Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når fikk barnet spille fortnite? Hvorfor valgte dere den alderen? Blitt veldig populært her nå, mange som spiller. 2. klasse. 

Anonymkode: 720c4...b4d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rundt tiårsalderen for eldste, hun var ikke interessert før. Lillesøster har vel vært med litt fra rundt samme tid, da var hun fem - men ikke spilt det med noen særlig entusiasme før hun ble 10-11 selv.

Jeg vurderer det som et veldig uproblematisk spill uten skumle effekter. Selv om konseptet er drep eller bli drept. De eneste jeg har sett ha problemer med det er unger som blir aggressive av enhver form for konkurranse, og da hyler og hoier noe voldsomt - det har lite med hvordan spillet er lagt opp, kan like gjerne skje over Mario Kart eller Villkatten eller på fotballøkka. 

Anonymkode: fab1e...73f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mange starta i 4 klasse her . 

Anonymkode: 410b0...421

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke introdusert det for tidlig.. etter hva jeg har skjønt kan man også komme i kontakt med andre på nettet der..+ voldelige spill. Nei takk!

Anonymkode: ea246...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Mine var 12 og 11. Begynte å spille det da det kom ut på markedet i 2017

Anonymkode: 81cf5...aa9

Skrevet

8

AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg voksen, men Fortnite er et veldig lite voldelig spill. Der er våpen, men ikke blod, eliminerer du noen så blør de ikke og de ligger heller ikke på bakken. Det er ingenting visuelt frastøtende i dette spillet overhodet. 

Så greit å ha det til ettertanke. Vil tenåringen eller ungen din spille et battle royale spill, så er Fortnite det eneste og det beste som ikke kan ha noen skadelig effekt på en ung hjerne. Call Of Duty for eksempel er noe helt annet... Samme med PUBG. 

Anonymkode: 0d0f3...4c1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hadde ikke introdusert det for tidlig.. etter hva jeg har skjønt kan man også komme i kontakt med andre på nettet der..+ voldelige spill. Nei takk!

Eh nei. Du har selvsagt foreldrekontroll på som betyr at ingen kan bli venn med barnet eller snakke til det på spillet uten at foreldrene godkjenner det. 

Startet i 2. klasse her. 

Anonymkode: eb4ae...8d2

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er mange spill inne i Fortnite-menyen. Alt fra Minecraft-lignende Lego-spill, til Battle Royale. Det er ikke grafisk vold, du spiller et hologram som går opp i blått lys om du blir truffet. Tom og Jerry er voldeligere.

Anonymkode: 58522...a11

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Eldstemann var 10, nummer to på 6 har kastet et blink8 på det og skjønt at han ikke er der ennå. 

Anonymkode: bbfda...a06

Skrevet

Hei! Jeg skjønner veldig godt skeptisismen rundt å la barn spille "skytespill" når de er unge, men det spørs helt hva slags barn man har. Veldig få barn kommer til å gå rundt senere og snakke om hvor gøy det var å "drepe" de andre, men går heller rundt med en mestringsfølelse over at de fikk til noe. Jeg er utrolig lei av å forklare til andre foreldre at videospill oppfordrer til voldstanker i barn, 1 av 10 ganger gjør det det, men da er ikke problemet hos spillet. Aldersgrenser i spill følger et veldig tydelig regelsett som ikke har noe med hvor mentalt "voksne" barn er. Videospill er en reel interesse hos barn, som kan være sunt vist det blir blandet med andre ting. Du må se selv hvordan barnet ditt reagerer på Fortnite, blir hen sur og irritert kan det være for tidlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var de rundt 8år. 

Minstemann er nå 8, og ikke interessert i fortnite. Der går det i FIFA og lego. 

Anonymkode: ed199...198

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det handler om å drepe, skade eller lignende så syns jeg barn bør være minst 10-11-12 år før de introduseres for dette

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja ikke sant, er jo fortnite som er skummelt og ikke alle de mobilspilla ungen får sitte og trykke på!!

Der ukjente mennesker kontakter dem via chatten eller lignende.

Roblox er liksom 100% ganger bedre lixzom....

Idiot. 

Anonymkode: 74b8e...e02

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Nå er jeg voksen, men Fortnite er et veldig lite voldelig spill. Der er våpen, men ikke blod, eliminerer du noen så blør de ikke og de ligger heller ikke på bakken. Det er ingenting visuelt frastøtende i dette spillet overhodet. 

Så greit å ha det til ettertanke. Vil tenåringen eller ungen din spille et battle royale spill, så er Fortnite det eneste og det beste som ikke kan ha noen skadelig effekt på en ung hjerne. Call Of Duty for eksempel er noe helt annet... Samme med PUBG. 

Anonymkode: 0d0f3...4c1

I utgangspunktet enig. Man ser ikke blod og sånn, men.. og dette er fra egen erfaring. Spiller ikke så mye selv, men har hatt noen perioder der jeg har spilt litt fortnite da guttene mine begynte med det i 12-års alderen. Jeg syntes det var ganske gøy og ja, ikke voldelig med tanke på grafikken, manglende blod osv, men det jeg merket på meg selv, var at om jeg hadde vært litt opphengt - spilt flere dager på rad, eller i flere timer, så tok jeg på en måte "med meg spillet" ut, og tok meg selv i vurdere hvilket våpen jeg ville brukt, hvem jeg kunne snipet osv. Selv er jeg en kvinne i 40-årene, så kan jo kanskje tenke seg til hvordan det fungerer for barnehjerner, særlig om man har tendenser/er tilbøyelig til noe... Det vet man jo sjelden når de 8-12 år gamle...

Anonymkode: b18f1...952

AnonymBruker
Skrevet

Minste var 8 tror jeg, begynte da å spille med storebror

Anonymkode: cf69e...f35

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 16.57):

Når fikk barnet spille fortnite? Hvorfor valgte dere den alderen? Blitt veldig populært her nå, mange som spiller. 2. klasse. 

Anonymkode: 720c4...b4d

Min begynte når hn var 9 år,men det var også pga hn ikke fikk Playstation før da, de fleste i klassen til barnet spilte allerede fra 1 klasse

Anonymkode: cd32e...a64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...