Gå til innhold

Vaske boblekåpe - tennisballer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal vaske en beige boblekåpe før jeg pakker den bort for sommeren.

Har bare vaskemaskin men ikke tørketrommel. Har hørt at man bør vaske den med hvite tennisballer, eller er det for tørketrommel som jeg ikke har?

Anonymkode: ca3d9...ae9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dunjakke må tørkes med tennisballer i tørketrommelen. 

Anonymkode: f29f3...8fd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dunjakke må tørkes med tennisballer i tørketrommelen. 

Anonymkode: f29f3...8fd

ok, jeg har ikke tørketrommel så da får jeg heller vente med det. Takk for svar 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Hadde heller sendt den til rens

Anonymkode: 4bb5d...a1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal vaske en beige boblekåpe før jeg pakker den bort for sommeren.

Har bare vaskemaskin men ikke tørketrommel. Har hørt at man bør vaske den med hvite tennisballer, eller er det for tørketrommel som jeg ikke har?

Det har jeg aldri brukt. Har vasket ulike boblekåper, jakker i både syntetisk og dun uten tennisballer i maskinen. Bruker flytende vaskemiddel og veldig lite, sentrifugerer på Max hastighet og henger opp på varmt bad. 
Rister jakkene og kåpene godt både opp og ned og sideveis, men en time tos mellomrom. Er det dun så vær litt mer forsiktig med å riste før dunken har begynt å blåse seg opp. Plagg i dun kan se ganske miserable ut når de kommer ut av vaskemaskinen, men dette ordner seg. 

Anonymkode: 8806e...ddc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hadde heller sendt den til rens

Anonymkode: 4bb5d...a1b

Jeg har vurdert det ja, men tenker litt på det. Takk for svar 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det har jeg aldri brukt. Har vasket ulike boblekåper, jakker i både syntetisk og dun uten tennisballer i maskinen. Bruker flytende vaskemiddel og veldig lite, sentrifugerer på Max hastighet og henger opp på varmt bad. 
Rister jakkene og kåpene godt både opp og ned og sideveis, men en time tos mellomrom. Er det dun så vær litt mer forsiktig med å riste før dunken har begynt å blåse seg opp. Plagg i dun kan se ganske miserable ut når de kommer ut av vaskemaskinen, men dette ordner seg. 

Anonymkode: 8806e...ddc

Det er en kåpe av dun og litt dyr en så vil vaske den riktig men her høres det ut som det er håp 🙂 Jeg får tenke litt på det, evt ta den til rens. Tusen takk for svar 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...