Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å reise til syden i sommerferien sammen med mine to barn på 3 år og 6 år. Ingen av dem er svømmedyktige enda, men begge er svært glade i å være i vann. Er det overkommelig alene? Får jeg selv til å "nyte" noe av ferien? Jeg elsker barna mine og koser meg med tid ilag med dem, men kan se for meg at varmen blant annet kan medføre slitne barn som krever sitt. Jeg ønsker å tilbringe tid med barna og gleder meg, men er usikker på om jeg klarer dette alene. Er det eventuelt lurt med all inklusive? Vil dere anbefale å ta turen i år eller å vente noen år? Største barnet har veldig lyst til å reise til syden

Anonymkode: b3f2e...40e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg venter til de klarer seg selv, tenk om jeg skulle bli syk…

Anonymkode: b8c33...81d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er det overkommelig alene? Får jeg selv til å "nyte" noe av ferien?

Nei og nei.

Anonymkode: e0baa...374

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist flere ganger alene med mine og syns at det er svært hyggelig. Jeg ville absolutt gått for all inklusive med to små. Ta med flyteutstyr, velg et sted med en god barneklubb og show og ikke minst en hyggelig balkong, hvor du kan sitte etter de har lagt seg. 

Anonymkode: b64f4...962

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det da mine var små (1 år og 3 år) og gjentok det året etter, helt frivillig- så det var i all hovedsak en positiv opplevelse.

Men jeg slappet jo ikke av, akkurat, og middag på restaurant og sånn kunne jeg bare glemme. Likevel, en uke fri fra høstmørket i Norge, kose seg i sola med strand og bading var helt nydelig og ungene elsket det. Jeg fikk i alle fall lest mye på kvelden, hehe.

Dine er jo litt eldre, så jeg tror det skal gå helt fint! Mitt stalltips for aleneferie med yngre barn er å punge ut for adskilt soverom og gjerne balkong med utsikt. Hvis man tilbringer kveldene på et hotell er det greit å ha det fint rundt seg, og kunne feks se på TV uten å forstyrre barna.

Anonymkode: f4174...1bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt enig her, man vet jo aldri. Jeg ble heftig matforgiftet i syden i fjor. Hadde aldri klart å ta meg av et barn for å si det sånn. 

Anonymkode: 74690...116

AnonymBruker
Skrevet

Ville absolutt hatt all inclusive, og dratt på familiehotell med barneklubb. Om høst/vinter er aktuelt kan jeg anbefale sunwinghotellet på Gran Canaria. De har blant annet et lite lekeområde i buffetrestauranten, hvor barna ofte finner hverandre. Vi er der i januar og da er det stort sett svenske barn av en eller annen grunn, men møtte ei norsk jente på samme alder som vårt barn der i fjor.

Anonymkode: b7302...356

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da får barnefar eller noen i familien fly ned dit og hjelpe til. Man kan ikke leve livet som om det verst tenkelige skulle inntreffe til en hver tid.

Anonymkode: b7302...356

• Liker 4
Skrevet (endret)

Her kommer det nok veldig ann på barna og hvilke forventninger du har. Ville ihvertfall gått for så tilkledd badedrakt som mulig og alt av redningsvest, ermer, flyteobjekter etc. All inclusive og nettbrett med masse nedlastede filmer som de må se på rommet m, så du får slappet av innimellom. Du er utrolig tøff hvis du drar på en sånn tur alene.

Endret av Knocks
AnonymBruker
Skrevet

Har reist hvert år alene fra da eldste var 10 mnd. Det er 4 år forskjell på mine. Det er helt overkommelig. Har storkost oss.

Anonymkode: bfaf7...3a7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro alene med mine to bhg barn i fjor. Var på Sunwing Arguineguin. Det gikk superbra! Deilig med all inclusive og bamseklubb. Vi skal tilbake dit om en måned, gleder oss alle tre!

Anonymkode: 57bdc...f4a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiste alene med mine da de var 2 og 6 år. Aldri vært så sliten etter en ferie. 

Anonymkode: 94ab0...ca8

AnonymBruker
Skrevet

Ville isåfall gått for det mest tilpassede du kan finne. Altså all inclusive så dere kan inta alle måltider på hotellet, og sørge for at det er et hotell med skikkelig fint barnebasseng med masse vannsklier (men noen slike har aldersgrenser, så sjekk grubnig før du bestiller). Dersom barna har nok å gjøre på hotellområdet blir det digg ferie for deg også. Altså går du for chartertur og velger feks sunwing eller tui blue, altså de hotellene som er spesielt for barnefamilier. Det er mulig å få små leiligheter så du kan sove på eget rom og/eller sitte i stua på kvelden. Og så må du ha nok inne-underholdning til å få de til å ta pauser fra solen når du eller de trenger det. Men det finnes også ofte lekeområder på disse hotellene innendørs. 

Anonymkode: 65bd1...baf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist alene med mine 2 barn mye. Da de var i barnehage alder, så pleide vi å reise på sunwing resort. Og jeg fikk kost meg mye jeg og. De har jo flere aktiviteter for barna. Da de gikk på barneskolen så reiste vi på interrail, og det var en helt fantastisk reise.

Anonymkode: 7c260...e58

AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært noe problem her. Vi badet og koste oss masse sammen,  og begge barna bader og koste seg, mens jeg fulgte med fra sidelinjen.
Spise middag, gjerne på hotellet, for litt underholdning for barnas 

(i disse årene dro jeg alltid på slike barnehotell da, så det ble ferie for alle ;)  ) 

En god bok og et glass vin på terrassen etter ungene hadde lagt seg… helt nydelig! 

og ja.. hadde jeg blir syk så kunne det sikkert vært noe annet, men man kan ikke leve med hvis om - ders om..

Anonymkode: c4926...077

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...