AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:36 #1 Del Skrevet søndag kl 12:36 Min eksmann og jeg var helt enig i samværsavtalen til å begynne med. Jeg jobber turnus å eksen mandag til fredag, det var derfor det samme hvordan samværet ble lagt opp. Vi har begge nye partnere hvor min kjæreste har samme uker som meg. Hans nye partner har barna 70 % men de har motsatt helg. Eksen mener nå at vi skal bytte samværsuke pga barna ikke får noen helger sammen med hans kjærestes barn. Jeg mener dette er urimelig da jeg først og fremst ikke får flyttet på arbeidshelgen min. Men ikke minst fordi at ved en slik løsning så mister barna 100 % av tiden sin med min kjærestens barn. Ved nåværende løsning får jo barna treffe bonus søsken på begge sider, det eneste de mister er helgene med barna til kjæresten til eksen. Hvem er urimelig her? Kan han kreve å få igjennom dette? Tror også mye av dette handler om at de to ikke får noen barnefrie helger sammen. Anonymkode: 2c3c4...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:38 #2 Del Skrevet søndag kl 12:38 Han kan kreve hva han vil. Imidlertid er det signert avtale som gjelder til dere er blitt enige om noe annet. Anonymkode: 74a69...e72 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:39 #3 Del Skrevet søndag kl 12:39 Han kan ikke kreve noe vil jeg si da . Dere har jo en skriftlig avtale . Anonymkode: 70d57...f78 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:47 #4 Del Skrevet søndag kl 12:47 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han kan ikke kreve noe vil jeg si da . Dere har jo en skriftlig avtale . Anonymkode: 70d57...f78 Er ikke den bare gyldig til neste meklingsmøte? Noen som vet? Anonymkode: 2c3c4...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:54 #5 Del Skrevet søndag kl 12:54 Han kan kreve hva han vil men rettslig vil kjæreste-barna på begge sider bety null. Anonymkode: acfcd...f87 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:55 #6 Del Skrevet søndag kl 12:55 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Er ikke den bare gyldig til neste meklingsmøte? Noen som vet? Anonymkode: 2c3c4...b56 Den er gyldig til dere blir enige om en annen avtale. Må ikke ha mekling for å lage ny avtale men greit med mekling hvis ikke dere blir enige. Anonymkode: 022e4...143 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:02 #7 Del Skrevet søndag kl 13:02 Det viktigste her er jo din arbeidshelg. Ikke hverken barna til den ene eller andre kjæresten., Anonymkode: 22b3b...d18 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:09 #8 Del Skrevet søndag kl 13:09 Hva er grunnen til at hun ikke kan bytte helg? Uansett synes dette som en kamp om å ha mest mulig barnefri, for begge. I stedet for å finne gode løsninger. Det er trist. Anonymkode: 6abab...e6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:12 #9 Del Skrevet søndag kl 13:12 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg mener dette er urimelig da jeg først og fremst ikke får flyttet på arbeidshelgen min. Men ikke minst fordi at ved en slik løsning så mister barna 100 % av tiden sin med min kjærestens barn. Ved nåværende løsning får jo barna treffe bonus søsken på begge sider, det eneste de mister er helgene med barna til kjæresten til eksen. Hvem er urimelig her? Kan han kreve å få igjennom dette? Gjeldende avtale gjelder fram til dere kommer til en ny enighet uansett. Kjærestenes barn betyr lite og ikke noe i denne sammenhengen, foreldres jobbsituasjon betyr langt mer. Hans kjæreste får bytte samværshelg med sin samværsforeldre. Anonymkode: 629e8...6d6 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:15 #10 Del Skrevet søndag kl 13:15 Han kan bare true, men dette kan han ikke tvinge gjennom. Jobb trumfer ny kjærestes barn (eller behov for kjærestetid), ærlig talt. Anonymkode: bf158...5f2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:39 #11 Del Skrevet søndag kl 13:39 Hvorfor kan ikke kjæresten bytte ordning? Anonymkode: 2ab54...35a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:07 #12 Del Skrevet søndag kl 18:07 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor kan ikke kjæresten bytte ordning? Anonymkode: 2ab54...35a Det var visst så vanskelig.. å for henne er det kun snakk om å bytte helg med sin eks, ikke en hel uke. Anonymkode: 2c3c4...b56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:09 #13 Del Skrevet søndag kl 18:09 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hva er grunnen til at hun ikke kan bytte helg? Uansett synes dette som en kamp om å ha mest mulig barnefri, for begge. I stedet for å finne gode løsninger. Det er trist. Anonymkode: 6abab...e6d Kan ikke se å ha skrevet èn plass om mitt behov for barnefri. Jeg har utelukkende nevnt barnas behov. Anonymkode: 2c3c4...b56 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:28 #14 Del Skrevet søndag kl 18:28 Arbeidshelg mener jeg er det tyngste argumentet, som går foran behov for å tilpasse nye familiekonstellasjoner. Ellers er det ganske urimelig at de skal øke tiden «mine og dine» har sammen og i samme strøk fjerne den fullstendig hos dere. Skjønner at helg er bedre enn uke for å finne på noe sammen. Men å gjøre det noen få ganger i året bør kunne løses ved at dere avtaler andre dager å bytte på? Så synes dette kan løses med fleksibilitet på å bytte om helger en sjelden gang ved spesielle anledninger/reiser. Ikke å fast gjøre om på avtalen til så stor ufordel for dere. Anonymkode: 7388c...15d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:46 #15 Del Skrevet søndag kl 20:46 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan ikke se å ha skrevet èn plass om mitt behov for barnefri. Jeg har utelukkende nevnt barnas behov. Anonymkode: 2c3c4...b56 Barna har ikke noe behov for å være med foresattes kjærestes barn. For noe tull! Anonymkode: c5d36...4ce 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:11 #16 Del Skrevet søndag kl 22:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barna har ikke noe behov for å være med foresattes kjærestes barn. For noe tull! Anonymkode: c5d36...4ce Ta deg ei bolle. Anonymkode: 2c3c4...b56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:15 #17 Del Skrevet søndag kl 22:15 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er grunnen til at hun ikke kan bytte helg? Uansett synes dette som en kamp om å ha mest mulig barnefri, for begge. I stedet for å finne gode løsninger. Det er trist. Anonymkode: 6abab...e6d Hvor har hun skrevet at hun vil ha mer barnefri? Du kan ikke uttale deg om hva behovet til hennes barn er, for alt du vet har barna stor glede av hverandre. Den gleden blir revet vekk om de bytter uke som eksmannen ønsker. Anonymkode: 01730...aeb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:41 #18 Del Skrevet søndag kl 22:41 Og dette er et kroneksempel på hva som skjer når folk ikke klarer å være sammen med de dem lager barn med. Det er veldig fint at man vil inkludere alle barna under et og bli en stor familie men, det blir ofte veldig vanskelig å løse i praksis pga alle behovene man må ta hensyn til. Du og far bør derfor tenke på deres felles barn og deres egne jobber i slike situasjoner og det er det som er viktig. Fungerer ikke det med nye forhold og bonusbarn så får det bare være til ungene blir eldre og mer selvgående. Slik jeg leser innlegget ditt så har du og din nye fått det til og fungere men, far og hans nye har ikke det. Dette er altså ikke noe du har ansvar for og kan bare si nei. Og ja, han er urimelig som forventer at du skal lage problemer i din egen nye familie for at hans kabal med nye familie skal gå opp. Anonymkode: 738e5...2ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 05:45 #19 Del Skrevet mandag kl 05:45 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kan ikke se å ha skrevet èn plass om mitt behov for barnefri. Jeg har utelukkende nevnt barnas behov. Anonymkode: 2c3c4...b56 Jo. Hele innlegget handler jo om å ha barna samtidig. Anonymkode: 6abab...e6d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:39 #20 Del Skrevet mandag kl 08:39 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jo. Hele innlegget handler jo om å ha barna samtidig. Anonymkode: 6abab...e6d Ja det gjør det, pga barnas behov for å være sammen, dette er presisert flere ganger. Ikke ord er skrevet om voksnes fritid, egne tolkninger får du ha for deg selv Anonymkode: 2c3c4...b56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå