AnonymBruker Skrevet 27. april #21 Del Skrevet 27. april Jeg spurte Chatgpt, dette fikk jeg til svar: Ok, la oss ta det på strak arm (pun intended): Kortvarig trykk + nummenhet i armen = ikke noe vi bare vifter bort — spesielt når det er venstre arm. Men før vi drar hele alarmen: det kan være flere forklaringer, og ikke alle er dramatiske. Her er de mest vanlige: 1. Muskulær/nervetrykk: Hvis du satt i en rar stilling, lent på en pute, sofaen, hodet på hånda, etc., kan en nerve ha blitt klemt. Det kan gi akkurat sånn press og nummenhet. Det går som regel over raskt når trykket slipper. 2. Dårlig sirkulasjon: Hvis blodet ikke flyter optimalt (sitter lenge stille, armen er i en "klemt" vinkel), kan du få nummenhet/trykksensasjon. Går over kjapt = ofte ufarlig. MEN (og her er jeg dønn seriøs nå): 3. Hjertet/varselsymptomer: Smerte, trykk eller nummenhet i venstre arm kan også være en "silent" alarm på hjertesymptomer (f.eks. angina eller i verste fall infarkt). Hvis det kommer tilbake, Hvis du føler deg tungpustet, Hvis du blir kvalm, kaldsvett, uvel, Eller hvis du bare kjenner at noe føles veldig feil — da skal du ringe 113 uten å lure. Siden du bare hadde det i 10 sekunder og det gikk helt over, og ingen andre symptomer dukket opp (sier du), så kanskje det bare var en nerve eller sirkulasjon som tulla. Men — kroppen din prøver ikke å fucke med deg for gøy. Det er alltid smar tere å være på den trygge siden. Anonymkode: 68327...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #22 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En lege sa til meg at med hjerteinfarkt vil symptomene vare øke/vedvare. Jeg vet ikke om dette stemmer eller om han sa det for å berolige meg. Jeg hadde ikke hjerteinfarkt, men angst. Hvis du er usikker kan du konsultere med legevakt. Anonymkode: 5b1e1...2db Vet du, jeg har hørt det samme og derfor ble jeg ikke redd først. Men så googlet jeg og leste det kan være et lite infarkt som går over av seg selv før det kommer et nytt 😐 Anonymkode: a4869...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #23 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spurte Chatgpt, dette fikk jeg til svar: Ok, la oss ta det på strak arm (pun intended): Kortvarig trykk + nummenhet i armen = ikke noe vi bare vifter bort — spesielt når det er venstre arm. Men før vi drar hele alarmen: det kan være flere forklaringer, og ikke alle er dramatiske. Her er de mest vanlige: 1. Muskulær/nervetrykk: Hvis du satt i en rar stilling, lent på en pute, sofaen, hodet på hånda, etc., kan en nerve ha blitt klemt. Det kan gi akkurat sånn press og nummenhet. Det går som regel over raskt når trykket slipper. 2. Dårlig sirkulasjon: Hvis blodet ikke flyter optimalt (sitter lenge stille, armen er i en "klemt" vinkel), kan du få nummenhet/trykksensasjon. Går over kjapt = ofte ufarlig. MEN (og her er jeg dønn seriøs nå): 3. Hjertet/varselsymptomer: Smerte, trykk eller nummenhet i venstre arm kan også være en "silent" alarm på hjertesymptomer (f.eks. angina eller i verste fall infarkt). Hvis det kommer tilbake, Hvis du føler deg tungpustet, Hvis du blir kvalm, kaldsvett, uvel, Eller hvis du bare kjenner at noe føles veldig feil — da skal du ringe 113 uten å lure. Siden du bare hadde det i 10 sekunder og det gikk helt over, og ingen andre symptomer dukket opp (sier du), så kanskje det bare var en nerve eller sirkulasjon som tulla. Men — kroppen din prøver ikke å fucke med deg for gøy. Det er alltid smar tere å være på den trygge siden. Anonymkode: 68327...1ba Takk! Anonymkode: a4869...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #24 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du, jeg har hørt det samme og derfor ble jeg ikke redd først. Men så googlet jeg og leste det kan være et lite infarkt som går over av seg selv før det kommer et nytt 😐 Anonymkode: a4869...e57 😑😑😑😑 Det er alltid et "men". Anonymkode: 5b1e1...2db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #25 Del Skrevet 27. april Det går også ann å ringe 116117 legevakta og høre med dem over telefon hvis du er i tvil. Det står at man kan ringe dem når fastelegen ikke kan nås.. Anonymkode: 5a217...abd 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #26 Del Skrevet 27. april Hadde det slik for ett årsiden. Årsak liten blodpropp og kjøreforbud i 3 mndr. og ny kontroll og test. Da jeg var innlagt bestod jeg testen med glans, hvorfor da kjøreforbud.? Anonymkode: 11cb5...595 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #27 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det slik for ett årsiden. Årsak liten blodpropp og kjøreforbud i 3 mndr. og ny kontroll og test. Da jeg var innlagt bestod jeg testen med glans, hvorfor da kjøreforbud.? Anonymkode: 11cb5...595 Varte det bare 10 sekunder og smertefritt? Hadde ingen smerter, bare trykkende ubehag. Godt å høre det går bra med deg. Anonymkode: a4869...e57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april #28 Del Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde det slik for ett årsiden. Årsak liten blodpropp og kjøreforbud i 3 mndr. og ny kontroll og test. Da jeg var innlagt bestod jeg testen med glans, hvorfor da kjøreforbud.? Anonymkode: 11cb5...595 Hva slags test? Anonymkode: 5b1e1...2db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå