AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Valpen min er blitt 1 år og skal slutte med valpefor. Til nå har jeg kjøpt for hos veterinæren for å være sikker på at den fikk det beste foret. Men veterinæren har ikke vanlig hundefor, bare spesialfor for gammel hund eller for hund som må slankes. Hvilket merke er best? Som gir unghunden alle næringsstoffer den trenger, uten unødvendige fyllstoff? Kvalitet betyr mer enn pris. Anonymkode: 41d5f...184
Mardina Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Jeg har foret på vom i mange år og er storfornøyd 😊 Billig, norskprodusert og gir lite avføring... 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Anbefaler Vom, Mush eller Norwegian Polar👍🏼😄 Anonymkode: 8b754...f50 5
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Jeg foretrekker acana. Hunden foretrekker eukanuba. Så da må det bli fuckings eukanuba 🙄 Har forsøkt å få hun over på kornfritt i over et år. Jeg gir opp! Hun bare plukker det ut og foretrekker eukanuba. Hun kom med valpeforet til eukanuba og gikk over til voksenforet etter mye krangling. Ja, jeg har forsøkt eukanuba sitt kornfritt men det plukker hun også ut. Jeg tror hunden min liker junk-food! Anonymkode: 50584...e41 1 1
Lauv Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Kombinerer VOM og Acana. Praktisk å kunne ha med kun tørrför på tur.
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Vom! I tllegg Farmina N&D. Anonymkode: 271bc...d94
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Fôrer mest med vom. Kombinert med litt tørrfor. Anonymkode: a976f...4c0 1
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Vom&Hundemat, Mush, og vanlig kjøttfulle bein, feks kyllinglår, koteletter, bruskbein, fårikålkjøtt, oksehale. Liker å supplere med skikkelig mat, så ikke det blir bare farse. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg foretrekker acana. Hunden foretrekker eukanuba. Så da må det bli fuckings eukanuba 🙄 Har forsøkt å få hun over på kornfritt i over et år. Jeg gir opp! Hun bare plukker det ut og foretrekker eukanuba. Hun kom med valpeforet til eukanuba og gikk over til voksenforet etter mye krangling. Ja, jeg har forsøkt eukanuba sitt kornfritt men det plukker hun også ut. Jeg tror hunden min liker junk-food! Anonymkode: 50584...e41 Lol, Eukanuba er ikke junk-food. Det er et gammelt, veletablert merke med tiår med forskning på hundeernæring bak seg. Eukanuba stod blant annet bak de forskjellige oppskriftene på valpefôr i ulike størrelser, som andre fôrmerker i ettertid har basert seg på når de har utviklet valpefôr. Jeg har aldri forstått at folk er så livredde for korn. Kornfritt betyr ofte erter, linser eller søtpotet istedet. Hvorfor skal ertemel være så mye bedre enn korn? Det viktigste er å se mengden karbohydrat som er brukt kontra kjøtt. Anonymkode: daadf...526 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg foretrekker acana. Hunden foretrekker eukanuba. Så da må det bli fuckings eukanuba 🙄 Har forsøkt å få hun over på kornfritt i over et år. Jeg gir opp! Hun bare plukker det ut og foretrekker eukanuba. Hun kom med valpeforet til eukanuba og gikk over til voksenforet etter mye krangling. Ja, jeg har forsøkt eukanuba sitt kornfritt men det plukker hun også ut. Jeg tror hunden min liker junk-food! Anonymkode: 50584...e41 Eukanuba er et bedre fôr enn Acana etter min mening, bedre kvalitetskontroller for den Europeiske siden av Eukanuba (den amerikanske er ikke det samme) samt Acana har vel mye belgfrukter og høyt innhold av protein som ikke er gunstig for nyrene på sikt. Anonymkode: ea3b7...52f
VisningsnavnPÅKREVD Skrevet 28. april #12 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Lol, Eukanuba er ikke junk-food. Det er et gammelt, veletablert merke med tiår med forskning på hundeernæring bak seg. Eukanuba stod blant annet bak de forskjellige oppskriftene på valpefôr i ulike størrelser, som andre fôrmerker i ettertid har basert seg på når de har utviklet valpefôr. Jeg har aldri forstått at folk er så livredde for korn. Kornfritt betyr ofte erter, linser eller søtpotet istedet. Hvorfor skal ertemel være så mye bedre enn korn? Det viktigste er å se mengden karbohydrat som er brukt kontra kjøtt. Anonymkode: daadf...526 Alt tørrfôr er ultraprossessert junk. Forspåvidt enig i at ertemel ikke nødvendigvis er bedre enn korn, dog hører ingen av delene hjemme i hundemat.
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 7.06): Lol, Eukanuba er ikke junk-food. Det er et gammelt, veletablert merke med tiår med forskning på hundeernæring bak seg. Eukanuba stod blant annet bak de forskjellige oppskriftene på valpefôr i ulike størrelser, som andre fôrmerker i ettertid har basert seg på når de har utviklet valpefôr. Jeg har aldri forstått at folk er så livredde for korn. Kornfritt betyr ofte erter, linser eller søtpotet istedet. Hvorfor skal ertemel være så mye bedre enn korn? Det viktigste er å se mengden karbohydrat som er brukt kontra kjøtt. Anonymkode: daadf...526 Jo. Det er ultraprosessert og har alt for mye karbohydrater, i likhet med det alt annet tørrfôr. Bare søppel, og absolutt ikke sunt for hunder. TS, jeg gir VOM kombinert med et lufttørket fôr av storfe fra et merke som heter pala. I tillegg gir jeg noe fisk, rent kjøtt, bær og litt grønnsaker innimellom. Anonymkode: 74421...e21 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Skrevet 29. april Både hunden og jeg foretrekker Acana, da han ikke greide å holde vekten på noe annet. (Energisk fuglehund) God pels, lite skit og lukt, og praktisk både hjemme og på tur. Han får også våtfôr (restitusjonsfôret til Provit) og alt av matrester som er hundevennlig. Jeg fôrer også med forskjellige smaker eller merker innimellom, for å få variasjon i kostholdet og for å holde apetitten oppe. Akkurat nå får han orijen til frokost, da hunden ikke liker å spise om morgenen og det fôret tydeligvis smaker utmerket. Du må nesten lese deg opp på hva det forskjellige fôret inneholder og tenke over hvor mye jobb du vil ha med maten. Tørrfôr og boksmat er det enkleste å gi, men velg da god kvalitet og ut i fra behovet akkurat din hund har. Noen fôrer helt hjemmelaget, men det krever kunnskap om ernæring og tid til å lage det. Råfôring krever også litt mer tid til forberedelse og svært god hygiene, du må også bo slik at det er lett tilgjengelig og kan holdes fryst til du er hjemme. Det er ikke bevist at råfôring har noen fordeler for våre dominsterte hunder, da de fint kan nyttegjøre seg av et blandet kosthold. Det som det er enighet om, er at råfôring krever gode råvarer, god produksjon og frakt, og god hygiene i alle leddene. (studie om råfôring) Anonymkode: e5358...16b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Skrevet 29. april Det aller beste å gi er hjemmelaget mat etter opskrift fra erneringsveileder. Da får du helt ren mat som inneholder alt hunden trenger. Anonymkode: 1a5c8...e8b
AnonymBruker Skrevet 29. april #17 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jo. Det er ultraprosessert og har alt for mye karbohydrater, i likhet med det alt annet tørrfôr. Bare søppel, og absolutt ikke sunt for hunder. TS, jeg gir VOM kombinert med et lufttørket fôr av storfe fra et merke som heter pala. I tillegg gir jeg noe fisk, rent kjøtt, bær og litt grønnsaker innimellom. Anonymkode: 74421...e21 Mine hunder har bedre pels og muskler etter at jeg gikk tilbake til tørrfôr enn da de gikk på vom, litt interessant det der. Anonymkode: daadf...526 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå