Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jag har en upplevelse som jag tycker ær jætte hemsk, men dom jag førtalt det till tycker det inte. Før x antal år sen var jag på byn med vænner. Vi sitter på ett matstælle innan vi ska hem. Utanfør ser jag en vældigt ung  flicka med en gammal man. Utan att gå i spesifikt på hur jag vet, men hon ær troligtvis prostituerad. Jag ær vældigt emot mænniskohandel. Hon ser vældigt olycklig ut. Og jag sæger till mina vænner. Fy f.. Vad ækligt. Hur kan man utnytta en annan mænniska. Hon ær troligtvis styrd/utnyttjad av bakmæn sænt från by till by Europa. Mannen i sællskapet ser på mig med svart blick. Han ær arg. Og sæger, spelar det verkligen så stor roll. Jag blir vældigt satt ut av hans kommentar. Efter det avskyr jag fyrn. I mitt sinne ær han en dårlig mænniska. Han ær vældigt populær i min familj og det gør mig kvalm. Han lyftes upp till skyarna som moraliskt øverlægen.( Har ikke førtalt många om min erfarenhet) Mens jag bara ser hans svarta blick. Min man sæger till mig att han hade ju drukigt alkohol, att jag øverdriver. Hade uppskattat andras åsikt. Ær jag øverdriven? 

Endret av gulblå
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor en blanding av svensk og dansk når ingen av dem ser ut til å være morsmålet dit? 

Anonymkode: 5139c...954

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var vanakelig å lese pga språkblandingen.

Anonymkode: a55cc...ef9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk svenske bokstaver, please!

og du, om tråden din ikke skal stenges må du forandre tittelen på den, for den er ikke en beskrivende tittel…

Anonymkode: 23645...1bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For de av dere som sliter med å lese svensk dialekt med alle mulige tidsbestemmelser:

Jeg hadde en opplevelse som jeg synes at er kjempefæl, men de jeg har fortalt det til synes ikke det samme.

For X antall år siden var jeg ute på byen med venner. Vi satt på et spisested før vi skulle hjemover. Utenfor så jeg en veldig ung jente med en gammel mann. Uten å gå spesifikt inn på hvordan jeg vet det var hun mest sannsynligvis en prostituert. Jeg er veldig i mot menneskehandel og hun så veldig ulykkelig ut. Jeg sa til mine venner: Fy f... så ekkelt. Hvordan kan man utnytte et annet menneske slik? Hun var trolig styrt/utnyttet av bakmenn og ble sendt fra by til by i Europa. Mannen hun var sammen med så på meg med et svart blikk (dvs som et hat i blikket). Han var sint og spurte om det virkelig spilte noen rolle. Jeg ble veldig satt ut av hans kommentar og etter det har jeg avskydd fyren. I mine øyne er han et dårlig menneske. Han er veldig populær i min familie og det gjør meg kvalm. Han roses opp i skyene som en moralsk overlegen mann. Har ikke fortalt mange om min opplevelse, men jeg ser bare tilbake på hans svarte blikk. Mannnen min sier til meg at han, mannen med det svarte blikket, hadde drukket alkohol og at jeg overdriver. Jeg kunne gjerne tenkt meg å få andres innspill på dette. Overdriver jeg? 

Mitt innspill ville vært å gripe inn her i Norge i alle fall (f.eks kontakte politiet). Det kan være andre lover og regler i Sverige.

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Sitat

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...