Gå til innhold

Dessert du har blitt skuffet over.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Satt litt på spissen altså, man skal være takknemlig for det man får, men visse retter blir man ikke veldig happy for. Så hvilke desserter synes du er kjett å få?

Jeg har fått kezam og tyttebær en gang. Fruktsalat bestående av epler og overmoden banan, ikke noe mer. Cottage cheese og syltetøy. 

Av og til er det greit å droppe dessert...

Anonymkode: d59d9...267

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kake må være det verste. Bakst, etter en god middag. Kombinasjonen av mettende, og søtt. Da må jeg faktisk takke nei. Alt som er mettende, egentlig. 

Foretrekker en petite four, eller noe annet lite. 

Men helst ingenting. 

Anonymkode: a5c3e...da8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sunnifiserte desserter bestående av mager Kesam,cottage cheese,  proteinpulver, Sukrin (🤢) o.l. Jeg vil heller spise dessert sjeldnere eller droppe det helt framfor det skvipet. 

Anonymkode: cdfb6...97c

• Liker 39
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Det meste som ikke inneholder sjokolade :ler:

Anonymkode: 81e01...6a0

• Liker 13
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Alle varianter av gammel-desserter som kompotter av diverse slag.

Sjokoladekaker -  bare waste of kalorier.

Gele, ugh.

• Liker 5
Skrevet

Raw kaker

• Liker 17
Skrevet

Haha, skjønner jeg skal være glad for familien og omgangskretsen min😂

• Liker 2
Skrevet (endret)

Alle norske  tradisjonsdesserter.

Endret av Phoenix Heart
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trollkrem

Anonymkode: 3adb1...e87

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Satt litt på spissen altså, man skal være takknemlig for det man får, men visse retter blir man ikke veldig happy for. Så hvilke desserter synes du er kjett å få?

Jeg har fått kezam og tyttebær en gang. Fruktsalat bestående av epler og overmoden banan, ikke noe mer. Cottage cheese og syltetøy. 

KeZam? 🤣

Anonymkode: d77bb...377

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I barndommen var bærsesongen nær traumatisk - rips (kjempesur!) med vaniljesaus - kjipe greier når alternativet var gele, sjokoladepudding etc...

Nå er det greit - men tross alt en hverdagsgreie. Solbær synes jeg er bedre, om de er godt modne.

Av mer forsegjorte ting har jeg blit veldig skuffet over Dronning Maud Pudding - eller Haugenddessert. Det er i grunnen bare er fromasj uten smak - bare egg, krem og gelatin med raspet sjokolade i lag. Det smaker jo ingenting, selv om den ser flott ut.

Så for øvrig nylig et innlegg et sted der noen spurte om hvordan få mer smak. Noen oppskrifer opererer visst med portvin oppi, noe som jeg vil tro gjør den mer interessant. Men sitronskall, appelsin og lignende ville nok gjort underverker her.

Anonymkode: d87ab...2db

• Liker 3
Skrevet

Den bedre desserten er noen biter sjokolade sammen med en kopp kaffe. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Trollkrem

Anonymkode: 3adb1...e87

Ja fy søren det suger. 

• Liker 3
Skrevet

Rabarbrasuppe.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

KeZam? 🤣

Anonymkode: d77bb...377

Av en eller annen grunn innbiller jeg meg alltid at det er med z, lærer aldri.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg blir sjeldent skuffet for dessert, uansett hva det er. Men foretrekker noe med sjokolade 😁

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sunnifiserte desserter bestående av mager Kesam,cottage cheese,  proteinpulver, Sukrin (🤢) o.l. Jeg vil heller spise dessert sjeldnere eller droppe det helt framfor det skvipet. 

Anonymkode: cdfb6...97c

Enig! 

Jeg syns ostekake og panna cotta er skikkelig nedtur. Er jo veldig populært, men for meg gir det veldig lite. 

Også enig med den som nevner mettende kake og bakst som dessert, det blir for mye rett etter måltidet for min del. Da vil jeg heller ha en liten porsjon med creme brulee eller hjemmelaget sjokolademousse eller noe. 

Anonymkode: 6d3a8...1b3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke inneholder pistasj så spiser jeg alt.

Anonymkode: 31ae1...c5b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Kezam?

Anonymkode: fe2df...e6c

• Liker 1
Skrevet

For meg: riskrem. Klumpete, søt melk og ikke så mye annet.

Ellers er det folk har skrevet lista over alt som er skikkelig digg som dessert: kompotter, rips og vaniljesaus, Dronning Maud-dessert, sjokoladekake, kaker...

Det som er kjipt: noe som er alt for søtt. Der hvor man får en for stor porsjon, la folk velge hvor lite de vil ha. Kjekt om man kan justere litt hvor surt eller søtt noe er med saus eller mengeforhold.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...