Sur sitron Skrevet 29. april #21 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi bruker Porsgrund Porselen. https://www.porsgrund.com/fabrikkutsalget Har kjøpt et helt hvitt servise uten dekor på fabrikkutsalget i Porsgrunn. Det var 2. sort med enkelte mikroskopiske skjønnhetsfeil som gjorde det billig. Har små og store tallerkner, samt suppeskåler, og en rekke serveringsskåler/boller i ulike størrelser. Har eggeglass også. Alt i udekorert hvitt proselen. Har hatt det i mange år og noe av det går en runde i oppvaskmaskinen nesten daglig, men det er fortsatt like fint som da vi kjøpte det. Finserviset vårt(middag og kaffe) er også hvitt uten dekor, men en finere variant(Bogstad fra PP). Det praktiske med å ikke ha dekor er at det er tidløst og det er enkelt å bruke til alle anledninger med alle slags farger og mønster på tilbehør som servietter, duker og lys. Anonymkode: 396c3...e52 Ja, det er lurt å kjøpe på fabrikkutsalgene. Ofte nesten usynlige feil. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april Har grand cru, var mye mer solid enn jeg trodde, ingen bruksmerker etter 8 år. Det synes jeg er bra for et såppas rimelig servise. På jobb hadde vi Figgjo, på 3 avd, alle var stygge etter 6mnd. Anonymkode: 8ee27...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #23 Skrevet 29. april Figgjo har en helt enorm kvalitet. Holder seg ekstremt godt. Ellers liker jeg Ittala som noen over her sa. Hadde lett på bruktmarkeder og Finn hvis du ikke vil betale mye for det (servise er dessverre ofte dyrt). Anonymkode: ad76c...196 2 1
Ullvott Skrevet 29. april #25 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi bruker Porsgrund Porselen. https://www.porsgrund.com/fabrikkutsalget Har kjøpt et helt hvitt servise uten dekor på fabrikkutsalget i Porsgrunn. Det var 2. sort med enkelte mikroskopiske skjønnhetsfeil som gjorde det billig. Har små og store tallerkner, samt suppeskåler, og en rekke serveringsskåler/boller i ulike størrelser. Har eggeglass også. Alt i udekorert hvitt proselen. Har hatt det i mange år og noe av det går en runde i oppvaskmaskinen nesten daglig, men det er fortsatt like fint som da vi kjøpte det. Finserviset vårt(middag og kaffe) er også hvitt uten dekor, men en finere variant(Bogstad fra PP). Det praktiske med å ikke ha dekor er at det er tidløst og det er enkelt å bruke til alle anledninger med alle slags farger og mønster på tilbehør som servietter, duker og lys. Anonymkode: 396c3...e52 Jeg har også et helt hvitt servise fra Porsgrund Porselen. Sense heter det jeg har. Noe av det er kjøpt som 2. sort og noe har jeg kjøpt i vanlig butikk. Jeg kjøpte middagstallerkener først, og de har jeg hatt i 11-12 år nå. Serviset brukes hver dag og har ikke fått ett eneste skår eller hakk. Det har heller ikke fått dype riper. Det ser utrolig lite slitt ut til å være brukt og maskinvasket nærmere 1000 ganger i snitt.
AnonymBruker Skrevet 29. april #26 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Figgjo! Da slipper du å ha det samme som alle andre kjøper på tilbords, og det er laget for å holde lenge tross daglig bruk☺️ Anonymkode: 14d93...210 Figgjo er kvalitet, men vanskelig å få tak i. Kjøper du direkte fra fabrikken? Anonymkode: 0169c...27e
AnonymBruker Skrevet 29. april #27 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Figgjo er kvalitet, men vanskelig å få tak i. Kjøper du direkte fra fabrikken? Anonymkode: 0169c...27e Jeg kjøper på fabrikkutsalget. Anonymkode: 0d004...053
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (19 timer siden): Vi har bondeservice og liker det veldig godt, og passer oss som bor på gård. De har salg også nå ser jeg! https://www.cg.no/collections/serviser-servise-porsgrund-porselen-servise-bondemonster-servise?tw_source=google&tw_adid=&tw_campaign=22122319614&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD09Yfq229GlDWelpo9evWkrysrh1&gclid=Cj0KCQjwzrzABhD8ARIsANlSWNOXBnvqvwLbvk5C_GITjnNefddIKcWNlvK0MTHKcmP26yP1hNdLEkgaAsHxEALw_wcB Anonymkode: 98c46...293 Hahaha! Nei. Anonymkode: 26156...705
AnonymBruker Skrevet 29. april #29 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Figgjo er kvalitet, men vanskelig å få tak i. Kjøper du direkte fra fabrikken? Anonymkode: 0169c...27e AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjøper på fabrikkutsalget. Anonymkode: 0d004...053 Jeg også kjøper på fabrikkutsalget☺️ Anonymkode: 14d93...210 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #30 Skrevet 29. april Ullvott skrev (7 timer siden): Jeg har også et helt hvitt servise fra Porsgrund Porselen. Sense heter det jeg har. Noe av det er kjøpt som 2. sort og noe har jeg kjøpt i vanlig butikk. Jeg kjøpte middagstallerkener først, og de har jeg hatt i 11-12 år nå. Serviset brukes hver dag og har ikke fått ett eneste skår eller hakk. Det har heller ikke fått dype riper. Det ser utrolig lite slitt ut til å være brukt og maskinvasket nærmere 1000 ganger i snitt. Beste (og mest bærekraftige) svaret i tråden 😃 Porsgrund produserer fortsatt mange tidløse design som pryder Norske hjem og middagsbord. Noe av produksjonen er flyttet ut av landet, men på Porselensfabrikken sitter det fortsatt mennesker som håndmaler dekor etter mal av designeren som faktisk designet det opprinnelige mønsteret. DET er noe vi heier på ❤️ Anonymkode: 3b05b...129 1
KjerstiT Skrevet 29. april #31 Skrevet 29. april Vi har dette fra HM. Vi har halvparten sorte og halvparten hvit/beige.
AnonymBruker Skrevet 30. april #32 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Beste (og mest bærekraftige) svaret i tråden 😃 Porsgrund produserer fortsatt mange tidløse design som pryder Norske hjem og middagsbord. Noe av produksjonen er flyttet ut av landet, men på Porselensfabrikken sitter det fortsatt mennesker som håndmaler dekor etter mal av designeren som faktisk designet det opprinnelige mønsteret. DET er noe vi heier på ❤️ Anonymkode: 3b05b...129 Det er bra det produseres i Norge. Figgjo produserer alle sine serviser på Figgjo, så bortsett fra glimrende kvalitet er det kortreiste varer. Man kan få omvisnng på fabrikken og se produksjonen fra leiren lages, formes før brenning, glasering før brenning igjen. Viktig å støtte opp om norske bedrifter. Anonymkode: 0d004...053
AnonymBruker Skrevet 30. april #33 Skrevet 30. april Ittala Teema. Har hvite, og noen røde til jul. Anonymkode: 416b9...0b1
Hedda-78 Skrevet 30. april Forfatter #34 Skrevet 30. april Hvor får man kjøpt Figgjo når man bor langt unna fabrikkutsalget? Er det noen butikker som fører Figgjo?
AnonymBruker Skrevet 30. april #35 Skrevet 30. april Hedda-78 skrev (34 minutter siden): Hvor får man kjøpt Figgjo når man bor langt unna fabrikkutsalget? Er det noen butikker som fører Figgjo? De har nettbutikk: https://figgjofabrikkutsalg.no/ Anonymkode: 0d004...053
AnonymBruker Skrevet 30. april #36 Skrevet 30. april Liker Iittalla Teema fordi det er stengods. Kan settes rett i ovnen. Ikke en ripe på over 10 år omtrent. Anonymkode: 7f0d6...b9e
AnonymBruker Skrevet 30. april #37 Skrevet 30. april Vi har service fra Villeroy & Bosch som vi har arvet etter mine foreldre. Det er minst 40 år gammelt og like fint. Ja, det er så fint at vi bruker det både til hverdag og i selskaper, så vi slipper å ha flere servicer. Når vi har hatt behov for flere deler, så har vi kjøpt brukt på finn. Anonymkode: 02dfb...ac1
Hedda-78 Skrevet 30. april Forfatter #38 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (36 minutter siden): De har nettbutikk: https://figgjofabrikkutsalg.no/ Anonymkode: 0d004...053 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): De har nettbutikk: https://figgjofabrikkutsalg.no/ Anonymkode: 0d004...053 Ja, men jeg liker å se varene irl før jeg kjøper. Så da må jeg evt kjøpe en av hver (av de interssante modellene, selvsagt) fra nettbutikken og vurdere dem, og så bestille resten etterpå. Det hadde vært bedre å kunne se på dem i butikk🙂
AnonymBruker Skrevet 30. april #39 Skrevet 30. april Hedda-78 skrev (Akkurat nå): Ja, men jeg liker å se varene irl før jeg kjøper. Så da må jeg evt kjøpe en av hver (av de interssante modellene, selvsagt) fra nettbutikken og vurdere dem, og så bestille resten etterpå. Det hadde vært bedre å kunne se på dem i butikk🙂 Du får legge litt av sommerferien til Figgjo 😅 Anonymkode: 0d004...053
Hedda-78 Skrevet 30. april Forfatter #40 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får legge litt av sommerferien til Figgjo 😅 Anonymkode: 0d004...053 Verdensmetropolen Figgjo!😂 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå