AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Jeg fikk ny nabo over meg for to uker siden, og jeg skrev om henne her inne fordi hun holdt på dag og natt med å komme i orden. -Saging rundt midnatt, pussemaskin hele 2 påskedag, skubbing av møbler, hun slapp hammeren ned i gulvet flere ganger per dag, vaskemaskinen hennes gikk hele tiden de første dagene og sentrifugerte så oppgangen ristet, hun hadde tv på HØYT, snakket HØYT i mobilen og smelte igjen inngangsdøren sin så både jeg og katten hoppet høyt. Nå har hun kommet i orden sier hun (det høres ikke slik ut) men det høres fremdeles ut som en elefant som går over gulvet, og det vibrerer nede hos meg når hun smeller hælene i gulvet. Hver morgen drar hun noe som ruller over soveromsgulvet, og et par ganger daglig drar hun også noe frem og tilbake over stuegulvet sitt, og det høres ut som om det gjøres flere steder i rommet. Jeg hører at hun har tv-en på eller spiller musikk, selv om jeg ikke hører akkurat hva det er og hører når hun snakker i telefonen også. Hun som bodde der før hørte jeg ikke, og kan telle på én hånd det siste året at jeg har hørt bittelitt lyder fra min tidligere nabo. Jeg hører ingenting fra naboene ved siden av meg heller, selv om den ene naboen har tre unger fra 8-16 år annenhver uke. Bare lurer på hva folk styrer på med i leiligheten sin siden de klarer å lage lyd til naboen, når de bor alene? Anonymkode: 63dc2...42d 1
Q2012 Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Hvis en leilighet er forsatt tomt og uten eller litt møbler kan det å være lydig. Det er også mulighet undergulv er ikke den den riktige typen for en leilighet. Hvis det fortsette å bråker er det beste bare snakke med naboen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april Var glad for at du ikke har en aktiv 4 åring som bor over deg. Før gledet jeg meg til helg og fridager og kunne sove litt. Men det går ikke nå. Våkner hver fridag rundt kl 8 pga gutten løper og hopper. Og gråter og roper. Og på verandaen kan jeg ikke sitte på heller ikke sola. Da er han der ute og hopper så hele veranda rister. Har nevnt det flere ganger til foreldrene at det er lytt. Anonymkode: 756c4...f53 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): -Saging rundt midnatt, pussemaskin hele 2 påskedag, skubbing av møbler, hun slapp hammeren ned i gulvet flere ganger per dag, vaskemaskinen hennes gikk hele tiden de første dagene og sentrifugerte så oppgangen ristet, hun hadde tv på HØYT, snakket HØYT i mobilen og smelte igjen inngangsdøren sin så både jeg og katten hoppet høyt. Nå har hun kommet i orden sier hun (det høres ikke slik ut) men det høres fremdeles ut som en elefant som går over gulvet, og det vibrerer nede hos meg når hun smeller hælene i gulvet. Anonymkode: 63dc2...42d Siden du snakker med henne håper jeg du har sagt fra at det ikke er i orden å sage ved midnatt eller bruke støyende maskiner på helligdager? Og hva svarer hun da? At man holder på å "komme i orden" betyr ikke at man kan bryte husordensregler eller helligdagsfred. Anonymkode: 61afe...aff 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Var glad for at du ikke har en aktiv 4 åring som bor over deg. Før gledet jeg meg til helg og fridager og kunne sove litt. Men det går ikke nå. Våkner hver fridag rundt kl 8 pga gutten løper og hopper. Og gråter og roper. Og på verandaen kan jeg ikke sitte på heller ikke sola. Da er han der ute og hopper så hele veranda rister. Har nevnt det flere ganger til foreldrene at det er lytt. Anonymkode: 756c4...f53 Du har min medfølelse😬 Den forrige naboen over meg hadde barnebarnet på 3 år på overnatting annenhver helg, men hørte kun litt tassing/løping over gulvet som ikke plaget meg overhodet. Nå høres det ut som en flodhest har flyttet inn. Ts Anonymkode: 63dc2...42d 1 1
Djungelvrål Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg fikk ny nabo over meg for to uker siden, og jeg skrev om henne her inne fordi hun holdt på dag og natt med å komme i orden. -Saging rundt midnatt, pussemaskin hele 2 påskedag, skubbing av møbler, hun slapp hammeren ned i gulvet flere ganger per dag, vaskemaskinen hennes gikk hele tiden de første dagene og sentrifugerte så oppgangen ristet, hun hadde tv på HØYT, snakket HØYT i mobilen og smelte igjen inngangsdøren sin så både jeg og katten hoppet høyt. Nå har hun kommet i orden sier hun (det høres ikke slik ut) men det høres fremdeles ut som en elefant som går over gulvet, og det vibrerer nede hos meg når hun smeller hælene i gulvet. Hver morgen drar hun noe som ruller over soveromsgulvet, og et par ganger daglig drar hun også noe frem og tilbake over stuegulvet sitt, og det høres ut som om det gjøres flere steder i rommet. Jeg hører at hun har tv-en på eller spiller musikk, selv om jeg ikke hører akkurat hva det er og hører når hun snakker i telefonen også. Hun som bodde der før hørte jeg ikke, og kan telle på én hånd det siste året at jeg har hørt bittelitt lyder fra min tidligere nabo. Jeg hører ingenting fra naboene ved siden av meg heller, selv om den ene naboen har tre unger fra 8-16 år annenhver uke. Bare lurer på hva folk styrer på med i leiligheten sin siden de klarer å lage lyd til naboen, når de bor alene? Anonymkode: 63dc2...42d Hvis hun ødelegger helligdagsfreden er det bare å ringe politiet 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april Er så glad jeg ikke bor i blokk lenger. Det var ett mareritt å høre naboen både over og under.Glad jeg kom meg vekk fra den lytte møkka leiligheten😵💫 Anonymkode: a8362...38d 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Siden du snakker med henne håper jeg du har sagt fra at det ikke er i orden å sage ved midnatt eller bruke støyende maskiner på helligdager? Og hva svarer hun da? At man holder på å "komme i orden" betyr ikke at man kan bryte husordensregler eller helligdagsfred. Anonymkode: 61afe...aff Har gitt beskjed høflig flere ganger, og unnskyldningen har vært at hun holder på å komme i orden og er snart ferdig. Hun visste ikke at 2 påskedag var helligdag, fordi det var jo en mandag, sa hun.🙉 og tenkte heller ikke på at når hun pusset møbler i 4 t på verandaen sin, så drysset det ned på min veranda og over mine verandablomster. Hun tenkte heller ikke på at jeg hørte at hun saget rundt midnatt, for det var jo lørdagskveld. Hun trodde ikke det var lytt, fordi jeg hadde sagt da jeg møtte henne i oppgangen mens hun flyttet inn, at det ikke var lytt fordi jeg ikke hørte naboene mine-men det var før hun flyttet inn! Kan ikke klage på at hennes 60" tv med lydplanke har for høy lyd, for det er slik mange unge må ha det i dag. Alt skal ha HØY lyd og stor skjerm, hvis ikke er det ikke noe vits i å se på tv. Hun snakker høyt og det kan jeg ikke klage på. Hun sparker ofte igjen døren når hun kommer inn med vesker i begge hendene, og smeller igjen døren sin så det rister nede hos meg når hun går ut. Må velge mine kamper og kun klage på det som er mest irriterende. Ts Anonymkode: 63dc2...42d 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april Djungelvrål skrev (12 minutter siden): Hvis hun ødelegger helligdagsfreden er det bare å ringe politiet Tror ikke de som er under 30 år kjenner til Helligdagsfreden Ts Anonymkode: 63dc2...42d 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april Vi har Securitas som Bomiljøvakt her jeg bor. Denne vakten kan vi ringe til om husordensregler brytes, som f.eks. bruk av el-verktøy og hammer etc på en rød dag (helligdag) når det skal være ro hele dagen. Hvis ikke man ønsker å klage direkte til naboen (man kan mislike eller ikke våge "konfrontasjoner" kanskje) eller at klage personlig ikke har fungert, så kan man altså ringe Bomiljøvakten som går og tar seg av saken. Det blir registrert. Anonymkode: f1632...251 4 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi har Securitas som Bomiljøvakt her jeg bor. Denne vakten kan vi ringe til om husordensregler brytes, som f.eks. bruk av el-verktøy og hammer etc på en rød dag (helligdag) når det skal være ro hele dagen. Hvis ikke man ønsker å klage direkte til naboen (man kan mislike eller ikke våge "konfrontasjoner" kanskje) eller at klage personlig ikke har fungert, så kan man altså ringe Bomiljøvakten som går og tar seg av saken. Det blir registrert. Anonymkode: f1632...251 Det er jo supert Ts Anonymkode: 63dc2...42d
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april Q2012 skrev (På 27.4.2025 den 22.03): Hvis en leilighet er forsatt tomt og uten eller litt møbler kan det å være lydig. Det er også mulighet undergulv er ikke den den riktige typen for en leilighet. Hvis det fortsette å bråker er det beste bare snakke med naboen. Lydig? Visste ikke at en leilighet kunne være det jeg. Anonymkode: 10657...086 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #13 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 20.02): Tror ikke de som er under 30 år kjenner til Helligdagsfreden Ts Anonymkode: 63dc2...42d Så får hun lære det da. Anonymkode: 10657...086 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #14 Skrevet 1. mai I sameier og leil.kompleks er det vel hus-og ordensregler? Det har i hvert fall vi. Følges ikke de kan det få konsekvenser. Gi beskjed til styreleder om bråk utenfor tillatte tider, så må hen tas seg av det. Anonymkode: d7d60...5e6 4
Djungelvrål Skrevet 13. mai #15 Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 20.02): Tror ikke de som er under 30 år kjenner til Helligdagsfreden Ts Anonymkode: 63dc2...42d Det gjør de garantert. De har fri. 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #16 Skrevet 14. mai Høres ut som hun har skyvedørsgarderobe på soverommet sitt…. Anonymkode: 694a7...12f 2
AnonymBruker Skrevet 14. mai #17 Skrevet 14. mai TS, har det blitt noe bedre? Høres ut som naboen fra helvete 😔 Anonymkode: 28d61...e8f 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #18 Skrevet 14. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): TS, har det blitt noe bedre? Høres ut som naboen fra helvete 😔 Anonymkode: 28d61...e8f Ja det har blitt bedre, men hun smeller alltid hælene i gulvet når hun går så det vibrerer, men det er en bagatell i forhold til det andre hun har drevet på med de siste ukene. ts Anonymkode: 63dc2...42d 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai #19 Skrevet 14. mai Kanskje forrige beboer hadde tepper på gulvet, det gjør nok mye for den som bor under. Anonymkode: 49e13...1d2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå