AnonymBruker Skrevet mandag kl 18:21 #41 Del Skrevet mandag kl 18:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Flytt til Tjøme 💥💥💥 Anonymkode: 0d278...104 Ulempen med Tjøme er at det tar ulidelig lang tid inn til Tønsberg og toget, og det er trafikkork gjennom hele Nøtterøy, og bare én vei man kan kjøre. Men om tunnelen under fjorden blir bygget kan Tjøme definitivt vurderes! Anonymkode: 180dc...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:20 #42 Del Skrevet tirsdag kl 04:20 Horten, Moss, Kongsvinger, Stange, Son, Kongsberg Steder som er nære andre steder. Steder som er nære toglinje eller motorvei eller ferge. Anonymkode: c2457...5e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:27 #43 Del Skrevet tirsdag kl 04:27 Jeg vet om flere klimaflyktninger fra Tromsø som har flytta til Tønsberg 😀 Anonymkode: a7992...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet tirsdag kl 04:39 #44 Del Skrevet tirsdag kl 04:39 mahman skrev (På 27.4.2025 den 13.38): Jeg som person har egentlig ingenting til overs for vinter. Jeg liker generelt ikke vinteraktiviteter, eneste som kan være fint er å gå på ski når det er strålende vær. Jeg er lei av snømåking mv. og alt som hører vinteren til. Lei av kulden. Til sommeren er jeg ferdig utdannet jurist, og har behov for å finne et sted der det er jobbmuligheter for meg. Av alternativet så langt, så har jeg sett på Vestfold. Særlig Holmestrand, i og med at det er nært Oslo også. Det jeg ønsker er: Jobbmuligheter, godt skolemiljø (har to barn på 6 og 8 år), en liten by, der hvor boligprisene ikke har eksplodert, slik at man kan få en enebolig/rekkehus til rundt 5 millioner. Videre må det være treningssenter, butikker (europris, elkjøp, rusta osv.) og matbutikker i nærheten (maks 10 min kjøring). Videre er det en fordel at det ikke er så langt unna Oslo, men det er ikke et krav. Videre vil jeg ha turmuligheter, samt fine plasser å sykle på/ jogge på. Hvilke plasser "sørpå" er fine plasser å bo på? og hvilket område er å anbefale på den aktuelle plassen? Den er tøff. Å hente informasjon fra helt fremmede, vil garantert bidra å gå i feil kurs. Alle har sine egne preferanser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mahman Skrevet tirsdag kl 06:08 Forfatter #45 Del Skrevet tirsdag kl 06:08 Ja, det forstår jeg. Derfor skrev jeg mine preferanser i innlegget mitt, for å unngå å havne på feil kurs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:51 #46 Del Skrevet tirsdag kl 09:51 mahman skrev (15 timer siden): Hadde det i tankene, men har hørt at det er mye vind og regn der? Det er mye vær i Stavanger, og det er LANGT til Oslo. I tillegg må du orke dialekten, som er som negler på ei tavle på en god dag.. Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:52 #47 Del Skrevet tirsdag kl 09:52 mahman skrev (15 timer siden): Takk takk! En annen ting jeg har bemerket meg når jeg har vært på østlandet (Oslo), er at dere virker omgjengelige. Tar jeg meg en kaffe eller en øl på kafe / bar med uteservering, kommer jeg som regel lett i prat med folk, og folk kan synge med på sanger som spilles. Det syns jeg er hyggelig, og det er noe jeg aldri har opplevd her i nord Jeg er for så vidt født og oppvokst her i nord også. Østlendinger (Oslo-Vestfold) er generelt sett langt mer imøtekommende og omgjengelige enn sørlendinger. Sørlendinger er blide og hyggelige, men vanskelig å bli kjent med. Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:25 #48 Del Skrevet tirsdag kl 10:25 Tjøme er drømmestedet hvis du ønsker fin natur, fantastisk sjøutsikt og nydelig og mildt klima. Tror det er litt dyrt der, uten at jeg har sett noe konkret. Men har hørt at det kan være noe vanskelig å finne jobb der. Hvis du ønsker å starte noe for deg selv, kan det jo være det går greit uten at jeg vet noe om ditt kundegrunnlag. Jeg vet at Tønsberg og Sandefjord er nevnt i tråden - vil bare advare om at de på folkemunne har dårlig rykte når det gjelder "innflyttere" og at det oppleves vanskelig å bli kjent med folk og komme inn i miljøet der. At man i det hele tatt snakker om innflyttere vs. "innfødte" sier sitt (i Oslo er det ingen som snakker om innflyttere). Eller så har vi jo selvsagt Asker og Bærum, men det er for de velstående, dessverre. Ellers ville jeg vurdert mot Drøbak/Son området, der er det nydelig. Vet ikke noe om prisnivået på boliger der ute. Anonymkode: 9a1bd...c75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym482 Skrevet tirsdag kl 10:28 #49 Del Skrevet tirsdag kl 10:28 Jeg bor i Arendal og stortrives!! Nydelig kystby om sommeren. Canal street, Merdø, Raet nasjonalpark, Pollen i sentrum, +++ ;)) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:21 #50 Del Skrevet tirsdag kl 13:21 Du må huske at byer som Tromsø, Trondheim, Bergen, og Oslo, er studentbyer. En stor andel av befolkningen er yngre mennesker, og det medfører at byene har et stort kulturtilbud. I byer som Moss, Drammen, Lillestrøm, Fredrikstad, Sandefjord m.m. er befolkngen mye eldre. Byene er stort sett døde og stille, og det eksisterer knapt bysentrum. Anonymkode: 44b2c...488 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:27 #51 Del Skrevet tirsdag kl 13:27 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er mye vær i Stavanger, og det er LANGT til Oslo. I tillegg må du orke dialekten, som er som negler på ei tavle på en god dag.. Anonymkode: 508c3...8c3 Hva faen snakker du om? Som om det å høre østlandsdialekten er noe bedre... Anonymkode: 248e4...e4e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:09 #52 Del Skrevet tirsdag kl 14:09 Vi hadde 12 dager snø i Bergen i vinter (mild vinter i år), og 21 i fjor. Vi har mye fjorder og flotte steder med sjøen å ha hus. Du kan bo i en nabokommune og ha 20-30 min reisevei til Bergen sentrum (utenom rushtiden). Og du får hus til 5 millioner. Jeg skal flytte til Oslo og er nervøs for mere vinter. Driver jevnlig å googler eller ser på yr for å finne ut av dette. Vestlandet har mildeste vintrene i hele Norge. Men så regner det vel mest her. Legger ikke merke til det selv, er vel så vant med det. Bare bruker paraply når det regner. Når det snør så vet du at det går bare noen dager og så regner all snøen bort. Men jeg har minner fra slektninger på Østlandet ca en time fra Oslo der brøytekantene var flere meter høy (som jeg husker det i mitt barneminne, håper jeg har overdrevet det). Fikk sjokk, hadde aldri sett noe sånt før. Tok fly fra Bergen til Gardermoen i mars. Jeg gikk i bukse og genser siden det var blitt vår her og yr viste kun 3 grader mindre i Oslo. Når flyet gikk ned for landing så så jeg snøen fremdeles ligge på bakken. Og det var en kulde som ikke var i Bergen som slo imot meg når jeg gikk av flyet. På veien hjem så var det en flott solnedgang i nedstigningen til Bergen igjen. Gleder meg veldig til å flytte til Oslo, det blir nok spennende. Men jeg liker ikke å fryse. Anonymkode: 1a201...978 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:41 #53 Del Skrevet tirsdag kl 14:41 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tjøme er drømmestedet hvis du ønsker fin natur, fantastisk sjøutsikt og nydelig og mildt klima. Tror det er litt dyrt der, uten at jeg har sett noe konkret. Men har hørt at det kan være noe vanskelig å finne jobb der. Hvis du ønsker å starte noe for deg selv, kan det jo være det går greit uten at jeg vet noe om ditt kundegrunnlag. Jeg vet at Tønsberg og Sandefjord er nevnt i tråden - vil bare advare om at de på folkemunne har dårlig rykte når det gjelder "innflyttere" og at det oppleves vanskelig å bli kjent med folk og komme inn i miljøet der. At man i det hele tatt snakker om innflyttere vs. "innfødte" sier sitt (i Oslo er det ingen som snakker om innflyttere). Eller så har vi jo selvsagt Asker og Bærum, men det er for de velstående, dessverre. Ellers ville jeg vurdert mot Drøbak/Son området, der er det nydelig. Vet ikke noe om prisnivået på boliger der ute. Anonymkode: 9a1bd...c75 Alle steder snakker da om innfødte og innflyttere? Altså, jeg er jo innflytter hvis jeg flytter til Tønsberg og ikke er oppvokst der, hva er problemet med det? Mange steder kan være vanskelig å være innflytter til, særlig i godt voksen alder, vet ikke hvorfor du tror at Drøbak skal være noe lettere enn f.eks Tønsberg? Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:41 #54 Del Skrevet tirsdag kl 14:41 anonym482 skrev (4 timer siden): Jeg bor i Arendal og stortrives!! Nydelig kystby om sommeren. Canal street, Merdø, Raet nasjonalpark, Pollen i sentrum, +++ ;)) Er fra, eller innflytter fra andre steder enn sørlandet? Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:45 #55 Del Skrevet tirsdag kl 14:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du må huske at byer som Tromsø, Trondheim, Bergen, og Oslo, er studentbyer. En stor andel av befolkningen er yngre mennesker, og det medfører at byene har et stort kulturtilbud. I byer som Moss, Drammen, Lillestrøm, Fredrikstad, Sandefjord m.m. er befolkngen mye eldre. Byene er stort sett døde og stille, og det eksisterer knapt bysentrum. Anonymkode: 44b2c...488 Er befolkningen mye eldre i Sandefjord? Død og stille, og eksisterer knapt sentrum? Sandefjord har folkehøyskole og IB. Sandefjord har rikt kulturliv med flere konserter spredt fra vår og utover sommeren. Fjordfesten, By the Pond (i fjor var Lenny Kraviz og Brian Adams der), Kurbaddagene, Handelens dag, stor bypark med aktiviteter. Du vet jeg ikke hva du snakker om i det hele tatt. Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:46 #56 Del Skrevet tirsdag kl 14:46 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva faen snakker du om? Som om det å høre østlandsdialekten er noe bedre... Anonymkode: 248e4...e4e Bokmål er en del bedre å høre på ja. Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:49 #57 Del Skrevet tirsdag kl 14:49 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tjøme er drømmestedet hvis du ønsker fin natur, fantastisk sjøutsikt og nydelig og mildt klima. Tror det er litt dyrt der, uten at jeg har sett noe konkret. Men har hørt at det kan være noe vanskelig å finne jobb der. Hvis du ønsker å starte noe for deg selv, kan det jo være det går greit uten at jeg vet noe om ditt kundegrunnlag. Jeg vet at Tønsberg og Sandefjord er nevnt i tråden - vil bare advare om at de på folkemunne har dårlig rykte når det gjelder "innflyttere" og at det oppleves vanskelig å bli kjent med folk og komme inn i miljøet der. At man i det hele tatt snakker om innflyttere vs. "innfødte" sier sitt (i Oslo er det ingen som snakker om innflyttere). Eller så har vi jo selvsagt Asker og Bærum, men det er for de velstående, dessverre. Ellers ville jeg vurdert mot Drøbak/Son området, der er det nydelig. Vet ikke noe om prisnivået på boliger der ute. Anonymkode: 9a1bd...c75 Tjøme er bare dyrt om du skal kjøpe fritidsbolig uten boplikt! Anonymkode: 180dc...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:07 #58 Del Skrevet tirsdag kl 15:07 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Er fra, eller innflytter fra andre steder enn sørlandet? Anonymkode: 508c3...8c3 Er fra en kommune ikke langt unna. Flytta hit for ca 10 år siden Anonymkode: 5a51d...3d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 #59 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er fra en kommune ikke langt unna. Flytta hit for ca 10 år siden Anonymkode: 5a51d...3d6 Arendalitter er greiere med innflyttere som er fra området. Å være innflytter fra andre deler av landet er veldig vanskelig. Grimstad er i så fall mye bedre. Anonymkode: 508c3...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:36 #60 Del Skrevet tirsdag kl 17:36 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mye vinter her i Mjøsområdet også. Jeg er fra Vestlandet og tenkte ikke over at det er to måneder lengre vinter her når jeg flyttet.... Anonymkode: 4a661...5ab Det stemmer at det er vinter rundt Mjøsa, men den er ikke noe i forhold til nordpå. Og det er ikke ‘mye’ vinter her. Vinteren er stabil, men mye kortere enn nordpå. Snøen kommer kun ovenfra, og når man måker den blir den liggende akkurat der. Denne vinteren har jeg kun flytta snø en håndfull ganger. En drøm! Anonymkode: 1a8a9...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå