Gå til innhold

Noen som har prøvd coach?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nødt til å gjøre noen endringer i livet. Nå er det bare stress og angst, og jeg har ikke noe rom for å nyte. Det her er rett og slett ikke hvordan jeg ønsker å leve. MEN: jeg vet ikke hvordan jeg skal starte. Jeg har lest noen typsike selvhjelpsbøker men syns det er vanskelig å få til endringer i praksis. 

Jeg trenger ikke en psykolog for å snakke om hva som er vanskelig, men jeg trenger noen som hjelper meg meg til å få til faktisk endringer så livet blir bedre. Så derfor lurer jeg på om coach kunne vært noe? Jeg har ingen erfaringer med coach, og vet ikke hvor man starter annet enn å google. Noen som har erfaringer med coach og kan fortelle litt? 

Anonymkode: 5354d...b80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på! 

Anonymkode: 6791a...7f5

Skrevet

Tenker du på onlinecoach, innenfor trening? Eller mer en coach i retning psykolog? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var svært selektiv på coachens utdanning og fokus før jeg besluttet hvem jeg skulle gå til.

Det endte opp å være en helt enestående bra opplevelse, mye mer effektivt enn alle psykologer jeg har vært til og etisk sett og mye våknere. Hun veileder meg nå og da fremdeles.

Inntrykket mitt er at det er stor variasjon blant coacher. Jeg vil anbefale deg å se deg om etter en som er nokså oppdatert på nyere nevrovitenskap. Det er vesentlig kunnskap som psykologifaget har hatt problemer med å implementere. En del psykiatriske sykepleiere er belest innenfor dette og vil bruke coach som tittel.

Det er og to eldre veilednings og - sjelesørger funksjoner i samfunnet vårt: sjamaner og prester. De kan og vurderes, de har kompetanse på endringsarbeid.

Du må uansett hvem du kontakter passe på at du går til noen du kommer over ens med.

Anonymkode: 1985d...93a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...