Gå til innhold

Hvis partneren begynner å legge på seg, er det best å si ifra eller bør man forlate forholdet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forhold uten barn.

Anonymkode: 106eb...8e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For din partners skyld, så burde du bare forlate hen. 

Anonymkode: 71fe0...04c

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Om vekt definerer hvor glad du er i partneren din, så blir jeg litt bekymret på hennes/hans vegne.

Anonymkode: 59a7e...915

• Liker 18
  • Nyttig 15
Skrevet

Det bør være rom for å snakke om vekt, vaner og helse i et forhold. Genuin omsorg for hverandres liv. Ikke "du er feit nå".

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt, men så liker jeg feite damer da.

Anonymkode: cf94f...37e

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det burde definitivt være innafor å snakke om.

Anonymkode: d5ac5...57d

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig mange bør i tillegg til å forlate, ta en GOOOOOOD titt på sitt eget speilbilde og personlighet før en krever ting av en annen. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Om forholdet og kjærligheten din er så grunn at endret vekt er nok til å forandre følelser, så kan du like gjerne gå først som sist.

Anonymkode: 41d49...71d

• Liker 14
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg hadde hintet til slanking, og om det ikke hadde fungert hadde jeg gått. For meg er fedme turn-off og dealbreaker. 

• Liker 2
Skrevet

Om jeg er glad i personen fra før, så hadde ikke litt vektoppgang vært krise for meg. 

Men så liker jeg best menn med litt "kjøtt" på kroppen/"pappakropp" 🥰 Jeg kommer aldri til å falle for en tynn og muskuløs mann.... 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det bør kunne snakkes om.

Er en for tynn og ikke spiser bør det kunne snakkes om. Drikker en for mye bør det kunne snakkes om i et forhold og jeg tror ikke noe på at vi behandler de som spiser for mye med tabu og taushet og å bare godta. Det bør også kunne snakkes om.  Det er bare tøv at det eneste en aldri skal si noe om er vekt oppover.

Anonymkode: 356e3...543

• Liker 3
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Haha. Humor...

Anonymkode: 2baf2...a88

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke kan snakkes om ulike problemstilliger i forholdet bør man gå.

Det være seg vekt, økonomi eller andre ting som bekymrer og uroer en for fremtiden.

Anonymkode: b59d9...d60

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Når man vurderer å forlate på dette grunnlaget så er sannsynligvis forholdet  ikke bærekraftig. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 16.19):

Forhold uten barn.

Anonymkode: 106eb...8e5

Kanskje det er DU som er problemet? Kanskje partneren din er ulykkelig sammen med deg, og tyr til overspising når du ikke er sammen med han/henne? Og hvis du seriøst legger grunnlaget for å forlate/bli i et forhold basert på EN ting; vekten til personen? Gjør denne personen en tjeneste og la vedkommende gå! Partneren din kan umulig ha det godt sammen med en som deg. Men får da håpe at du har den perfekte kroppen da, siden det betyr så vanvittig mye for deg. 

Anonymkode: 4c7f8...d7b

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk gud for at du og et par andre i tråden her ikke er min partner.

Etter å ha vært nærmest undervektig hele mitt liv, fikk jeg en hormonell ubalanse som gjorde at jeg este ut. 

Min partner nevnte det aldri med et ord og akkurat som jeg vil stå ved hans side om han mister en arm, ble han ved min.

Anonymkode: bb346...1f4

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje det er DU som er problemet? Kanskje partneren din er ulykkelig sammen med deg, og tyr til overspising når du ikke er sammen med han/henne? Og hvis du seriøst legger grunnlaget for å forlate/bli i et forhold basert på EN ting; vekten til personen? Gjør denne personen en tjeneste og la vedkommende gå! Partneren din kan umulig ha det godt sammen med en som deg. Men får da håpe at du har den perfekte kroppen da, siden det betyr så vanvittig mye for deg. 

Anonymkode: 4c7f8...d7b

Selvsagt er det "du" som er problemet. Når partnerens utseende endrer seg til det negative forsvinner tenning og respekt.

Det er ens eget problem, men kun motparten kan gjøre noe med det.

Derfor mayhem.

Anonymkode: 639e5...cc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

10/10 og popkorn-tid.

Minner meg om en post i USA hvor en vakker kvinne (i følge henne selv) lette etter en rik dude i finansbransjen. Han svarte med noe slik som at mens hans penger vil fortsette å vokse, vil hennes utseende forvitre. Han mente det var et dårlig bytte. Implisitt (håper jeg) at han mente at hun måtte komme med noe mer enn bare utseende.

Husker også posten under der sto det «American love».

Anonymkode: 15faa...8a0

• Liker 2
Skrevet

Hvis du ikke tåler endring i forholdet ville jeg at man hadde gått ja. Heldigvis tåler min mann mer enn som så. ;)

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker at vekt er en av de faktorene som vil variere gjennom livet i et langsiktig forhold. 

Selvfølgelig om man er bekymret for helsen til partner burde man nok formidle det på et vis. Men helt hvordan er et minefelt. Men da burde det komme ut fra kjærlighet og omtanke. 

Jeg har slitt med vekten begge veier gjennom livet (uspesifisert spiseforstyrrelse som diagnose. Traume relatert) og det er så enormt mye skam knyttet til slikt. Tenker du burde unngå kommentere kropp /mat det kan fort gjøre ting værre. 

Da er det bedre typ si noe lignende som feks "jeg er litt bekymret for deg har du det bra? Er det noe jeg kan gjøre for at du skal ha det bedre?". 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...