april Det er nok store forskjeller på skoler. Og det å ha ressurser i foreldrene er flott. Samtidig er det ingen som står så mye på kravene som dem. De kjemper for sine barn og det kan og bli litt mye Ofte er barn av innvandrere veldig opptatt av utdanning fordi det er deres muligheter i livet til å få bra jobb og lønn. Her jeg jobber har vi et fordypningsprogrsm og svært mange som går på det har foreldre med innvandrerbakgrunn. De stiller mer krav til barna mens de norske foreldrene stiller mer krav til lærerne 🤣 Anonymkode: bebe0...c86 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå