Hedda-78 Skrevet søndag kl 11:12 #1 Del Skrevet søndag kl 11:12 Er på jakt etter et nytt hverdagsservise (middagstallerken, dyp tallerken og frokosttallerken). Det jeg har er kjøot hos coop, og dekoren forsvinner i vask. Jeg hadde blinket meg ut Aida Groovy, jeg liker at det er fane på både flate og dype tallerkener. Men da jeg gikk til en butikk for å se på det, sa den ansatte at dette serviset fører de ikke, fordi kvaliteten er for dårlig. Porselenet er for mykt slik at det fort blir ripete, og egner seg derfor ikke som hverdagsservise. Hvilket servise bruker dere til hverdags? Som beholder dekoren over tid, ikke blir ripete og ikke koster 500,- per tallerken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:33 #2 Del Skrevet søndag kl 18:33 Bruker Rosendahl Grand Cru. Ingen dekor da, men jeg liker det slik til hverdags. Holdt seg pent i årevis. Anonymkode: 6b67f...bc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 19:00 #3 Del Skrevet søndag kl 19:00 Jeg har pillivuyt plissé Anonymkode: 53f80...f2c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 18:32 #4 Del Skrevet i går, 18:32 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har pillivuyt plissé Anonymkode: 53f80...f2c Samme her. Anonymkode: 4c625...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GjestSiden2006 Skrevet i går, 20:00 #5 Del Skrevet i går, 20:00 IKEA Vardera 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskesara1973 Skrevet 23 timer siden #6 Del Skrevet 23 timer siden Rosendahl ☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #7 Del Skrevet 23 timer siden Hedda-78 skrev (På 27.4.2025 den 13.12): Er på jakt etter et nytt hverdagsservise (middagstallerken, dyp tallerken og frokosttallerken). Det jeg har er kjøot hos coop, og dekoren forsvinner i vask. Jeg hadde blinket meg ut Aida Groovy, jeg liker at det er fane på både flate og dype tallerkener. Men da jeg gikk til en butikk for å se på det, sa den ansatte at dette serviset fører de ikke, fordi kvaliteten er for dårlig. Porselenet er for mykt slik at det fort blir ripete, og egner seg derfor ikke som hverdagsservise. Hvilket servise bruker dere til hverdags? Som beholder dekoren over tid, ikke blir ripete og ikke koster 500,- per tallerken? Kjøp Villeroy & Bosch, det er kvalitet og mange fine dekorer. Anonymkode: 0169c...27e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Del Skrevet 23 timer siden Bruker Le Creuset Anonymkode: 5116a...c68 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Del Skrevet 23 timer siden Ikea Anonymkode: a1666...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 27.4.2025 den 21.00): Jeg har pillivuyt plissé Anonymkode: 53f80...f2c AnonymBruker skrev (3 timer siden): Samme her. Anonymkode: 4c625...f73 Det er kjempefint, synes jeg. Men bittelitt grovt i kvaliteten. Jeg har Iittala Teemu og er veldig fornøyd. Anonymkode: 9f498...1f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Del Skrevet 22 timer siden Vi har bondeservice og liker det veldig godt, og passer oss som bor på gård. De har salg også nå ser jeg! https://www.cg.no/collections/serviser-servise-porsgrund-porselen-servise-bondemonster-servise?tw_source=google&tw_adid=&tw_campaign=22122319614&gad_source=1&gbraid=0AAAAAD09Yfq229GlDWelpo9evWkrysrh1&gclid=Cj0KCQjwzrzABhD8ARIsANlSWNOXBnvqvwLbvk5C_GITjnNefddIKcWNlvK0MTHKcmP26yP1hNdLEkgaAsHxEALw_wcB Anonymkode: 98c46...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rotekopp1989 Skrevet 22 timer siden #12 Del Skrevet 22 timer siden Har Hammershøi fra Kähler. Pleier å ønske meg deler til jul og bursdag fra søsken og bestemor 🤭 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #13 Del Skrevet 15 timer siden Elsker Le Creuset. Like fine på 15. året, vi har dem i alle farger så det blir variasjon og kjempefine dekkede bord. Røde til jul, blå til spesifikke duker jeg liker, gule og grønne er fine til påske, osv osv. Bruker dem både til hverdags og av og til til gjester. Fargene og den solide kvaliteten gjør dem superanvendelige. De er både moderne og klassiske, etter mitt syn. Det er ofte på tilbud, nå 40% på deres egen nettside. Anonymkode: ea785...61b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #14 Del Skrevet 15 timer siden Figgjo! Da slipper du å ha det samme som alle andre kjøper på tilbords, og det er laget for å holde lenge tross daglig bruk☺️ Anonymkode: 14d93...210 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #15 Del Skrevet 15 timer siden Vi har hatt et enkelt, hvitt servise fra Pillivuyt i årevis, det tåler absolutt alt og er greit og klassisk. Anonymkode: 0b633...c6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #16 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kjøp Villeroy & Bosch, det er kvalitet og mange fine dekorer. Anonymkode: 0169c...27e jeg har hatt to ulike og begge gaske dyre egentlig, og begge har fått merker ved bruk, typ striper etter bestill og slitasje av vask så jeg har ikke samme oppfatning på kvalitet som deg. det hverdagsserviset som har holdt best er egentlig et gammelt enkelt ett fra IKEA som sikkert er 20 år nå og helt enkelt og ikke spesielt pent å se på det har blitt tatt frem igjen etter hver nedtur med V&B Anonymkode: aa0da...baa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #17 Del Skrevet 15 timer siden GjestSiden2006 skrev (9 timer siden): IKEA Vardera Den er faktisk god. Tror jeg har hatt middagstallerken i 10 år, like fine Anonymkode: d6ca7...3e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sur sitron Skrevet 15 timer siden #18 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Figgjo! Da slipper du å ha det samme som alle andre kjøper på tilbords, og det er laget for å holde lenge tross daglig bruk☺️ Anonymkode: 14d93...210 Enig mine Figgjo-serviser er over 20 år og brukes daglig enda. De er omtrent uknuselige også 😅 Det er en grunn til at mange kafeer og restauranter bruker Figgjo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 15 timer siden #19 Del Skrevet 15 timer siden Iittala Teema og Taika blandet, litt forskjellige farger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden Vi bruker Porsgrund Porselen. https://www.porsgrund.com/fabrikkutsalget Har kjøpt et helt hvitt servise uten dekor på fabrikkutsalget i Porsgrunn. Det var 2. sort med enkelte mikroskopiske skjønnhetsfeil som gjorde det billig. Har små og store tallerkner, samt suppeskåler, og en rekke serveringsskåler/boller i ulike størrelser. Har eggeglass også. Alt i udekorert hvitt proselen. Har hatt det i mange år og noe av det går en runde i oppvaskmaskinen nesten daglig, men det er fortsatt like fint som da vi kjøpte det. Finserviset vårt(middag og kaffe) er også hvitt uten dekor, men en finere variant(Bogstad fra PP). Det praktiske med å ikke ha dekor er at det er tidløst og det er enkelt å bruke til alle anledninger med alle slags farger og mønster på tilbehør som servietter, duker og lys. Anonymkode: 396c3...e52 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå