AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:34 #1 Del Skrevet søndag kl 13:34 Hei. vår nærmeste nabo har to barn på 5 og 7 år. Disse to lar oss ikke være i fred med engang vi går ut i hagen. De sier hei 100 ganger vi svarer jo men så blir det kasting av leker til vår side av hagen, fange ord som vi sier og herme, skrike og skrike «hello dere» selv om vi svarer 100 ganger. Henge og ødelegge hekken vår, kaste leker og be oss gi dem til de. Ungene er dritt lei, mine er 9 og 11 år og syntes ikke det er no gøy. De har latt de bli med å leke et par ganger men vil som regel bare leke i fred. Jeg vil så gjerne sitte ute på verandaen uten å svare eller være redd de hermer og fanger ord vi sier. Vi planter tuja hekk i fjor, og gutten driver å ødelegger den, drar den, ligger på den. Foreldrene er aldri ute med de og virker ikke som de blir plaget engang. Men jeg vil bare ha fred. Forstå meg rett dette er to barn og jeg har ikke no imot de, men man må jo få fred på egne tomt. Jeg har bedt de slutte å ødelegge hekken og kaste leker over på vår side. Men de bryr seg ikke. Har noen tips til oss? Anonymkode: a72f2...f26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:37 #2 Del Skrevet søndag kl 13:37 Dere får sette opp det største gjerdet som reguleringsplanen tillater. Leker hadde jeg aldri giddet å gi tilbake, hadde samlet det i søppelsekker og satt på naboens trapp. Men for all del dere må jo snakke med foreldrene! Anonymkode: d6586...11d 23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet søndag kl 13:38 #3 Del Skrevet søndag kl 13:38 Si i fra at om de kaster leker over til dere, så får de ikke lekene tilbake. Deretter gjennomfører du. Alle leker de kaster over, tar du øyeblikkelig og putter i en sekk som du setter inn. 18 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:38 #4 Del Skrevet søndag kl 13:38 Send Vipps krav på ny hekk til foreldrene så kanskje det blir en annen sak. har du snakket med foreldrene i det hele tatt forresten? Neste er vel litt god gammeldags oppdragelse, dra de i øra og dump de hos foreldrene og si noen alvorssord Anonymkode: ef861...54b 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:44 #5 Del Skrevet søndag kl 13:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Send Vipps krav på ny hekk til foreldrene så kanskje det blir en annen sak. har du snakket med foreldrene i det hele tatt forresten? Neste er vel litt god gammeldags oppdragelse, dra de i øra og dump de hos foreldrene og si noen alvorssord Anonymkode: ef861...54b Foreldrene er aldri ute. De kan henge ute fra morgen til kveld. Ta av metall stang fra trampolinen og løpe rundt med. Jeg har ikke snakket med foreldrene men sakt høyt flere ganger: ikke gjør det er du snill, det er farlig, ikke ødelegg. Men ingen av de to kommer ut. Faren spiller utrolig overbeskyttende og kommer ut når han hører oss og skal sjekke om ungene ikke er for varm på nakken. Vi kan ikke grille eller sitte i verandaen mer enn 10-15 min før vi får nok. Barna syntes det er så slitsom. Anonymkode: a72f2...f26 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:44 #6 Del Skrevet søndag kl 13:44 Hulderen skrev (5 minutter siden): Si i fra at om de kaster leker over til dere, så får de ikke lekene tilbake. Deretter gjennomfører du. Alle leker de kaster over, tar du øyeblikkelig og putter i en sekk som du setter inn. Ungene og jeg har gitt de tilbake og ungene har til og med oversett de. Men da trampes det inn over hekken og de kommer for å ta lekene. Anonymkode: a72f2...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:45 #7 Del Skrevet søndag kl 13:45 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dere får sette opp det største gjerdet som reguleringsplanen tillater. Leker hadde jeg aldri giddet å gi tilbake, hadde samlet det i søppelsekker og satt på naboens trapp. Men for all del dere må jo snakke med foreldrene! Anonymkode: d6586...11d Vi satte opp enn hekk i fjor for nesten 45.000kr, har ikke råd til no mer. Anonymkode: a72f2...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hulderen Skrevet søndag kl 13:47 #8 Del Skrevet søndag kl 13:47 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ungene og jeg har gitt de tilbake og ungene har til og med oversett de. Men da trampes det inn over hekken og de kommer for å ta lekene. Anonymkode: a72f2...f26 Jeg foreslo at du skulle putte lekene i en sekk inne hos deg selv, så barna ikke får dem tilbake. Eneste måte de kan få igjen lekene på, er å komme og ringe på døren sammen med foreldrene sine. Da får du en mulighet til å snakke med foreldrene. Gi lekene til foreldrene, men si at neste gang kastes lekene i søpla. Endret søndag kl 13:49 av Hulderen 8 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:49 #9 Del Skrevet søndag kl 13:49 Hulderen skrev (Akkurat nå): Jeg foreslo at du skulle putte lekene i en sekk inne hos deg selv, så barna ikke får dem tilbake. Eneste måte de kan få igjen lekene på, er å komme og ringe på døren sammen med foreldrene sine. Da får du en mulighet til å snakke med foreldrene. Gi lekene til foreldrene, men si at neste gang kastet lekene i søpla. Hadde jeg gjort dette hadde min mann klikket på meg. Han mener vi bare skal overse og de vil slutte. Men nå har de holdt på i over et par. Vi flyttet hit i fjor mai. De gir seg jo ikke. men tror jeg skaffer meg en bøtte og putter lekene i den og tar med den opp på verandaen. Anonymkode: a72f2...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:50 #10 Del Skrevet søndag kl 13:50 Hulderen skrev (Akkurat nå): Jeg foreslo at du skulle putte lekene i en sekk inne hos deg selv, så barna ikke får dem tilbake. Eneste måte de kan få igjen lekene på, er å komme og ringe på døren sammen med foreldrene sine. Da får du en mulighet til å snakke med foreldrene. Gi lekene til foreldrene, men si at neste gang kastet lekene i søpla. Jeg gjorde dette med leker som ble kastet ned på vår terrasse fra balkongen til leiligheten over. Det kom ikke én leke etter at pappaen måtte ned til oss og ringe på for å få leker (og klær) tilbake. Anonymkode: 080f1...b44 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:51 #11 Del Skrevet søndag kl 13:51 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gjorde dette med leker som ble kastet ned på vår terrasse fra balkongen til leiligheten over. Det kom ikke én leke etter at pappaen måtte ned til oss og ringe på for å få leker (og klær) tilbake. Anonymkode: 080f1...b44 Her er problemet at mor er utrolig frekk og ufin i språket. Jeg ønsker egentlig ikke å ha noe med de å gjøre. Far kan fort stå å skrike ute uten å tenke på at det er barn han snakker til. Men tror jeg går for det med å ta lekene inn. Anonymkode: a72f2...f26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:07 #12 Del Skrevet søndag kl 14:07 Ring på hos foreldrene og spør om de selv vil kjøpe ny planter til hekken når ungene ødelegger, eller om du skal sende krav på vips. Så tar du piggtråd (ev ståltråd hvis du er mindre tøff) og binder to rader i passende høyde (ca 30 og 70 cm over bakken) så barna ikke kan klatre over eller under uten å skade seg. Dette må du selvfølgelig si fra om, men ett «vi har satt opp piggtråd så nå blir du skada om du kommer inn» holder å gi beskjed om en gang. Ingenting som kastes inn i deres hage leveres tilbake, alt legges i en pose og utleveres ikke før foreldrene kommer for å hente det. Kommer de likevel inn i hagen tar du ungen i armen og ringer på hos foreldrene med beskjed om å la dere være i fred. Dette gjør du hver gang, tilslutt blir det ikke mer sånn oppførsel. Anonymkode: ef5e7...601 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gulsol Skrevet søndag kl 14:13 #13 Del Skrevet søndag kl 14:13 Vi hadde ei i nabogaten som hylte hele sommeren. Hylte på sykkel. Hylte på sklia. Hylte på huska. Hylte når hun så andre barn. Helt sinnsykt. Jeg flytta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:17 #14 Del Skrevet søndag kl 14:17 Du må jo ikke la dem overkjøre dere sånn som dette? Hvis det er så ille som du beskriver så bør du jo manne deg kraftig opp og ta tak. Snakk hardt til dem, la det være konsekvenser. Ta lekene som kastes over, og la dem vite at de ikke får de tilbake. Og for guds skyld, snakk med foreldrene!! Anonymkode: ed7fe...4f6 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agatha Skrevet søndag kl 14:17 #15 Del Skrevet søndag kl 14:17 Du må nesten starte med å snakke med foreldrene. Du får si at du plantet hekk i fjor å ser ar denne blir ødelagt når ungene klatrer i den og be om at de lar være. Trenger jo ikke si at du synes ungene er drøye, men at de nesten må la deres hekk og tomt være i fred. Så kan du forhåpentligvis minne ungene på at det er en avtale å la hekken være i fred. Om det ikke går å prate med foreldrene må du ta en skikkelig prat med ungene om grenser, om at hekken blir ødelagt osv. At dette ikke er lov. Må være greit å si i fra. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet søndag kl 14:18 #16 Del Skrevet søndag kl 14:18 Du må da snakke med naboene dine! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:21 #17 Del Skrevet søndag kl 14:21 Ikke alle naboer er tilsnakkendes. Vår nabo var ute med ungene sine og røyka mens de hang på gjerdet vårt og rista i det og skreik til oss mens vi satt ute. Hva griller dere? Hva gjør dere? Skal dere spise nå? Kan vi få? Kan vi leke? Mas mas mas Ødela gjerdet. Kunne ikke være ute. Glad de flytta. Anonymkode: 4716c...9db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:36 #18 Del Skrevet søndag kl 14:36 Jeg har bestemt meg for at gjentar dette seg 1 dag til ber jeg de gå inn å hente foreldrene. De får faktisk ta seg sammen. Ble så utrolig slitne i hodet av å være ute så vi måtte avlyse grilling og gå inn. Foreldrene kom ikke ut ene eneste gang og sjekket Anonymkode: a72f2...f26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:38 #19 Del Skrevet søndag kl 14:38 Agatha skrev (21 minutter siden): Du må nesten starte med å snakke med foreldrene. Du får si at du plantet hekk i fjor å ser ar denne blir ødelagt når ungene klatrer i den og be om at de lar være. Trenger jo ikke si at du synes ungene er drøye, men at de nesten må la deres hekk og tomt være i fred. Så kan du forhåpentligvis minne ungene på at det er en avtale å la hekken være i fred. Om det ikke går å prate med foreldrene må du ta en skikkelig prat med ungene om grenser, om at hekken blir ødelagt osv. At dette ikke er lov. Må være greit å si i fra. Faren ser jo at de henger på hekken og ødelegger men bryr seg ikke. Anonymkode: a72f2...f26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:50 #20 Del Skrevet søndag kl 14:50 Vi flyttet til enebolig med egen hage pga irriterende naboer. Har aldri angret! Anonymkode: d4d2d...40c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå