Gå til innhold

Svart kaffe, bra eller ikke for vektnedgang?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Koffein generelt er vel ikke veldig positivt, men hvordan er det i et vektnedgangs perspektiv?

Anonymkode: d14c6...158

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har null og si på vektnedgang.

Anonymkode: 13629...f9c

• Nyttig 1
Skrevet

Det å drikke mye med få/ingen kalorier kan være positivt for å holde vekta. Men man må huske å også drikke ting som ikke inneholder koffein, feks vann, Farris og svart te.

AnonymBruker
Skrevet

Koffein kan redusere appetitten litt, særlig om man ikke er særlig vant til det, og speeder i prinsippet opp noen prosesser i kroppen som kan øke kaloriforbrenningen. Effekten er samtidig marginal. Samtidig kan det påvirke søvnen negativt, og det øker gjerne appetitten og gjør vel gjerne at man griper til enkelte andre litt usunne grep for å komme seg gjennom dagen.

Så er det selvfølgelig bra, rent kalorimessig, å drikke noe så kalorifattig som svart kaffe hvis alternativet er noe kaloririkt. Effekten av selve kaffen på vektnedgangen er likevel helt neglisjerbar. I praksis vil det neppe bety noen verdens ting. Ta en neve potetgull eller et enkelt kakestykke en gang, så har du påvirket vektnedgangen din langt mer enn flere uker med tilførsel av (eller fravær av) koffein gjør.

Anonymkode: db2d8...4ef

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det at det påvirker søvnen er faktisk det værste for min del. Tok en kopp mellom kl 12-13 i går, og det påvirket søvnen min i natt. Så det er nok heller det som holder meg igjen på å drikke mye koffein. 

Anonymkode: d14c6...158

AnonymBruker
Skrevet

Det å ta en kopp kaffe som kos, kan jo hindre at man snackser litt også. Å drikke noe varmt øker også metthetsfølelse. Generelt tenker jeg at alt som er kalorifritt og kan gi noe hygge er positivt å ta vare på

Anonymkode: 53bed...b56

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...