AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Jeg har snart bursdag, en rund dag. I nabolaget er vi en liten gjeng og et av parene er temmelig perifere. Vi var ganske tett før alle tre parene, men dette siste paret "lise og per" er nå ikke blant mine nærmeste lenger. Det er flere grunner til dette. Ingen enkelt episode, men de er nokså krevende, høylytte og dominerende i slike settinger. Vi har glidd fra hverandre, har ulike interesser, ses sjelden og vi har ikke møttes sosialt på et par år (men møter hverandre tilfeldig på gata/ved postkassa og småprater) Jeg planlegger en liten feiring. Det blir tre-fire tilreisende og de to andre parene. Jeg ønsker at det er nært og nedpå. Hadde det vært en stor feiring, ville det blitt annerledes, og de hadde blitt invitert. Det er ikke et alternativ med stor ståhei denne gangen. Jeg har ikke flagget feiringen, men hemmelig er den ikke. Nå har Lise fått greie på at jeg skal ha en liten greie og at hun og Per ikke er invitert. Det falt IKKE i god jord. Hun har ringt til mannen min og forklart hvor forferdelig det er at de blir "utestengt". Han sa som sant var, at dette bare var en liten feiring med mine nærmeste. En av de andre, mener at jeg MÅ invitere Lise og Per. De andre mener at jeg selvsagt bestemmer selv og at det er helt ok. Jeg har mista helt lysten til å feire. Hva hadde dere andre gjort? Anonymkode: 5edce...937
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Hadde invitert dem i utgangspunktet, jeg hadde ikke invitert to av tre nabopar hvis alle tidligere var omgangsvenner. Men jeg hadde ikke akkurat laget noe vesen av det hvis jeg var Lise. Dere høres litt barnslige ut, flere av dere.. Anonymkode: 67236...859 9
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Jeg hadde ikke holdt ett av tre par utenfor. Hvis det var flere, så ja, men ikke bare ett par. Anonymkode: c1cf4...c7d 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Jeg synes du uansett burde ha invitert de. Det er greit å roe ned på kontakten med folk man ikke føles man har så mye til felles med lenger, men det er også greit å være inkluderende mot andre. Og så tenker jeg at å "mistet lysten til å feire" blir litt for offerrolle i dette tilfellet. Du har jo selv valgt å utelate noen, og da må du stå for det uansett hvordan de velger å reagere (hadde det vært meg som ikke ble invitert hadde jeg blitt veldig lei meg, men jeg hadde selvsagt ikke sagt noe til verten/vertinnen om det heller). Anonymkode: 6e9ca...9dc 10
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): (hadde det vært meg som ikke ble invitert hadde jeg blitt veldig lei meg, men jeg hadde selvsagt ikke sagt noe til verten/vertinnen om det heller). Samme her, jeg hadde ikke sagt noe, men hadde blitt veldig lei meg. Anonymkode: c1cf4...c7d 4
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Jeg hadde droppet feiringen. Anonymkode: c839e...77f
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Jeg hadde tatt med mannen på hotell og feiret der🎉 Anonymkode: fb53b...fc0 1
Nutz Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Hadde jeg og mannen vært eneste par som ikke ble invitert hadde det vært spikeren i kista for det vennskapet, men jeg hadde ikke gjort noe ut av det. Hadde tatt hintet. Og jeg hadde ikke villet komme dersom jeg måtte krangle meg til invitasjon. 6 1
Rotemor Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april Jeg hadde snudd og skrevet følgende melding til Lise: •Så hyggelig at dere vil feire dagen min! Velkommen skal dere være». Inkludering og raushet gir alltid mest tilbake i lengden. Du er en voksen dame, om bursdagen ikke blir som forventet bør du klare å takle bra. 8 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april Så dårlig gjort av dere å utelate dette paret. Dere virker umodne hele gjengen.. Hvor gamle er dere? Anonymkode: 7b5ab...39e 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april Forstår godt at du ikke vil be dette paret og ha dem i en liten intim bursdag. Men, dere bor der dere bor. Dere har en historie med dette aktuelle paret, som dere må forholde dere til videre. Skjønner ikke at du ikke klarte på forhånd å forutse at dette ble utfordrende. Dette kommer til å bli en snakkis videre og tonen ved postkassen noget anstrengt 😬 Anonymkode: b5237...1d0 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #12 Skrevet 28. april Men altså, hvor er det voksne folk har de sosiale antennene sine i dag? Ringe og kjefte fordi man ikke blir invitert i en feiring til noen man ikke har hatt noe særlig sosial omgang med på et par år? Hva er det for noe? Hva oppnår man med det liksom, hvorfor har de i det hele tatt lyst til å dra i et selskap de ikke er invitert til i utgangspunktet, det er jo bare jævlig kleint... Hadde det vært meg hadde jeg så klart tenkt mitt, men hadde jo bare latt det passere, og tenkt at det vennskapet ikke lenger var så nært som det hadde vært. Anonymkode: 24216...e6e 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april Veldig spesielt å ringe og klage på at man ikke er invitert, men ærlig talt så er det også spesielt å utelate et av tre par, det hadde ikke jeg gjort. Vil du ikke ha dem der, dropp festen og reis bort. Anonymkode: 2e8c7...bbb 2
Kygos Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg har snart bursdag, en rund dag. I nabolaget er vi en liten gjeng og et av parene er temmelig perifere. Vi var ganske tett før alle tre parene, men dette siste paret "lise og per" er nå ikke blant mine nærmeste lenger. Det er flere grunner til dette. Ingen enkelt episode, men de er nokså krevende, høylytte og dominerende i slike settinger. Vi har glidd fra hverandre, har ulike interesser, ses sjelden og vi har ikke møttes sosialt på et par år (men møter hverandre tilfeldig på gata/ved postkassa og småprater) Jeg planlegger en liten feiring. Det blir tre-fire tilreisende og de to andre parene. Jeg ønsker at det er nært og nedpå. Hadde det vært en stor feiring, ville det blitt annerledes, og de hadde blitt invitert. Det er ikke et alternativ med stor ståhei denne gangen. Jeg har ikke flagget feiringen, men hemmelig er den ikke. Nå har Lise fått greie på at jeg skal ha en liten greie og at hun og Per ikke er invitert. Det falt IKKE i god jord. Hun har ringt til mannen min og forklart hvor forferdelig det er at de blir "utestengt". Han sa som sant var, at dette bare var en liten feiring med mine nærmeste. En av de andre, mener at jeg MÅ invitere Lise og Per. De andre mener at jeg selvsagt bestemmer selv og at det er helt ok. Jeg har mista helt lysten til å feire. Hva hadde dere andre gjort? Anonymkode: 5edce...937 Høres ut som kanskje tilknytningen i gruppen føles sterkere blant andre enn for deg. Videre høre det ut som at du ikke har tenkt gjennom konsekvensen av det å utelate en "en" enhet. Hva kan fremtiden bringe - kanskje de to parene du har invitert i fremtiden finner ut at du og din mann er litt selvopptatte og brysomme, og at dere utelates. Fremstår lite gjennomtenkt at du ikke forutså at dette kom til å treffe ømt, når du utelater en så begrenset andel av en historisk etablert konstellasjon. Det kan være at det siste paret har en helt annen oppfatning av "vektingen" innad i gruppen. Så her må du enten stå i det 100% og ta konsekvensene, eller invitere dem og be om unnskyldning, men skaden har jo allerede skjedd. Alternativt kan du sette deg ned med din ekskluderte venninne og si akkurat hva du føler om din relasjon til henne og forklare valget ditt basert på det. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april Det er kanskje ikke helt innafor sosialt sett å invitere alle venner unntatt ett vennepar, men likevel noe man velger helt frivillig. Jeg synes det er mye teitere å omtrent prøve å grine seg til å bli invitert i et selskap man ikke er invitert i. Hvis TS snur og inviterer dem likevel, hvor trivelig blir det egentlig? Jeg hadde ikke hatt lyst til å delta i et selskap der jeg hadde måttet mase meg til å bli invitert. Det hadde bare blitt kleint og utrivelig og jeg hadde følt meg skikkelig dum og lite ønsket. TS velger hvem hun vil ha i selskapet, og dette venneparet velger om de fortsatt vil ha kontakt med TS eller ikke. Kanskje det beste for begge parter er å kutte kontakten, da de ikke høres veldig nære ut. Anonymkode: fcbad...492 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå