Gå til innhold

Beklager, men hva i alle dager er det med godt voksne mennesker som snaperhver dag?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig? 

Ja, tydeligvis. Lurer oppriktig hva som er grunnen og hvilke behov de har for det? Her er jeg behov? 

Selv skjønner jeg ikke at det er mulig. 

Anonymkode: 54c93...e01

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gøy vel. Personlig orker jeg ikke å sjekke andres snapstory. Men legger ut av og til på min egen. Ellers er det stort sett kona det snappes til. 

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er mulig.

Mannen min og jeg snapper hver dag. Det er rett og slett fordi det er artig, ikke noe mer enn det. Det ligger ikke noen dyp mening bak det. ;) Ellers snapper jeg egentlig ikke så mye, men det kan jo være morsomt å snappe morsomme og interessante ting, fordi det er sånt man gjør med vennene sine.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er godt voksen, og sender meldinger på snap hver dag med kjæresten, det er der vi kommuniserer på meldinger. Har også noen venner jeg skriver litt med på snap, og andre venner på andre sosiale plattformer. Hva er det som er så rart med det?

Anonymkode: 7cda4...442

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sliter litt med å forstå hva du spør om her egentlig? Men, om det gjelder godt voksne som er på snap hver dag? For jeg er vel det du betrakter som godt voksen, og jeg er på snap - hver dag... Holder kontakten med den yngre generasjonen - bla. sønn på 19,(ja, jeg var "gammel" da han ble født...) nevøer og nieser, kompiser av sønnen osv. Snap er jo genialt! 

Anonymkode: f1893...389

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen som tvinger deg til å ha/se på snap

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke snakk om på my storie. Det er greit. Da kan man velge å se. Og heller ikke skrive sammen som spm og sånt. 

Men snap av fjas hver eneste dag. Bare slitsomt og irriterende. Er det mulig? Av voksne folk. De må virkelig ha et behov for noe? 

• Liker 1
Skrevet

Må jeg få lov av deg til å ha kontakt med vennene og familien min over snap, eller?

Er det for mye forlangt å la folk få gjøre som de vil?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er gøy, alt må ikke ha en dypsindig mening. En trenger ikke begi seg ut i noe kaninhull om meningen med snap og livet og bli helt melankolsk filosofisk av det. Det er en kommunikasjonsplatform som er hakket mindre seriøs og formell enn å sende E-post eller drive med røyksignaler eller sende sms til hverandre.  Det kan være artige små anekdoter i løpet av dagen som kan være gøy å dele eller å se, Ikke noe mer høyere mening enn det. 

Det er helt frivillig å se på eller å sende så det er ikke noe å lage noe ramaskrik av om du ikke ser den dypsindige meningen med det. Da lar du vær, ingen må verken ha snap eller åpne snap. Men for oss andre som liker å ha kontakt med venner og familie uten at det må et dødsfall, konfirmasjon, dåp eller bryllup til før vi føler oss berettiget til å dele av livene våre til de vi liker så er det en grei måte å holde god uformell tone med andre på. 

Anonymkode: 00995...636

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (3 minutter siden):

Må jeg få lov av deg til å ha kontakt med vennene og familien min over snap, eller?

Er det for mye forlangt å la folk få gjøre som de vil?

Så klart ikke folk gjør som de vil og de som vil. Men jeg fatter det ikke. Og får dessverre snap hver dag av tull som er totalt uinteressant. Av og til kjekt. Dette er bare mas. Men jeg sier det ikke. Tenker at voksne burde skjønne det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 40 og snapper stort sett hver dag, legger ut på story etc. Er min kommunikasjonsform med venner og familie.

Men jeg har flere som er 50+ på vennelista mi som snapper «ha en fin dag» og «husk marked på *sted milevis unna der hvor jeg bor* i morgen», altså folk som tydeligvis sender enhver snap til alle på lista si. Det synes jeg er like falskt som å bruke ferdig tekst på bursdagsgratulasjon på Facebook og jeg svarer aldri på dem.

Anonymkode: 91dd9...18e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg digger morosnapper og mororeels på insta. Små drypp av humor i hverdagen.

Hvis noen irriterer seg så mye over min måte å bruke snap på håper jeg da virkelig de fjerner meg som venn. Jeg har selv bare folk på snap som ikke irriterer meg. De som gjør det fjerner jeg. Hadde en og annen før som drev med en del politiske budskap, særlig elbilhat eller syklisthat når de kjørte bil. *poff* borte fra snap!

Du velger jo selv å irriteres.

Anonymkode: 30130...529

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det irriterer meg grønn. Og synes det er unødvendig. Har ikke tenkt å slette snap. Men jeg har like mye rett til å mene dette som de som mener det bare er kos. Det er ikke det. Bare masse skryt og gud vet hva de vil med alt dette. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mennesker som sliter stort med bekreftelses behov. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I grunn snodigere å være godt voksen - antar jeg - og ikke klare å formulere hva som er problemet med andres kommunikasjons- og sosialiseringsformer, til tross for at man "irriterer seg grønn" over dem. 

Anonymkode: b7137...5c9

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, det irriterer meg grønn. Og synes det er unødvendig. Har ikke tenkt å slette snap. Men jeg har like mye rett til å mene dette som de som mener det bare er kos. Det er ikke det. Bare masse skryt og gud vet hva de vil med alt dette. 

Du må ikke slette snap, men hvorfor velger du å beholde venner som irriterer deg? Det hadde jeg aldri giddi.

Jeg synes folk skryter mindre på snap enn f.eks Instagram. På Insta har det vært tendens til glorifisering og bare vise det beste. På snap synes jeg mer hverdag og livet på godt og vondt kommer frem. Men, det kan selvfølgelig komme av at jeg velger de venner der inne som jeg liker å følge. De som irriterer fjerner jeg. De kan jo fortsatt være venner i virkeligheten, men da holder jeg kontakt på annen måte enn snap.

Og snap er en bildeapp. Hva forventer du egentlig annet enn at folk sender bilder av løst og fast der? Hvis du er på snap og ikke vil få masse bilder, vær heller på SMS og Messenger da?

Anonymkode: 30130...529

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en voksen som legger ut ensidige og kjedelige snapstoryes ut flere ganger om dagen. Bilder av bikkja eller veien hen går. Bilde av asfalt. Det har årevis vært bilder og videoer av det samme og så mye at jeg har sluttet å se på storyene. 

Anonymkode: 776f7...547

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du kan mene hva du vil, men det virker utrolig tåpelig og hjernedødt å ha snap når du bruker så mye energi på å irritere deg. Det er jo bare deg selv dette går ut over, ingen andre.  Du har noen alternativer: du får være voksen nok til enten å si ifra til de det gjelder at du ikke liker det og ikke setter pris på snappene deres så ofte. Du kan slette snap/ikke åpne/ignorere/ slette de som du mener er skaper problemer for deg og få en litt bedre hverdag eller du kan bruke tiden din på å gneldre og være kjeftesmelle fordi dolk bruker tjenesten ofte eller slik den er ment (å sende bilder). Opp til deg. Vi andre derimot, vi hygger oss med vår sosialisering og har det gøy med det. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du kan mene hva du vil, men det virker utrolig tåpelig og hjernedødt å ha snap når du bruker så mye energi på å irritere deg. Det er jo bare deg selv dette går ut over, ingen andre.  Du har noen alternativer: du får være voksen nok til enten å si ifra til de det gjelder at du ikke liker det og ikke setter pris på snappene deres så ofte. Du kan slette snap/ikke åpne/ignorere/ slette de som du mener er skaper problemer for deg og få en litt bedre hverdag eller du kan bruke tiden din på å gneldre og være kjeftesmelle fordi dolk bruker tjenesten ofte eller slik den er ment (å sende bilder). Opp til deg. Vi andre derimot, vi hygger oss med vår sosialisering og har det gøy med det. 

De bør skjønne at andre synes ikke det er noe og legge det på historie som er valgfritt. Det gidder jeg aldri å åpne. La folk være i fred. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så klart ikke folk gjør som de vil og de som vil. Men jeg fatter det ikke. Og får dessverre snap hver dag av tull som er totalt uinteressant. Av og til kjekt. Dette er bare mas. Men jeg sier det ikke. Tenker at voksne burde skjønne det. 

Fått meg ny telefon, ikke snakk om at jeg logger på ny igjen med denne. Hater snapchat mas 😄

Gud a meg har du ikke sett snappen jeg sendte av blomstene mine? Nei, heldigvis slapp jeg det 😁

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...