Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte og hvor lenge trener dere? Hvor mye og ofte bør man trene får å merke litt framgang? Når på dagen lønner det seg å trene?

For et halvt år siden begynte jeg på treningsstuio, og jeg har merket litt framgang på kondisen og noen musker (særlig i beina), men det går litt opp og ned etter dagsform.

Som regel går jeg to til tre ganger i uka og bruker ca. 30 min på crosstrainer og deretter ca. 30 min på styrketrening. To ganger går jeg ganske sent (20.30) og eventuelt en gang på dagtid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trener vanligvis 4-5 ganger i uken. En treningsøkt strekker seg over alt i fra 40 min - 90 min. Trener både kondisjon og styrke.

Dersom du er ute etter å forbrenne kalorier, sies det at det mest gunstige tidspunktet er tidlig på dagen. Forbrenningen holder seg på et høyere nivå i flere timer etterpå.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trener kun for å holde meg slank og i god form. Jeg tyrener nå for tiden 4 dager i uka.

2*90 min spinning

2*30 min styrke

Samme dag- en morgeøkt og en kevldsøkt

1*ulike kondisjonsapparater i 45-60 min

1*svømming i 1 time

Skrevet

Var nylig en annen tråd om det samme! søk i forumet så finner du nok tråden...

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

Så ofte dere trener!

jeg trener bare 2 ganger i uken - men det holder for meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trener 5 dager i uka, men jeg orker bare 30 minutters sykling.

90 minutters spinning? Hvordan holder du ut?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Jeg har så smått begynt å trene litt igjen, satser på to ganger i uka til å begynne med. En times tid hver gang.

Skrevet

90 min spinning går greit om man passer på pulsen. Selv har jeg en makspuls på kanskje 200 og ligger pulsen på 165-170 holder jeg greit i 90 minutter selvom jeg normalt begrenser meg til ca 70 minutter. Det var ikke slik at jeg tok opp treningen for noe år siden etter mange års avbrudd. Jeg har gradvis økt belastningen og lengden.

Trener tre dager i uken. Bør nok fase inn litt mer styrketrening etterhvert.

Skrevet

Jeg trener 3-4 ganger i uka, jogger tre km, så 20 min på et annet apperat jeg ikke vet navnet på, så svømmer jeg 1000 m. Skal snart få med litt mer styrketrening og. Trener ca 1.5 time hver gang, men sett lite fremgang i det siste, så jeg må nok øke tid eller ganger jeg trener...

Gjest Gjest
Skrevet

Trener ca 4-5 dager pr uke.

Utholdenshetstrening for det meste.

Alt i fra 45-90 min..

Ellers så pleier jeg gå en halvtimes tid om jeg ikke har ork eller tid til å trene en dag.

Så noe gjør jeg hver dag.

Skrevet

Vanligvis alle dager i uken bortsett fra lørdag. Minst 1,5 time hver økt. Kjører av og til flere økter på en dag.

Gjest Gjesta
Skrevet

3-4 ganger pr uke. Trener vanligvis spinning eller aerobic. Har ikke selvdisiplin til å trene alene på apparater.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...