Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om hva andre spiser? (Og tapas er ikke mexicansk).

Anonymkode: db4f6...619

Det må da være lov å spørre uten at du skal bli hårsår 😄

Anonymkode: 35b36...0b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor bryr du deg om hva andre spiser? (Og tapas er ikke mexicansk).

Ille smaker det uansett.

AnonymBruker
Skrevet

En viktig dag, men liker ikke feiringen rundt det; det er alt for mye bråk, folk, stress, dyrt osv. Jeg har kronisk migrene, så mye skyldes nok at denne dagen inneholder mange triggere. Jeg gleder meg til de minste blir så stor at vi slipper all styr og stress med kakebaking og at vi må stille opp på dugnad. 

Anonymkode: 30391...92c

Skrevet

For min del er jeg sjeleglad de årene sønnen gikk på skole er over, med pliktig oppmøte i 17.mai tog og så "halvpliktig" oppmøte på skolen etterpå, med et evig mas i forkant om "frivillige" til å stå i salgsboder for pølser og kaker som noen sikkert har spytta i røren på. Kjøpte kun pølser i lompe der. Det var bare mas og dønn kjedelig å sitte der.

For et mas. Jeg er så glad det er over. Savner det ikke. 17.mai er nå en stille og rolig dag for meg, og kunne ikke drømme om å oppsøke kaos, trengsel og folkemengdene i sentrum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble tvunget til å spille i korps som barn. Har aldri lilt 17.mai eller å spillee i korps generelt. Dårlige minner.

Som mor er jeg heller ikke glad i 17.mai etter at barna begynte på skolen. Da de gikk i barnehagen feiret vi dagen i hagen med venner, grilling og is. Det var veldig koselig! 

I år blir det siste runde med barnetog. Ser for meg late 17.mai feiringer på hytta i årene framover ❤️

Anonymkode: 5510a...a47

AnonymBruker
Skrevet

Er stort sett kanon hele 17 mai.

Anonymkode: e92b4...69e

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (14 minutter siden):

Ille smaker det uansett.

Mulig andre har en annen oppfatning.

Anonymkode: e92b4...69e

AnonymBruker
Skrevet

Frivillig barneløs, så for min del er det lite stress og mye kos. Jeg føler meg ekstremt privilegert som er født og oppvokst i et av verdens tryggeste land, og med en frihet som mange bare drømmer om, det er verdt å feire. 

Anonymkode: bc104...f1a

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som single barnløs har jeg stort sett reist bort 17. mai - det er en fin tid litt lengre syd i Europa, f.eks. stort sett sommer i Malaga. Fint i Berlin også. I tillegg er jo det en rød dag, så man slipper å belaste en feriedag - så har gjerne tatt en kort uke eller mer rundt 17. mai... I år er det på en lørdag, så holder meg i Oslo. Tenkte å gå ut en tur ut på ettermiddagen, om været er bra. Tar vel litt musserende på balkongen og litt snack i så fall, og så får vi se hva som skjer ute... Er været dårlig holder jeg meg inne og koker meg rømmegrøt eller noe sånt. Helt i orden. Ser litt på tv og får med meg litt liv i gatene fra stua - så egentlig en helt fin dag, og man føler jo på et visst samhold selv om man er alene.

Anonymkode: 54d13...6f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For en gjeng med grincher i denne tråden. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har egentlig ikke feiret dagen i voksen alder, men nå har jeg barn og skal gå i tog i år. Jeg syns bare dagen er styr med kø, kø og kø, men barn syns som regel det er en fin dag, så vi voksne "ofrer oss" selvfølgelig. 

Liker ikke at det har blitt en fyllefest uten sidestykke, med uteservering fra kl 8, champagnefrokost og fulle folk i bunad. Jeg liker dagsfylla og et glass vin jeg, men syns ikke det passer seg på 17 mai.

Anonymkode: 596e1...2b6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ble så glad når barna ble så stor at dem ikke ville gå i tog noe mer.

Anonymkode: 7422a...1a8

Ville gå i tog? 

En del år siden jeg måtte går i barnetoget. Men vi fikk ikke lov til å ikke møte opp helt frem til 9 klasse ( avgangs år). Møtte vi ikke opp til barnetoget ble det fravær og merknad i grønneboka. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg jobber med glede den dagen, for å si det sånn. 

Skrevet

Ikke noe for meg. Har ikke sett på folkelivet på minst 5 år. Holder meg innendørs.

Gjest Sur sitron
Skrevet

Synes det er hyggelig, jeg. Da jeg selv var barn elsket jeg 17. mai-samlingen etter toget hvor vi hadde konkurranser for barn og voksne. Da jeg selv fikk barn har jeg gått på skolen hver 17. mai. Det er en koselig tradisjon.

Skrevet

Bare mas og styr. Har to barn på barneskolen, og i år har vi ikke ansvar på 17. mai på skolen (første gang på fire år) vi rømmer landet. Gleder meg sånn! 

Husker jeg ikke likte alt maset som barn hellet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatet 17 mai når ungene var små og gikk i tog. Nå er det ek fridag hjemme med god mat 😀

Anonymkode: e71f5...1dd

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg liker med 17. mai-feiring er at jeg får fri fra jobb. Men i år er det jo uansett på en lørdag. Den tradisjonelle feiringen er full av alt jeg misliker, folkemengder, barn, korps, russ, bunadpolitiet. Så akkurat denne dagen feirer jeg inne med vinduene lukket. Julen derimot elsker jeg, så er ingen grinch :) 

Anonymkode: 939ab...f15

Skrevet

Jeg ELSKER 17.mai, jeg!! Årets beste dag, uten tvil. Rope hurra, folk er blide og pynta, blir alltid rørt av sang og korpsmusikk og flaggheising. Blir helt varm i hjertet 😍 

Litt stress er det så klart om morgenen med to små barn, men det går så fint. Er utdannet lærer, og har derfor alltid gått i tog med klassene mine. SÅ koselig! 

Eneste negative er at dagen går så fort, og da er det et helt år til neste gang.. 

19 dager igjen - HIPP, HIPP, HURRA! 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg kan ikke fordra alt styret og ståket. Syntes det blir altfor voldsomt. Vi griller gjerne hjemme i hagen med noen venner eller noe og det er hyggelig :) Holder meg langt unna byen. I år har jeg derimot et tantebarn som skal gå i tog for første gang, så mye mulig jeg ikke slipper unna i år.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...