Gå til innhold

Føler alle andre fikser livet bedre enn meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har valgt feil jobb som jeg er fanget i, pga økonomi kan jeg ikke bytte jobb/begynne å studere. Jeg er rolig, kjedelig og har lite livserfaring. Er et vandrende nervevrak. Redd for fremtiden. Redd for å bli forlatt. Redd for at jeg skal miste de jeg er glad i eller bli syk. 

Andre lever livet, bytter jobb, reiser, blir kjent med nye folk, LEVER. Jeg bare eksisterer og er flink-pike for jeg er redd for forandringer. Har dårlig selvtillitt og folk tenker nok at jeg er en raring. 

Aner ikke hvordan det ble sånn her. Hvordan bryte ut av tankekjør og nedstemthet og begynne å nyte livet?

Anonymkode: 1affd...872

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det første er å slutte å sammenligne deg med andre. Du skal ikke leve deres liv. Du skal leve det beste livet du kan leve.

Så kan du sette deg ned og gå gjennom og se hvilke endringer du kunne tenke deg å gjøre i livet for å få det bedre. Alt fra store drømmer til små, konkrete ting.

Deretter tar du fatt på lista og begynner på det enkleste du har satt opp. Ting du konkret kan gjøre noe med her og nå. Ting som tar tid og ikke kan løses umiddelbart setter du opp en steg-for-steg plan for hvordan komme dit. 

Anonymkode: f9437...139

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du samme TS  som har det andre tilsvarende innlegget her inne? 

Anonymkode: f9caa...8bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har valgt feil jobb som jeg er fanget i, pga økonomi kan jeg ikke bytte jobb/begynne å studere. Jeg er rolig, kjedelig og har lite livserfaring. Er et vandrende nervevrak. Redd for fremtiden. Redd for å bli forlatt. Redd for at jeg skal miste de jeg er glad i eller bli syk. 

Andre lever livet, bytter jobb, reiser, blir kjent med nye folk, LEVER. Jeg bare eksisterer og er flink-pike for jeg er redd for forandringer. Har dårlig selvtillitt og folk tenker nok at jeg er en raring. 

Aner ikke hvordan det ble sånn her. Hvordan bryte ut av tankekjør og nedstemthet og begynne å nyte livet?

Vi er flere. Det er tøft og vanskelig. 

Anonymkode: acfc8...384

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finn noen mål. Gjør noe nytt. Hva vil du? Hva kan du forbedre ? Hopp i det. 

Anonymkode: 7b50c...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor gammel du er . Men uansett er trening positivt. Både styrketrening og kondis. Kanskje sette deg nye mål feks. Lære yoga. Eller bli en god svømmer.

Anonymkode: 0a902...9c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær glad du har helsen! Enkelte «livserfaringer» kan man klare seg uten. Kreft i ung alder kunne jeg fint vært foruten. Jeg står virkelig på utsiden av samfunnet, trøst deg med at det alltids kan bli verre..

Anonymkode: 869a8...0bd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du trenger noen å snakke med om dette? F.eks. privat psykolog hvis du har råd til det eller kommunens tilbud for psykisk helse. Kommunen er gratis og du kan ta kontakt på egenhånd, behøver ikke gå via fastlege.

Anonymkode: 0ce6d...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vær glad du har helsen! Enkelte «livserfaringer» kan man klare seg uten. Kreft i ung alder kunne jeg fint vært foruten. Jeg står virkelig på utsiden av samfunnet, trøst deg med at det alltids kan bli verre..

Anonymkode: 869a8...0bd

Hun har jo ikke helsen når hun sliter såpass mye psykisk som det hun gjør nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei gjetning er at du sliter med å forholde deg til din egen sårbarhet. Se Brene Browns arbeider. Hun forsket på hvordan folk ble lykkelig og krasjet i sitt eget liv når hun fikk de første resultatene.

Det nytter å finne noen som er med deg den tida det tar å akseptere usikkerheten, skuffelsene og frykten som ligger der i det du er på vei inn i framtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har det helt likt! Hvis du finner en løsning, si gjerne fra ♥️

Lenke?

Anonymkode: d5960...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og husk at du sammenlikner din innside med andres fasade. Det er mange som føler seg mislykket, på feil spor, engstelige og så videre uten at det vises så mye på utsiden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette hørtes på mange måter ut som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Og selvsagt har TS forsvunnet fra tråden.

Anonymkode: f9437...139

Hæ, hva snakker du om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...