Gå til innhold

Noen som har en sommerjobb til en økad student?

Nemmera

Anbefalte innlegg

Driver å sender mailer hit og dit for å høre om forskjellige bedrifter tar i mot studenter til sommerjobber, men så langt ingen napp.

Er det noen her inne som vet om bedrifter jeg kan søke hos?

Jeg studerer 2. året av min bachelorgrad i økonomi og administrasjon ved høyskolen i Oslo (bor også i Oslo). Har helst lyst på en litt relevant sommerjobb, men det er klart at hvis det er umulig å finne, så må jeg jo ta noe annet. Jeg har erfaring fra matbutikk, detaljhandel og sykehjem.

Noen som kan hjelpe meg?

Endret av Nemmera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Bedre å møte opp evt ringe framfor å sende en epost. Har du prøvd å høre med vikarbyrå eller gjennom kjentfolk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Hva med et inkassobyrå? I Oslo har du f.eks. Intrum Justitia, Lindorff (Skøyen) er store.

De trenger jo gjerne folk på kvelden også slik at du kanskje kan få jobbe der ved siden av studiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et søskenbarn av meg var ferdig med andre året på økonomi da han hadde sommerjobb på hovedkontoret til Rimi (i Oslo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Å kun jobbe for sommeren er ofte ikke lukurativt for bedriften: det koster med opplæring, og da vil de gjerne at du skal jobbe der mer enn et par måneder. Vil heller anbefale deg å søke deltidsjobb ved siden av studiene innen kontor/adm, så kommer de sikkert til å bruke deg i sommermånedene.

Og desverre kan det være vanskelig å finne relevant jobb, hvis man ikke allerede har erfaring. Og får å få erfaring må man allerede ha erfaring...

Men husk: all arbeidserfaring er bedre enn å sitte på r... en hel sommer. Så ta heller den kjipe butikkjobben. Det er veldig positivt å jobbe i løpet av studier. Det viser pågangsmot og engasjement. Og hvis du tar butikkjobb, kan det jo hende du etterhvert kan få hjelpe til med enkel bilagsføring og regnskapsføring osv. Man må gjerne begynne på bånn og jobbe seg oppover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...