AnonymBruker Skrevet i går, 09:25 #21 Del Skrevet i går, 09:25 Jeg er i sekstiårene og mitt tips er kun to måltider om dagen med mye grønnsaker og ellers ingen ting inn i kjeften utenom vann og kaffe. Jeg går sakte, men sikkert ned. Har bare 10kg som skal av. Veier meg en gang i uka. Anonymkode: 7b2c7...692 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:44 #22 Del Skrevet i går, 09:44 Kålrota skrev (18 minutter siden): Du spiser is og skjønner ikke hvorfor du legger på deg? TS, du må spise ordentlig og næringsrik mat. Var lørdag så jeg tenkte at 2 kuler is ikke var så ille. Men skjønner no at jeg må holde meg unna sånne ting Anonymkode: 930e4...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:48 #23 Del Skrevet i går, 09:48 Fem knekkebrød, pasta med saus, is og en vaniljesaus som jo på ingen måte er sukkerfri (bare uten tilsatt sukker) høres jo ikke akkurat ut som slankekost. Så er det for all del helt meningsløst å veie seg fra dag til dag på denne måten. Det tar betydelig lengre tid før kaloriinntaket legger seg på kroppen som kroppsfett. Anonymkode: 0eb45...ad9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 09:54 #24 Del Skrevet i går, 09:54 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var lørdag så jeg tenkte at 2 kuler is ikke var så ille. Men skjønner no at jeg må holde meg unna sånne ting Anonymkode: 930e4...45e Dersom du var i solid kaloriunderskudd før du spiste isen, så ville ikke de to kulene med is vært så ille. Men om du allerede låg rundt null så gjorde jo de to iskulene at du spiste flere kalorier den dagen enn du forbrente - og dermed fikk mer fettvev. Kalorier og vekt gjør ingen forskjell på om det er lørdag eller onsdag. Men av en eller annen bisarr grunn har vi lært opp hjernen og mønstrene være til at lørdager er spesielle og da kan man spise usunne ting. Og vi i Norge er litt unike der. Merkelig egentlig. Og ene historien jeg hørte om dette er ganske så makaber. Det er lov å kose seg. Men skal du ned i vekt må du forbrenne mer enn du spiser. Er det viktig for deg å spise ekstra en dag i uken så er det ditt valg, men da må du heller ikke bli overrasket over at du går opp i vekt da. Og da må du spørre deg - er det verdt det for den kosen der og da? Om ja - kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet i går, 09:54 #25 Del Skrevet i går, 09:54 Pasta med kjøttsaus sier jo ingenting. Tipper det er der det ryker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:07 #26 Del Skrevet i går, 11:07 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg la inn maten på lifesum. Kom frem til at det ble 1042 kalorier. Men det er vel ikke mye? Anonymkode: 930e4...45e Har du et skjermbilde av dette? Anonymkode: 44e2f...023 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:37 #27 Del Skrevet i går, 11:37 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Har du et skjermbilde av dette? Anonymkode: 44e2f...023 Ja. Måtte forandre litt. Glemte knekkebrød til frokost Anonymkode: 930e4...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:40 #28 Del Skrevet i går, 11:40 ChatGPT er enig i kalorimengden. Gitt at du har spist moderate mengder, ikke brukt for mye olje, vanlige knekkebrød (ikke frøknekkebrød - de er kaloririke). Men samtidig. "En porsjon pasta med kjøttsaus" er to-tre ganger så mange kalorier for mannen, enn for meg. Anonymkode: f398c...6c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:42 #29 Del Skrevet i går, 11:42 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): ChatGPT er enig i kalorimengden. Gitt at du har spist moderate mengder, ikke brukt for mye olje, vanlige knekkebrød (ikke frøknekkebrød - de er kaloririke). Men samtidig. "En porsjon pasta med kjøttsaus" er to-tre ganger så mange kalorier for mannen, enn for meg. Anonymkode: f398c...6c8 Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:46 #30 Del Skrevet i går, 11:46 Kålrota skrev (2 timer siden): Du spiser is og skjønner ikke hvorfor du legger på deg? TS, du må spise ordentlig og næringsrik mat. Isolert sett spiller det ingen rolle hva man spiser. Man kan slanke seg ved kun å spise Snickers eller vaniljeis. (Snakker da kun om å gå ned i vekt. Ikke mangelsykdommer og andre konsekvenser av å kun spise Snickers) Man går ikke ned i vekt av å spise «ordentlig og næringsrik mat». Det sagt, så burde alle mennesker selvfølgelig spise «ordentlig og næringsrik mat». Anonymkode: 6e5cd...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:49 #31 Del Skrevet i går, 11:49 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Det er jo helt essensielt. Du kan ha spist 1000 kalorier, eller 3000 kalorier, basert på det du skriver i HI. Anonymkode: f398c...6c8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 11:54 #32 Del Skrevet i går, 11:54 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja. Måtte forandre litt. Glemte knekkebrød til frokost Anonymkode: 930e4...45e Det du må huske på er at det ikke er sikkert at menge og innhold i det som ligger i Lifesum er rett. En vanlig feil er at folk har ulik mening om hva en porsjon er. De som la inn spagetti med kjøttsaus kan mene 280 g er en porsjon mens det du i realiteten tar er 300 g pr porsjon. Og er den mengden der inkludert kjøttdeig? Eller hadde dere ikke kjøttdeig til? For den andre vanlige feilen er at antall kalorier er feil registrert når noen la det inn. Noen som ser feil eller skriver feil. Derfor mener jeg at det er viktig å ha et forhold til etiketten med næringsinnhold. Og regne på det selv ei stund så du får en følelse av hva som er normalt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 11:56 #33 Del Skrevet i går, 11:56 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Jeg tror du må veie det meste, unntaket er for f.eks knekkebrød hvor du vet kalorier per skive. Du har lagt inn en porsjon av det meste, men spiste du det som lifesum mener er en porsjon? Anonymkode: 44e2f...023 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:04 #34 Del Skrevet i går, 12:04 Kålrota skrev (2 timer siden): Du spiser is og skjønner ikke hvorfor du legger på deg? TS, du må spise ordentlig og næringsrik mat. Gi deg. Vektnedgang er enkel matte i de aller fleste tilfeller; forbrenn mer enn du inntar. Jeg gikk ned 10 kg på sjokolade og usunn mat. Dårlig matlyst. Du kan spise is og gå ned i vekt. Men du må være i UNDERSKUDD. Er ikke rart trådstarter sliter når folk slenger ut uriktige påstander. Anonymkode: 7128e...6df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet i går, 12:14 #35 Del Skrevet i går, 12:14 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Gi deg. Vektnedgang er enkel matte i de aller fleste tilfeller; forbrenn mer enn du inntar. Jeg gikk ned 10 kg på sjokolade og usunn mat. Dårlig matlyst. Du kan spise is og gå ned i vekt. Men du må være i UNDERSKUDD. Er ikke rart trådstarter sliter når folk slenger ut uriktige påstander. Anonymkode: 7128e...6df Det er dessverre en vanlig misforståelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissSkog Skrevet i går, 12:22 #36 Del Skrevet i går, 12:22 Ja, tror du må begynne å veie maten. Jeg hadde prosjekt ned-i-vekt i fjor og fikk faktisk et lite sjokk da jeg forsto hvor lite én porsjon pasta faktisk var. Den pastaen med kjøttsaus som jeg var vant til (som jeg i tillegg forsynte meg mer enn én gang av og i tillegg hadde mye ost på) inneholdt definitivt ikke under 300 kcal per porsjon. Vi snakker nok heller godt over 1000. Et besøk på en italiensk restaurant i London ga også et hakeslepp. Der står kaloriinnholdet bak hver rett på menyen. I starten ville jeg også droppet å legge til noe ekstra i helgene. Det kan du unne deg når du har gått ned mer. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:29 #37 Del Skrevet i går, 12:29 Du har fått mange gode råd her no ts. Kutt alt unødvendig utover grønnsaker og proteiner en periode. Så kan du veie deg oftere å se. Og registrere alt i lifesum, men vei absolutt alt! Anonymkode: 93870...a1e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:44 #38 Del Skrevet i går, 12:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Du må veie maten! Spagetti og kjøttdeigsaus er uten tvil feil her, det der er knapt en barneporsjon. Når jeg spiser en normal porsjon med spagetti og saus så blir det over 500 kalorier. Anonymkode: 7128e...6df 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 12:45 #39 Del Skrevet i går, 12:45 Snublefot62 skrev (30 minutter siden): Det er dessverre en vanlig misforståelse. Og en veldig irriterende en. Jeg har til og med PCOS, så det sier sitt. Kaloriunderskudd har så og si alt å si. Anonymkode: 7128e...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyGrey Skrevet i går, 12:59 #40 Del Skrevet i går, 12:59 Jeg ville kuttet kunstig søtning og magre produkter. Spis mer grønnsaker og fersk frukt til dessert. Grønnsaker gir volum i magen og du blir skikkelig mett på lite kalorier. Få store måltider kombinert med periodisl faste kan være verd å prøve. Slik jeg har lært det handler vektnedgang om å gi kroppen riktig næring slik at hormonene som styrer kroppen er i balanse. Kunstig søtning og ultraprossesert mat tuller med hormonene. Ville veid meg en gang i uka samt skrevet ned vitale mål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå