AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Vi flyttet i fjor sommer, og da trengte vi endel møbler. Vi bestemte oss for kun kjøpe brukte møbler. Og vi kom over så mye fint! Nå har vi innredet huset med møbler som er 60-120 år gamle, og det er nydelige møbler. Det er også billige møbler, for det er visst ingen som ønsker seg sånne? Mange av møblene er håndlaget eller laget på en lokal møbelbedrift. Vi kjøpte spisestue, flere vitrineskap, sofabord, en salong fra 1910, kommoder, alt laget i heltre. Hvorfor vil ikke folk kjøpe slikt? Jeg kommer aldri til å kjøpe nye møbler igjen! Det er så mange fine skatter der ute! Anonymkode: 9d0eb...a7f 8 4 2
Doris Becker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Helt enig! Vi har fått mye gratis også, fra folk som skal flytte, og som vil kaste kjempefine møbler, de blir bare glade for å bli kvitt det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Hva mener du med at "hvorfor vil ikke folk kjøpe slikt"? Det er et stort marked for brukte møbler, jeg har både solgt og kjøpt på Finn flere ganger. I tillegg på loppemarkeder og slikt, og andre nettsteder som selger brukt. Det som er morsomt med Finn, er jo også at man får et mye større utvalg. Mye artig der ute. Men det er ofte mye ræl man skal bla seg gjennom også 😅 Veldig fint å selge/gi bort mot henting også, jeg har ikke bil så jeg er jo bare glad både for at gjenstanden blir brukt og til glede for noen andre, og for at jeg slipper å bruke tid og penger på å kjøre det på dynga. Anonymkode: 11e47...e5d 7
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Folk vil jo det, bruktmarkedet er enormt. Anonymkode: d44a1...ff4 8 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Jeg synes også det er vanskelig å forstå at mange på død og liv skal ha billige "pappmøbler" fra IKEA og andre billigkjeder når man kan få langt mer solide og velbygde ting til en brøkdel av prisen. Mye av de billiggreiene går snart i stykker, eller har så sært(les moderne) design at de går av moten eller er rett og slett upraktiske og vonde å bruke, så de blir kastet etter kort tid. Hverken bra for økonomien eller miljøet. Kjøp noe ordentlig, så har du det livet ut. Mamma kjøpte en dyr og fin salong med vinkelsofa og lenestoler for 45 år siden. Bortsett fra litt slitt trekk, er det like fint, og i vinter fikk hun en møbeltapetserer til å trekke om hele salongen i nytt stoff. Ble kjempefint og holder en generasjon til. Anonymkode: 28180...fa2 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Enig! Nesten alt i huset vårt av møbler og interiør er kjøpt eller fått brukt. Kjøper solide møbler i heltre, de holder i generasjoner😍Mye fint og originalt interiør i bruktbutikker også😊 Anonymkode: 09723...5c8 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Jeg liker å bytte ut alt når vi pusser opp. Så da lar jeg bare interiørarkitekten komme med forslag. Hender de har noen bruktfunn, men sjeldent jeg sier ja til det. Anonymkode: 86539...5d6 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi flyttet i fjor sommer, og da trengte vi endel møbler. Vi bestemte oss for kun kjøpe brukte møbler. Og vi kom over så mye fint! Nå har vi innredet huset med møbler som er 60-120 år gamle, og det er nydelige møbler. Det er også billige møbler, for det er visst ingen som ønsker seg sånne? Mange av møblene er håndlaget eller laget på en lokal møbelbedrift. Vi kjøpte spisestue, flere vitrineskap, sofabord, en salong fra 1910, kommoder, alt laget i heltre. Hvorfor vil ikke folk kjøpe slikt? Jeg kommer aldri til å kjøpe nye møbler igjen! Det er så mange fine skatter der ute! Anonymkode: 9d0eb...a7f Mulig brukt er relativt nytt for deg (altså oppdagelsen av det). Men finn.no og bruktbutikker hadde selvsagt ikke eksistert hvis brukt ikke var ettertraktet,og har vært det ganske lenge. Jeg har ikke bare brukt, men en god del av det. Ønsker jeg et nytt sofabord, legger jeg inn et søk på finn.no, og bruker tiden det tar frem til det jeg vil ha dukker opp. Det eneste jeg aldri ville kjøpt brukt, er seng. Anonymkode: 85472...951 4 2
Knirke Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april Velkommen etter…. Jeg kjøper aldri møbler, klær eller sports/hobbyutstyr nytt. Bruker alltid finn.no og loppemarked. Det er ikke noe uvanlig med det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april Vi har ikke bil med hengerfeste og kan hente møbler. Ikea kommer flattpakket og får plass i bilen ergo ikke brukt. Anonymkode: 844e7...b05
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april Liker ikke gammel stil. Vil ha møbler i lyse farger uten snirkler, buer osv. Anonymkode: 08fdb...8e3 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Kjøper aldri brukt, hverken møbler, klær eller annet. Vil ikke ha noe andre har brukt før. Liker interiør og bruker mye penger på det. Kjøper kvalitet, alt nytt er ikke billig fra IKEA eller lignende. Syntes ikke gamle møbler er pent. Hverken mønster, treverk, farge eller stil. Vi har god økonomi og noe skal pengene brukes på Anonymkode: 98b07...d31 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mulig brukt er relativt nytt for deg (altså oppdagelsen av det). Men finn.no og bruktbutikker hadde selvsagt ikke eksistert hvis brukt ikke var ettertraktet,og har vært det ganske lenge. Jeg har ikke bare brukt, men en god del av det. Ønsker jeg et nytt sofabord, legger jeg inn et søk på finn.no, og bruker tiden det tar frem til det jeg vil ha dukker opp. Det eneste jeg aldri ville kjøpt brukt, er seng. Anonymkode: 85472...951 Jeg tror nok TS godt vet at det er noen som kjøper brukt, men det er likevel liten tvil om at mye av det som legges ut på Finn eller loppemarkeder ender med å bli kastet fordi det ikke er noen som vil ha det. Se for eksempel hvor mye som ligger under "gis bort" på finn, massevis av flotte spisestuer, skjenker og så videre. Samtidig er det køer og lang leveringstid hos vanlige møbelbutikker. Anonymkode: 0fd21...c09
Knirke Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg tror nok TS godt vet at det er noen som kjøper brukt, men det er likevel liten tvil om at mye av det som legges ut på Finn eller loppemarkeder ender med å bli kastet fordi det ikke er noen som vil ha det. Se for eksempel hvor mye som ligger under "gis bort" på finn, massevis av flotte spisestuer, skjenker og så videre. Samtidig er det køer og lang leveringstid hos vanlige møbelbutikker. Anonymkode: 0fd21...c09 Vel… Min opplevelse er at alt jeg legger ut på «gis bort» blir hentet, gjerne samme dag. Selvfølgelig finnes det ræl som ingen vil ha, men da snakker vi flekkete stoffsofaer, stueseksjoner fra 90-tallet, og IKEA pappmøbler som har gått i oppløsning. Bor man veldig usentralt er det selvfølgelig færre som ønsker å ta turen for å hente. 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april Noen møbler er bedre brukt, feks heltre møbler er mye bedre enn ikea. Men ellers ser jeg at bruktbutikker sliter med å selge ting. Ting blir stående lenge og kastet til slutt. Anonymkode: d6f81...c30 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Knirke skrev (12 minutter siden): Vel… Min opplevelse er at alt jeg legger ut på «gis bort» blir hentet, gjerne samme dag. Selvfølgelig finnes det ræl som ingen vil ha, men da snakker vi flekkete stoffsofaer, stueseksjoner fra 90-tallet, og IKEA pappmøbler som har gått i oppløsning. Bor man veldig usentralt er det selvfølgelig færre som ønsker å ta turen for å hente. Prøvde å selge en billig sofa engang i Oslo. Ingen svarte på annonsen. Så den ble kastet. Anonymkode: d6f81...c30
AnonymBruker Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april Jeg skulle gjerne kjøpt brukt, men jeg synes Finn er styrete. Det er jo enklere å kjøpe "alt" på ikea og få alt hjem på én gang. Jeg misliker å kommunisere med selgere på Finn, og så er det vanskelig å vite om prisen er riktig ut fra tilstand, og jeg er for konfliktsky til å ikke kjøpe det hvis jeg først har møtt opp. Anonymkode: ab9a6...2e5 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Knirke skrev (16 minutter siden): Vel… Min opplevelse er at alt jeg legger ut på «gis bort» blir hentet, gjerne samme dag. Selvfølgelig finnes det ræl som ingen vil ha, men da snakker vi flekkete stoffsofaer, stueseksjoner fra 90-tallet, og IKEA pappmøbler som har gått i oppløsning. Bor man veldig usentralt er det selvfølgelig færre som ønsker å ta turen for å hente. Ikke her. Vi har prøvd å legge ut barneseng og diverse barneutstyr gratis, men får ingen henvendelser. Nå skal det sies av vi selv kjøpte mye av dette nytt, så det er vel karma som kommer etter oss. Anonymkode: 0fd21...c09
AnonymBruker Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april I borettslaget kan vi sette ut ting to ganger i året og det kommer en bil som moser alt og frakter det vekk. Fikk veldig vondt inni meg i fjor da utrolig fine gamle solide møbler typ 1920 i heltre sto ute og ble kvestet. Jeg har en blanding av nytt og brukt. Liker 50tallsmøbler fordi de er nette og passer i en mindre leilighet. Kombinerer de med mer moderne møbler med praktiske funksjoner. Jeg liker å blande for å unngå museumsfølelsen. Senger og stoppede møbler foretrekker jeg å kjøpe nytt. En utfordring med brukt er frakt og innlæring, det er veldig lettvint fra IKEA. Et personlig hjem skal være litt herfra og derfra synes jeg. Liker ikke typisk gjennomført moteinteriør. Det passer best i varehus eller kataloger. Anonymkode: 51689...033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå