Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså gått til hudpleier og fått anbefalt produkt o.l? Jeg har bikka 50 og har tørr og sensitiv hud. endel rynker, pigmentflekker og ser sliten ut ( er også det etter mange påkjenninger) syns du det er verdt pengene og fikk du hjelp og ble bedre? Bruker nå La roche posay -kremer

Anonymkode: fe467...17c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det ser jeg på som bortkastede penger. Jeg klarer helt fint selv å finne produkter som passer til min hud (og som ikke koster en halv årslønn…)

Anonymkode: 86caf...345

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har ikke gjort det. Kjenner huden min godt og er fornøyd med de produktene jeg bruker. Nærmer meg snart 50.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingen planer om det nei. 

Anonymkode: c412f...bc8

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (6 minutter siden):

Jeg har ikke gjort det. Kjenner huden min godt og er fornøyd med de produktene jeg bruker. Nærmer meg snart 50.

noen tips til gode kremer? serum? ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

noen tips til gode kremer? serum? ts

Bruker cera ve dagkrem og retinol serum.  Solkrem hver gang jeg er i sola.   Vasker ansiktet med intimsåpe.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har fått det flere ganger. 

Anonymkode: 1accf...ee2

AnonymBruker
Skrevet
cafflatte skrev (2 minutter siden):

...  Vasker ansiktet med intimsåpe.

Det har feil ph for ansiktet. Bedre å bruke produkter ment for ansiktet. 

Anonymkode: 1accf...ee2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har heller ikke gjort det. Har skaffet meg kunnskap om hudtyper, hudtllstander og ingredienser, og vet hva som fungerer for min hud🙂

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne 55 her.

Nei aldri fått analysert, men har ingen problemhud eller noe særs antydning til rynker. Har i alle år bare brukt spenol i ansiktet, da jeg ikke gidder å hefte bort penger eller tid på dyre ansiktskremer. Men hadde jeg hatt problemhud hadde det nok kansje vært annerledes.

Anonymkode: 163c4...9db

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ansiktspleie/maske i salong for noen år tilbake, og fikk da beskjed om tørr og sensitiv hud. Fuktfattig, ikke fettfattig. Dette visste jeg vel egentlig fra før. Tok noen år fra den gang til jeg tok grep og fikk bedre rutiner for hudpleie, med ordentlig rens hver kveld og gode produkter. Brukte i noen år en krem fra dermalogica, var helt ok den. Men ved rundt 50 år så har huden fått nye behov. 

Jeg sliter med at jeg reagerer på mange kremer, alt fra kviser til svie og kløe. Så når jeg først finner en serie som huden tåler, så orker jeg ikke bruke mer tid på å se om jeg kan finne billigere alternativ. Bruker nå time repair serien fra Dr Schrammek, og er veldig fornøyd. Første ukene en del svie og rødhet, som var en reaksjon på aktive ingredienser (jeg bruker ikke retinol enda), men det gikk over. Mild og veldig behagelig lukt, og jeg syns det er verdt prisen. Huden merker helt klart forskjell. Bruker mest serum om natten og ikke så mye på dagen. God rens først, så serum, så krem (når serumet har trukket inn)

Solkrem hver dag er et must for videre forebygging av rynker og pigmentflekker. Siden vi har samme hudtype så kan jeg anbefale disse to. Den fra Biotherm er ekstremt lett på huden (de er ofte på tilbud), den fra La Roche er et greit og rimelige alternativ som jeg bruker mest når jeg skal gå turer/sole meg. 

https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/solkrem-ansikt/la-roche-posay-la-roche-posayla-roche-posay-anthelios-anthelios-uvmune-ultra-cream-spf50,5032876?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=&gad_source=1&gbraid=0AAAAADSYjGGePeS_ft_buPYLYcMo5Yhp6&gclid=CjwKCAjwq7fABhB2EiwAwk-YbN_OzIwWlplRVqK0wuna0gbAO33k63sM-Bh2s_CAuxRDtThvQXjr7xoCw4MQAvD_BwE

https://fredrikoglouisa.no/produkt/uv-defense-hydrating-fluid-30-ml/?gad_source=1&gbraid=0AAAAADEe18Lzy-NIskwSuL8XR3MwqBjvR&gclid=CjwKCAjwq7fABhB2EiwAwk-YbLnogG0eQIPfSQ8GUVvZO-hdhjam1Zt5Gpvq9P7sZFxoelaS7_zOvBoCz6oQAvD_BwE

Anonymkode: 1aa77...28d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...