Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynner å innse at livet jeg lever med mannen ikke er holdbart mer. Det har vært mange år med vold på forskjellige måter. Han er egoistisk og tenker som regel mest på seg selv. Hus og hjem ser han fullstendig på som min oppgave. Han har også sagt at han må "jekke meg ned" og at han ikke vil jeg skal tro for godt om meg selv. Så nå har jeg skjønt at dette fører til sykdom hos meg og at jeg konstant går med forhøyet stressnivå. Jeg lurer litt på hvordan jeg skal stable meg på beina. Hvordan kan jeg planlegge en trygg og god utvei? Kan det feks være lurt å kontakte NAV for å finne ut hvordan man skal klare seg økonomisk alene? Har barn, så det er mest de jeg tenker på. Det føles overveldende ut å skulle takle dette mens man har kroniske smerter, samtidig begynner jeg få liten tro på at helsen skal bli bedre om jeg blir i dette forholdet. 

Hvis noen vil dele hvordan de gikk og hvordan den tiden var setter jeg stor pris på det. 

Anonymkode: 99d78...8a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eier dere huset sammen? Gift? 

Anonymkode: 96c96...a72

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med nav så du får en oversikt over økonomien, det kan også være fint å ha en profesjonell part å snakke med i prosessen. Når jeg gikk til samtaler hos psykisk helse i kommunen sa min behandler at hun ofte hadde pasienter som trengte støtte og hjelp både i forkant og i etterkant av samlivsbrudd.

Anonymkode: ae9c6...94a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Om du lever i et voldelig forhold så må det være bedre å bare ta med seg barna til nærmeste krisesenter? De vil jo hjelpe deg der med alt det praktiske. 

Endret av PhilosopherSe7en
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter. 

Ring dem først, gjerne fra en telefon som mannen din ikke kan sjekke aktiviteten fra. 

Anonymkode: db9de...348

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg begynner å innse at livet jeg lever med mannen ikke er holdbart mer. Det har vært mange år med vold på forskjellige måter. Han er egoistisk og tenker som regel mest på seg selv. Hus og hjem ser han fullstendig på som min oppgave. Han har også sagt at han må "jekke meg ned" og at han ikke vil jeg skal tro for godt om meg selv. Så nå har jeg skjønt at dette fører til sykdom hos meg og at jeg konstant går med forhøyet stressnivå. Jeg lurer litt på hvordan jeg skal stable meg på beina. Hvordan kan jeg planlegge en trygg og god utvei? Kan det feks være lurt å kontakte NAV for å finne ut hvordan man skal klare seg økonomisk alene? Har barn, så det er mest de jeg tenker på. Det føles overveldende ut å skulle takle dette mens man har kroniske smerter, samtidig begynner jeg få liten tro på at helsen skal bli bedre om jeg blir i dette forholdet. 

Hvis noen vil dele hvordan de gikk og hvordan den tiden var setter jeg stor pris på det. 

Kom deg langt unna for du gjør det slutt med han! Tenk på partnerdrapsstatistikken!!

Anonymkode: e8622...ec3

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Eier dere huset sammen? Gift? 

Anonymkode: 96c96...a72

Vi er ikke gift, eier huset sammen. Han har lagt inn mer enn meg (70-30 fordeling)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi er ikke gift, eier huset sammen. Han har lagt inn mer enn meg (70-30 fordeling)

Før du forlater han må du finne frem alt av relevante papirer. Han kan finne på å å prøve å lure deg for penger. 

Har du forsikring via jobb hvor du kan få gratis advokathjelp? 

Men som sagt: krisesenteret kan dette! Og JA - krisesentre er for DEG. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det beste for deg er å snakke med noen som kan hjelpe deg. Foreldre, søsken?

Ikke alle blir så farlige at krisesenter er nødvendig, men støtte er uansett greit.

Eier du 30 prosent får du 30 prosent av nåværende salgspris.

Anonymkode: 2db89...f99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 18.30):

Ikke alle blir så farlige at krisesenter er nødvendig, men støtte er uansett greit.

Familien min vil ikke jeg skal gå, da de er redd for om han klarer ta seg av ungene når jeg ikke er der. Ikke at det føles ut som rett grunn til å bli 

Jeg føler ikke på meg at han hadde blitt farlig, men samtidig kjenner jeg sterkt på meg at han ikke vil jeg skal dra. Om det er hans behov for å ha en person å holde nede eller av økonomiske grunner (at han ikke vil bet barnebidrag). 

AnonymBruker
Skrevet

Krisesenter avviser ingen, ikke spre slik så folk nøler med å ta kontakt. Vær så snill! 

Anonymkode: 140fa...94d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det farligste jeg har lest! Ærlig talt - krisesentre er for ALLE som lever i voldelige forhold og som trenger hjelp til å komme seg ut. Og hvordan kan du egentlig vurdere at TS sin mann ikke kan ende opp som "så farlig" under bruddet??? Kontakt med krisesenter er ikke det samme som å bo der i fem måneder! TS blir anbefalt å ta KONTAKT med krisesenteret, nettopp fordi de har erfaring, har tilgjengelig hjelp og støtte og kan vurdere situasjonen! 

ALLE voldsmenn er farlig. VOLD er FARLIG. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å bo på krisesenteret. Du kan få samtaler på dagtid der du kan få veileding og støtte i prosessen. Man trenger ikke noen henvisning for å komme dit. Du kan ta kontakt selv.

Du kan også ringe den nasjonale Vo-linjen på 116 006 eller skrive chat på nett volinjen.no med spørsmål du har. Her kan du være helt anonym.

Anonymkode: 0a574...28d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Samle beviser gjennom opptak og meldinger. Sett frivillig kredittsperre på deg selv (fire steder du må gjøre dette, men enkelt på nettet. Sørg for at du har nødvendige papirer, pass, kredittkort og bankkort under kontroll og i din varetekt. Flytt ut når han er borte, og få med deg det viktigste for deg. Få deg helst advokat og be om tvangsoppløsning av sameie og salg. 

Blås i at du tapet litt penger, bare kom deg bort. Penger kan erstattes. 

Anonymkode: 80ba2...6a9

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...