AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:04 #1 Del Skrevet søndag kl 13:04 Jeg er hun jenta i vennegjengen som alltid er treig. Nå har jeg nådd den alderen hvor jeg ikke har så mye mer tid til å vente på om jeg skal ha barn eller ikke. Ønsker å sjekke fertiliteten min men lurer på hvordan jeg går frem. Har et ønske om å gjøre det hos en gynekolog fordi jeg hater slike sjekker hos lege og trenger å føle at de har god tid til meg. Mine spm er tar de bare en utvendig ultralyd på magen eller sjekker de meg innvendig også? Anonymkode: e8fa7...55c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:07 #2 Del Skrevet søndag kl 13:07 Ett googlesøk, første treff: https://www.drdropin.no/gynekologi/fruktbarhetssjekk Anonymkode: 8e17b...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet søndag kl 13:21 #3 Del Skrevet søndag kl 13:21 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ett googlesøk, første treff: https://www.drdropin.no/gynekologi/fruktbarhetssjekk Anonymkode: 8e17b...80d Jeg leser ingen plass om det er utenpå magen eller innvendig de sjekker disse tingene. Jeg er sikkert veldi uvitende her men jeg er genuint nysgjerrig på det og trenger å forberede meg. Endret søndag kl 13:22 av lille_fiol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:28 #4 Del Skrevet søndag kl 13:28 En slik sjekk vil kun si om du har eggreserver og om livmoren din ser grei ut. Det gjøres med innvendig ultralyd. Må også ha en blodprøve. Uansett så vil du ikke kunne bli sjekket for alt, det er egentlig lite de kan sjekke. Om du har regelmessig syklus så er nok det meste i orden, om du ikke er mye over 40 år. Da vil eggkvaliteten være ganske så synkende. Anonymkode: 262f0...eab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:43 #5 Del Skrevet søndag kl 14:43 lille_fiol skrev (1 time siden): Jeg leser ingen plass om det er utenpå magen eller innvendig de sjekker disse tingene. Jeg er sikkert veldi uvitende her men jeg er genuint nysgjerrig på det og trenger å forberede meg. Det gjøres mest sannsynlig innvendig. Dersom det ikke er en del av sjekken, så er det en god grunn for det. Hvis du MÅ ha svar, er det vel bare å ta kontakt og spørre. Anonymkode: 8e17b...80d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 19:09 #6 Del Skrevet i går, 19:09 Begynn med en vanlig blodprøve hos fastlegen din, test AMH (eggreserve) og FSH (kvalitet veldig forenklet). Disse vil gi deg en pekepinn før du evnt går videre med en grundigere sjekk. Jeg begynte med disse og alt var fint, men ble fortsatt ikke gravid. Dro da til Hausken og sjekket egglederne som viste seg å være tette. Derfra ivf Anonymkode: 11fc4...ffa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:41 #7 Del Skrevet i går, 20:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynn med en vanlig blodprøve hos fastlegen din, test AMH (eggreserve) og FSH (kvalitet veldig forenklet). Disse vil gi deg en pekepinn før du evnt går videre med en grundigere sjekk. Jeg begynte med disse og alt var fint, men ble fortsatt ikke gravid. Dro da til Hausken og sjekket egglederne som viste seg å være tette. Derfra ivf Anonymkode: 11fc4...ffa Hei! Lyktes du i få barn gjennom ivf? . Jeg har også tette eggledere og alt er fint utenom det. Er i gang med ivf nå. Er heldig å har et barn fra før av, men ønsker en til. Anonymkode: cf7b4...c5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #8 Del Skrevet 16 timer siden Jeg skulle ta sjekk ,men rakk det ikke . Er 41.5 år. Gravid på 6 pp. Anonymkode: 30b3c...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #9 Del Skrevet 12 timer siden Man kan selvfølgelig ta en GU og blodprøver, men ingen kan fortelle deg sikkert om du er fruktbar eller ikke, eller hvor fruktbar du er. Gynekolog kan si om alt ser OK ut eller ikke, det er det. Det er ingen garantier. Nærmer du deg, eller er over, 40, bør du bare komme i gang hvis du har noen å få barn med... Anonymkode: 5a58f...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå