AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Selv kan jeg spise store måltider og er glad i raske karbs. Jeg er en dame som er 172 cm og veier 59 kg. Spiser per dags dato mellom 3000-3500 kcal i døgnet. Må ha litt godteri/ bakevarer og 100 g popcorn hver dag. Forstår ikke hvordan vekta ikke går opp. Veldig rart. Anonymkode: 23fd1...944 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Jeg spiser også godteri og to store gode måltider hver dag, men det er snakk om totalt 1600-2000 kalorier for min del. I tillegg er jeg ganske aktiv og løper nesten hver dag. Har du faktisk talt kaloriene du spiser? Anonymkode: 1f596...4de 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Å være tynnfeit er ikke spesielt smart. Anonymkode: cdb09...753 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg spiser også godteri og to store gode måltider hver dag, men det er snakk om totalt 1600-2000 kalorier for min del. I tillegg er jeg ganske aktiv og løper nesten hver dag. Har du faktisk talt kaloriene du spiser? Anonymkode: 1f596...4de Ja jeg har telt kaloriene. Har en fysisk jobb og går mye ellers. Trener ikke. Anonymkode: 23fd1...944
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Jeg leste en gang en forskningsartikkel som hadde funnet at de som kan spise «hva som helst» uten å legge på seg, har mye «mikroaktivitet». De ligger mindre stille, slapper av med aktivitet som innebærer at de sitter og gjør små bevegelser hele tiden, for eksempel puslespill, ordner småting i boligen hele tiden, går/sykler når de skal steder osv. Med en fysisk jobb og mye gåing, blir det jo mye bevegelse. Kroppen tilpasser seg aktivitets- og kalorinivået over tid. 3000-3500 kcal for en person med aktiv jobb, er jo ikke kjempemye. Anonymkode: 97e94...f8d 4 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg leste en gang en forskningsartikkel som hadde funnet at de som kan spise «hva som helst» uten å legge på seg, har mye «mikroaktivitet». De ligger mindre stille, slapper av med aktivitet som innebærer at de sitter og gjør små bevegelser hele tiden, for eksempel puslespill, ordner småting i boligen hele tiden, går/sykler når de skal steder osv. Med en fysisk jobb og mye gåing, blir det jo mye bevegelse. Kroppen tilpasser seg aktivitets- og kalorinivået over tid. 3000-3500 kcal for en person med aktiv jobb, er jo ikke kjempemye. Anonymkode: 97e94...f8d Dette, skulle inn og skrive det samme. Anonymkode: f1938...eae 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april Jeg var som deg. 171 cm og alltid 56-57 kilo. Kunne spise når jeg ville, gjerne en hel 200g sjokolade og store porsjoner mat. Lite trening utenom tur med hund. Så plutselig snudde det. Under covid. Selv om jeg nå trener hver dag og passer kosten som en hauk og aldri chips eller sjokolade, er jeg 15 kg tyngre. Jeg er anti «anti vaksine» folk. Men har noen ganger lurt på om covid vaksinene klusset til stoffskifte mitt. Et mysetrium. Født flere barn og ble bare tynnere for hver barn. Så kom covid. Er ikke i overgangsalder. Anonymkode: 4ff54...497
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var som deg. 171 cm og alltid 56-57 kilo. Kunne spise når jeg ville, gjerne en hel 200g sjokolade og store porsjoner mat. Lite trening utenom tur med hund. Så plutselig snudde det. Under covid. Selv om jeg nå trener hver dag og passer kosten som en hauk og aldri chips eller sjokolade, er jeg 15 kg tyngre. Jeg er anti «anti vaksine» folk. Men har noen ganger lurt på om covid vaksinene klusset til stoffskifte mitt. Et mysetrium. Født flere barn og ble bare tynnere for hver barn. Så kom covid. Er ikke i overgangsalder. Anonymkode: 4ff54...497 Er ikke sikker der var vaksinen, kanskje du rett og slett har hatt covid, mange som har fått plager av det også. Anonymkode: ac75e...0bc 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg var som deg. 171 cm og alltid 56-57 kilo. Kunne spise når jeg ville, gjerne en hel 200g sjokolade og store porsjoner mat. Lite trening utenom tur med hund. Så plutselig snudde det. Under covid. Selv om jeg nå trener hver dag og passer kosten som en hauk og aldri chips eller sjokolade, er jeg 15 kg tyngre. Jeg er anti «anti vaksine» folk. Men har noen ganger lurt på om covid vaksinene klusset til stoffskifte mitt. Et mysetrium. Født flere barn og ble bare tynnere for hver barn. Så kom covid. Er ikke i overgangsalder. Anonymkode: 4ff54...497 Jeg fikk lavt stoffskifte etter jeg hadde covid. Noe forskning viser at covid-infeksjon kan trigge underliggende hypotyreose. Anonymkode: 1f596...4de 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #10 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Selv kan jeg spise store måltider og er glad i raske karbs. Jeg er en dame som er 172 cm og veier 59 kg. Spiser per dags dato mellom 3000-3500 kcal i døgnet. Må ha litt godteri/ bakevarer og 100 g popcorn hver dag. Forstår ikke hvordan vekta ikke går opp. Veldig rart. Anonymkode: 23fd1...944 Jeg er likedan som deg og har ikke oversikt over hvor mange tusen kalorier jeg spiser per dag, for det driter jeg i så lenge jeg ikke går opp i vekt . Jeg tenker det er høy forbrenning, for jeg er ikke noe spesielt fysisk aktiv. Anonymkode: 03fa5...9dc 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #11 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk lavt stoffskifte etter jeg hadde covid. Noe forskning viser at covid-infeksjon kan trigge underliggende hypotyreose. Anonymkode: 1f596...4de Mulig det er det. Noe gikk galt, det er sikkert. Hadde covid på slutten av pandemien. Anonymkode: 4ff54...497
AnonymBruker Skrevet 27. april #12 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er ikke sikker der var vaksinen, kanskje du rett og slett har hatt covid, mange som har fått plager av det også. Anonymkode: ac75e...0bc Mulig. Noe skjedde! Anonymkode: 4ff54...497
AnonymBruker Skrevet 27. april #13 Skrevet 27. april Jeg var slik før. Jeg spiste enorme mengder, var nok ganske tynnfeit. Vokste opp med enormt dårlig kosthold, og brydde meg ikke om å endre det i voksen alder. Tenkte vel ikke helt over det. 40 årene kom, og det samme gjorde kiloene... Jeg er normalvektig nå, BMI på 23. Jeg var svært slank før dette, type tynn og mager, BMI på rundt 16-17, alt av muskler var synlig (så veltrent ut, men altfor tynn), så antar fettprosenten var lav. Og det på tross av at jeg nå har en fysisk tung jobb, mye gåing, pluss aktiv hund som får minst 2 timers tur i skau hver dag, og enda mer pluss at kostholdet er totalendret. Ligger på rundt 1800 kcal og spiser sunt, men jeg slanker meg ikke. Jeg synes selv jeg ser bedre ut nå enn før, selv om jeg har litt mer å ta i enn at jeg oppfattes som særlig slank. Anonymkode: bc41a...a24 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #14 Skrevet 27. april Jeg var slik før jeg også, da var jeg og mindre aktiv enn nå. Brått etter midten av 30 årene og nye medisiner så raste jeg opp 20 kilo i vekt. Jeg spiste 200 gram sjokolade, spiste junk food hver dag, alle kommentere hvor mye jeg spise. Hadde bmi på 15. Nå 42 år kan ikke spise noe sjokolade, junk er nesten helt utelukket. Spiser knekkebrød til frokost med skinke, middag en liten porsjon og det er det. Har klart å gå ned 5 kilo av de 20 kiloene mine. Jeg er aktiv, trener opp til flere ganger i uken, tung fysisk jobb med minimum 15000 skritt. Forbrenning er forskjellig og det er jeg overbevist om. Anonymkode: c7a2f...43a
AnonymBruker Skrevet 27. april #15 Skrevet 27. april Dere blir eldre. Metabolismen endrer seg. Kvinner kommer i pre menopause 10-15 år før overgangsalder. Her starter endringer. De fleste kvinner går lettere opp i vekt fra fylte 40-45 år. Naturen har lagt det slik. Vi mister østrogen, progesteron og testosteron som gjør at vi lagrer mer fett. Spis mat med fiber, proteiner og få nok vitaminer + trening hjelper. Få muskler til alderdommen, så klarer du å bære varene dine selv, måke trappa og vaske huset ditt lengre om du er trent. Anonymkode: d134b...d22 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #16 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Jeg var som deg. 171 cm og alltid 56-57 kilo. Kunne spise når jeg ville, gjerne en hel 200g sjokolade og store porsjoner mat. Lite trening utenom tur med hund. Så plutselig snudde det. Under covid. Selv om jeg nå trener hver dag og passer kosten som en hauk og aldri chips eller sjokolade, er jeg 15 kg tyngre. Jeg er anti «anti vaksine» folk. Men har noen ganger lurt på om covid vaksinene klusset til stoffskifte mitt. Et mysetrium. Født flere barn og ble bare tynnere for hver barn. Så kom covid. Er ikke i overgangsalder. Anonymkode: 4ff54...497 Er som å lese om meg selv. Jeg tilskriver det alderen og ikke vaksinen, selv om endringen skjedde under covid. Men det var også tiden jeg ble 40 Anonymkode: 8fdc1...f56
AnonymBruker Skrevet 27. april #17 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg har telt kaloriene. Har en fysisk jobb og går mye ellers. Trener ikke. Anonymkode: 23fd1...944 Gå forbrenner like mange kalorier som å løpe samme distanse, tar bare lengre tid Anonymkode: ebae8...952 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #18 Skrevet 27. april Kunne det i tenårene og i 20 årene. Da jeg kom i 30 årene la jeg lettere på meg. Vet ikke hvorfor det er sånn. Anonymkode: ab116...c26 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #19 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Selv kan jeg spise store måltider og er glad i raske karbs. Jeg er en dame som er 172 cm og veier 59 kg. Spiser per dags dato mellom 3000-3500 kcal i døgnet. Må ha litt godteri/ bakevarer og 100 g popcorn hver dag. Forstår ikke hvordan vekta ikke går opp. Veldig rart. Anonymkode: 23fd1...944 Da er du sannsynligvis i veldig mye aktivitet, eller så spiser du ikke så mye som du tror. Anonymkode: e2e9a...187
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå