Gå til innhold

Nilma, middagen din dag, kan jeg få en oppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vil gjerne ha oppskriften på den yoghurt og kardemommekyllingen du skal ha til middag i dag.

Den så fristende ut.

Sleng gjerne med oppskriften på sesamflatbrødet også, så er du en knupp :klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

...og jeg for min del skulle gjerne vært en av middagsgjestene til Nilma i dag... :sjarmor:

Men nøyer meg også med en oppskrift eller to... ;)

Endret av piaf
Skrevet

Klart dere kan få oppskriftene! :)

Vel, yoghurt- og kardemommekyllingen har jeg egentlig ingen oppskrift på, jeg varierer litt fra gang til gang, men omtrent slik blir det denne gangen:

600 g kyllingfilét i litt store strimler

2/3 beger matyoghurt

Omtrent 2 ts kardemomme (en blanding av knuste frø og ferdigmalt)

1 ts spisskummen

Litt safran (halv pakke)

Litt nykvernet pepper

Jeg la kyllingen i marinade i går, i dag har jeg litt salt på, før jeg bruner bitene raskt og ettersteker dem i ovnen med resten av marinaden.

Oppskriften på sesamflatbrød har jeg dessverre ikke for hånden, men jeg lover å legge den inn så snart jeg får tid.

Skrevet

Og piaf, du er selvsagt hjertelig velkommen, men jeg vet ikke helt om jeg lager sååå god mat at det er verdt turen :ler: (nå vet jeg riktignok ikke hvor du bor, men dog...).

Skrevet

Pulverheksa og piaf, en av dere har kanskje peiling på det jeg spør om her? :sjenert:

Skrevet

Takk for oppskrifter og invitasjon ;) - jeg er helt sikker på at du lager veldig god mat, og misunner altså gjestene dine i dag!

Har svart i den andre tråden også, men ikke noe særlig lurt. :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Har svart, men ikke særlig lurt tror jeg. Det er mer kreativt enn fornuftig :smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...