Gå til innhold

Hva synes du egentlig om 17.mai feiringen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 18.49):

Det må da være lov å spørre uten at du skal bli hårsår 😄

Anonymkode: 35b36...0b8

Husk på at vi lever i krenketidsalderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes egentlig det er sykt stress og ofte er det kaldt. 

Men nå har jeg kjøpt festdrakt så gleder meg til å pynte meg. 

Skal ta med barna på grillfest etter toget hvor det bare blir familie, så det blir hyggelig. Men blir nok tidlig kveld. 

Vanligvis tar vi en større siesta med tv og kebab før vi går ut på tivoli.

Anonymkode: 20cab...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer og jeg er kun hjemme, eller på tur i skog og mark hvis været er fint. Ingen av oss er spesielt interesserte i folkemengder.

I år tror jeg det blir spekemat, eggerøre etc. på menyen. Og Pavlovakake til dessert. 

Grei fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser noen skriver at de som ikke ønsker å feire tradisjonelt må ta seg sammen og feire som de andre vil, ellers blir det ingen feiring. Men det er jo ikke slik at noens ønsker veier tynger enn andres. Noen prøver også å gi dårlig samvittighet ved å vise til folk med dårlig råd. Men det blir jo som å si at man kan ikke reise på ferie, for alle andre har ikke råd. 17. mai gjør man som man vil, med mindre man er på jobb den dagen.

Anonymkode: 939ab...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt 17. mai. Som barn mislikte jeg dagen sterkt. Gå i tog, potetløp og hoppe i sekker. Nei, det var aldri noe for meg - men jeg følte jeg måtte gjøre det fordi alle andre gjorde det og mamma ønsket at jeg gjorde det. 

Som voksen og barnløs sitter jeg nå hjemme hvert år og ser på 17.mai-galskapen på TV'en. Det er faktisk koselig. Og dette liker jeg å gjøre, derfor har jeg ingen problem med 17. mai mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...