Frøkenfryden Skrevet torsdag kl 13:03 #121 Del Skrevet torsdag kl 13:03 Knutekålmor85 skrev (13 minutter siden): Regner med at de mente russedessert. Saftgrøt med semule, pisket til luftig. Har smakt, ikke noen favoritt, men skulle klart spise litt om jeg måtte. https://www.detsoteliv.no/oppskrift/russedessert Jeg tenkte det var feilskriving av rispudding, og syntes det var gøy bare😁. Russedessert er gode barndomsminner for meg faktisk☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:02 #122 Del Skrevet torsdag kl 14:02 Tiramisu... Det skal visstnok være verdens beste dessert, men fytti f.... 🥴 Anonymkode: fd890...b82 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:08 #123 Del Skrevet torsdag kl 14:08 Jeg elsker de fleste desserter, men: sviskekompott. Fy søren, det er kjipt. Bestemors favoritt 😅 Blir ikke glad for ostekake heller, klarer bare ikke å like det. Anonymkode: 3545c...59f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet torsdag kl 14:09 #124 Del Skrevet torsdag kl 14:09 Er ikke kakemons. Tar alltid et stykke for syns skyld . Jeg liker sjokoladefondant m sorbet el ostefat om jeg kan velge noe på en restaurant feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:11 #125 Del Skrevet torsdag kl 14:11 AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 0.40): Den smakte da vel godt uavhengig av konsistens? Men jeg skjønner hva du mener. Jeg hadde tatt det med et smil og kost meg med desserten. Men så elsker jo jeg bær, og har alltid hatt en barnlig glede over å få servert gelé ❤️ Anonymkode: 864be...977 Prosecco-gelé som ikke stivnet = kjøleskapskald prosecco uten noen fizz igjen, med noen gjennombløte jordbær flytende oppi. Så nei, det var ikke gelé med noen som helst slags konsistens, og ingen spiste det. Anonymkode: d10ad...ec7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:21 #126 Del Skrevet torsdag kl 14:21 Tiramisu eller annet dessert som er tilsatt kaffe 😅 Jeg er blitt bedre med årene på kaffesmak, men er enda ganske bittert, og kan fort ødelegge. Eks: Toro Brownies = ikke så fryktelig gode pga. kaffesmaken som skinner gjennom 😅 En annen ting som skuffer veldig når noen drar frem dessert: Eplekake. Varme epler er helt grusomt synes jeg. Det skjer et eller annet med smaken når de blir varmebehandlet, og hater det. Selve kake delen av eplekake er godt, men uten epler i 😅 Anonymkode: ca230...7f4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:06 #127 Del Skrevet torsdag kl 18:06 Sviskekompott og plommegrøt og sånt. Syns konsistensen er ekkel. Anonymkode: affb8...589 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:11 #128 Del Skrevet torsdag kl 18:11 Doris Becker skrev (På 27.4.2025 den 14.11): Rabarbrasuppe. Haha...hadde glemt den ja. Eller gjerne fortrengt. Farmor hadde sykt stygge desserter. Rabarbrasuppe, sviskekompott og ja. ..det var ikke så ille. Den der hernetiserte frukten. Den var ganske god Anonymkode: 9b3b9...166 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:33 #129 Del Skrevet fredag kl 05:33 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Tiramisu eller annet dessert som er tilsatt kaffe 😅 Jeg er blitt bedre med årene på kaffesmak, men er enda ganske bittert, og kan fort ødelegge. Eks: Toro Brownies = ikke så fryktelig gode pga. kaffesmaken som skinner gjennom 😅 Anonymkode: ca230...7f4 Enig! Jeg er også supersmaker og bitre smaker smaker jo giftig for oss. Anonymkode: fe246...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:08 #130 Del Skrevet fredag kl 06:08 AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 16.43): Da regner jeg med at grunnen er at det er norsk? Og tradisjon? Og at du slett ikke har smakt alt. Grow up! Anonymkode: 6b304...384 Kan du ikke komme med noen eksempler på gode, norske tradisjonsdesserter da? ☺️ Jeg er helnorsk og kommer ikke på noen jeg synes er noe særlig - og jeg er generelt glad i dessert. Er jo noen kaker/bakst men ser gjerne ikke på det som typisk dessert etter middagen. Folk liker ulike ting vet du, trenger ikke ta det så personlig at ikke alle elsker sviskekompott og trollkrem. Anonymkode: f55b8...335 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:44 #131 Del Skrevet fredag kl 06:44 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Kan du ikke komme med noen eksempler på gode, norske tradisjonsdesserter da? ☺️ Jeg er helnorsk og kommer ikke på noen jeg synes er noe særlig - og jeg er generelt glad i dessert. Er jo noen kaker/bakst men ser gjerne ikke på det som typisk dessert etter middagen. Folk liker ulike ting vet du, trenger ikke ta det så personlig at ikke alle elsker sviskekompott og trollkrem. Anonymkode: f55b8...335 Hva med Dronning Maud-pudding? Kvæfjordskake? Anonymkode: fe246...493 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 07:05 #132 Del Skrevet fredag kl 07:05 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hva med Dronning Maud-pudding? Kvæfjordskake? Anonymkode: fe246...493 Føler ikke kake er dessert. Føler det er et måltid man har til kaffen noen timer etter middag til gjestene 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sicktrip Skrevet fredag kl 07:12 #133 Del Skrevet fredag kl 07:12 (endret) crème brûlée Endret fredag kl 07:13 av Sicktrip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:16 #134 Del Skrevet fredag kl 07:16 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke komme med noen eksempler på gode, norske tradisjonsdesserter da? Sikkert ikke alle som liker det heller, men jeg har gode minner om saftsnø laget med hjemmelaget saft. https://norsktradisjonsmat.no/oppskrift/saftsne Anonymkode: ac11d...1b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:17 #135 Del Skrevet fredag kl 07:17 Fruktkompott.... Anonymkode: 434b2...95b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 07:19 #136 Del Skrevet fredag kl 07:19 Sicktrip skrev (5 minutter siden): crème brûlée Ja det har jeg og blitt skuffa over. Verdens mest oppskrytte dessert. Det som er mest skuffende er at det ser fryktelig godt ut men så smaker det ikke slik jeg forventer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:34 #137 Del Skrevet fredag kl 07:34 Jeg blir skuffet over ganske mye, egentlig. Er f.eks. glad i is, men blir ordentlig skuffet om det serveres brunost-is, pistasj-is eller annen is med smaker jeg ikke liker. Creme brule og karamellpudding er oppskrytte greier jeg har problemer med å få i meg. Pana Cotta er litt bedre, men den krever en god bærsaus for å egentlig bli spiselig. Jeg er generelt ikke så glad i pisket krem, så desserter som består mye av krem, eller som dynkes i krem. (Krem på is er helt grusomt.) Spiser ikke tytebær eller multer, så desserter som inneholder en av disse vil jeg aldri klare å spise. (Klarer ikke smaken.) Kaker er jeg oftest ikke så glad i etter en tung middag. Særlig ikke slike kompakte kaker, som bare blir tunge å spise og tunge i magen. Anonymkode: 0b983...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:06 #138 Del Skrevet fredag kl 08:06 Her er jeg glad jeg aldri har gjester til middag når jeg leser her. Jeg blir svært sjelden skuffet over mat,men kan slite litt med gele med vaniljesaus da jeg tåler det litt dårlig. Anonymkode: 738f9...816 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet fredag kl 08:08 #139 Del Skrevet fredag kl 08:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her er jeg glad jeg aldri har gjester til middag når jeg leser her. Jeg blir svært sjelden skuffet over mat,men kan slite litt med gele med vaniljesaus da jeg tåler det litt dårlig. Anonymkode: 738f9...816 Er man høflig så klarer man å holde skuffelsen for seg selv 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet fredag kl 08:17 #140 Del Skrevet fredag kl 08:17 Er veldig glad i dessert og syns det aller meste er godt, men alt til sin tid. Jeg er ikke så glad i tunge kaker som dessert etter store måltider, for eksempel, men petit fours med noe smått og søtt i små porsjoner går fint. Vi var i et bryllup en gang der egentlig hele menyen var tragisk, men den toppet seg med en helt uspiselig bittersøt sjokoladekake med alt for mørk sjokolade, og kun det. Ingen bær, krem eller annet som kunne frisket opp litt. Det er sikkert noen som liker det, men for meg ble det alt for tøft. Det KUNNE sikkert gått på et vis dersom jeg hadde fått kaffe ved siden av, men det var ikke mulig, for kaffen var kun beregnet til kakebordet senere på kvelden.... Har for øvrig aldri fått servert trollkrem som dessert. Det er mer sånn "småsøtt" som vi lager oss dersom vi fyser på noe om høsten, på linje med eggedosis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå