AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Jeg prøver å gå ned i vekt, men sliter. Har prøvd å spise lite og prøvd å spise litt mer. F eks i går morges veide jeg 92 kilo. Dette spise jeg: frokost 2 knekkebrød med kokt skinke. Middag pasta med kjøttsaus. Gikk en times tur etter middag. Så spiste jeg jordbær med sukkerfri vaniljesaus og 2 kuler vaniljeis. Og til kveldsmat 3 knekkebrød med go og mager salami. Drakk også vann, zero saft og en boks cola zero. I dag er vekten 93.5 kilo Må legge til at jeg er 50 år og da er det kanskje vanskeligere å gå ned. Anonymkode: 930e4...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden (endret) Du tuller for å skape diskusjon, antar jeg, men jeg biter på. Kutt ut pasta, spis rene råvarer, tren styrke, og ikke spis is. Det hjelper litt. Spiser du mange kalorier, må du forbrenne flere. Endret 20 timer siden av Kålrota 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Del Skrevet 20 timer siden Tell kaloriene. Alt. Vei det. Bruk Lifesum eller MyFitnessPal. Da vil du forstå. Anonymkode: 7128e...6df 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg prøver å gå ned i vekt, men sliter. Har prøvd å spise lite og prøvd å spise litt mer. F eks i går morges veide jeg 92 kilo. Dette spise jeg: frokost 2 knekkebrød med kokt skinke. Middag pasta med kjøttsaus. Gikk en times tur etter middag. Så spiste jeg jordbær med sukkerfri vaniljesaus og 2 kuler vaniljeis. Og til kveldsmat 3 knekkebrød med go og mager salami. Drakk også vann, zero saft og en boks cola zero. I dag er vekten 93.5 kilo Må legge til at jeg er 50 år og da er det kanskje vanskeligere å gå ned. Anonymkode: 930e4...45e Det er en myte at det er vanskeligere for eldre å gå ned i vekt enn for yngre, bare så det er sagt. Man blir roligere med alderen, er vel der største problemet ligger. Anonymkode: 26879...fb7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Del Skrevet 20 timer siden Du vet at du ikke kan veie deg fra dag til dag? Du må se trend etter flere uker. Anonymkode: 96001...79f 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Kålrota skrev (6 minutter siden): Du tuller for å skape diskusjon, antar jeg, men jeg biter på. Kutt ut pasta, spis rene råvarer, tren styrke, og ikke spis is. Det hjelper litt. Spiser du mange kalorier, må du forbrenne flere. Jeg la inn maten på lifesum. Kom frem til at det ble 1042 kalorier. Men det er vel ikke mye? Anonymkode: 930e4...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20 timer siden #7 Del Skrevet 20 timer siden Du kan ikke veie deg hverdag.. kroppen innholder vann,bæsj etc som vil påvirke vekten. Du må holde på noen uker før du kanskje ser noe resultat. Jeg har gått ned 6 kg på 2 mnd( pcos og går ikke etter sommerkropp) Du se hvor mye kalorier du spiser i løpet av en dag. Og du må gå/ sykle/ trene etc. Jeg går etter 1200-1600 kalorier om dagen og bruket lifesum app 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #8 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg la inn maten på lifesum. Kom frem til at det ble 1042 kalorier. Men det er vel ikke mye? Anonymkode: 930e4...45e Det stemmer ikke Anonymkode: f6646...a58 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg la inn maten på lifesum. Kom frem til at det ble 1042 kalorier. Men det er vel ikke mye? Anonymkode: 930e4...45e Det kan stemme om porsjonen med pasta og saus var svært liten. Pasta inneholder mye kalorier. Men ikke vei deg hver dag. En gang i uken er nok. Vekta kan være ustabil fra dag til dag. Prøv å tell kalorier over lengre tid, noen uker, og se da. Du vil ikke se resultater veldig raskt. Anonymkode: 7128e...6df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det stemmer ikke Anonymkode: f6646...a58 Forklar hva som er feil i stedet for å være så påståelig. Om ikke kan trådstarter bare avskrive svaret ditt og droppe å ta det seriøst. Anonymkode: 7128e...6df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #11 Del Skrevet 20 timer siden Kålrota skrev (18 minutter siden): Du tuller for å skape diskusjon, antar jeg, men jeg biter på. Kutt ut pasta, spis rene råvarer, tren styrke, og ikke spis is. Det hjelper litt. Spiser du mange kalorier, må du forbrenne flere. Hvorfor tuller hun? Jeg har det på samme måte…. TS, jeg er i 50-årene og skal også ned i vekt. Det er helt annerledes nå enn da jeg var 40…. Å veie seg fra dag til dag, er en uting, fordi vekten kan endre seg opp ned flere hundre gram pga vannansamling og hvor en er i syklusen. Slitt å veie deg hver dag. I tillegg kan du kanskje kutte ned på kvelden. 3 knekkebrød før leggetid, gjør at kroppen binder vann. Spiser du ikke lunsj? Uansett synes jeg du spiser altfor mye fra middag og utover resten av dagen. Middag bør være siste store måltid, og kveldsmat hvis nødvendig, evt maks 2 knekkebrød og ikke dessert med vaniljeis osv. Anonymkode: eb9c4...991 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 20 timer siden #12 Del Skrevet 20 timer siden Kroppen din består av fett, muskelmasse, mat, vann og avføring. Alt dette endrer seg over tid og dag til dag. Så fra morgen til kveld kan du ha gått opp 1 kilo og etter ei natt søvn bare gått ned 50 gram. Vekt må måles over tid. Både Helseappen på telefonen min og Withings appen fokuserer på trender og ikke nåværende måling/vekt. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #13 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det er en myte at det er vanskeligere for eldre å gå ned i vekt enn for yngre, bare så det er sagt. Man blir roligere med alderen, er vel der største problemet ligger. Anonymkode: 26879...fb7 Helt feil! Jeg er like aktiv som før, men får ikke ned like lett…. Overgangsalderen kødder med sakene. Søvnmangel også. Anonymkode: eb9c4...991 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #14 Del Skrevet 20 timer siden Det er også viktig når vi blir litt eldre, å trene mer styrke. Dette demper svingning av blodsukker, som for mange gjør vektnedgangen vanskeligere. Anonymkode: eb9c4...991 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #15 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor tuller hun? Jeg har det på samme måte…. TS, jeg er i 50-årene og skal også ned i vekt. Det er helt annerledes nå enn da jeg var 40…. Å veie seg fra dag til dag, er en uting, fordi vekten kan endre seg opp ned flere hundre gram pga vannansamling og hvor en er i syklusen. Slitt å veie deg hver dag. I tillegg kan du kanskje kutte ned på kvelden. 3 knekkebrød før leggetid, gjør at kroppen binder vann. Spiser du ikke lunsj? Uansett synes jeg du spiser altfor mye fra middag og utover resten av dagen. Middag bør være siste store måltid, og kveldsmat hvis nødvendig, evt maks 2 knekkebrød og ikke dessert med vaniljeis osv. Anonymkode: eb9c4...991 Takk for gode råd Anonymkode: 930e4...45e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden Jeg er i 40-årene. Dette er min metode; Styre helt unna søtt, også frukt, og sukkerfritt, og alt slikt. Det gjør en stor forskjell, uten at jeg forstår hvorfor. Styrketrening, med fokus på store muskelgrupper. Årsaken til økt vekt med alderen er gjerne redusert muskelmasse, som jo bidrar til forbrenningen. Skille fysisk og psykisk sult, har jeg ikke lyst på et tørt knekkebrød så er jeg ikke sulten (ikke at jeg spiser det, altså, men det er en teknikk å først ta stilling til det, før man finner seg mat). To (innimellom tre) måltid om dagen. Sjeldent noe utenom. Anonymkode: f398c...6c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det stemmer ikke Anonymkode: f6646...a58 Joda dette kan fint stemme,så sant ikke porsjonen med pasta var veldig stor. Anonymkode: 92753...c94 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en myte at det er vanskeligere for eldre å gå ned i vekt enn for yngre, bare så det er sagt. Man blir roligere med alderen, er vel der største problemet ligger. Anonymkode: 26879...fb7 Nei. Den største årsaken er muskelatrofi, derfor går også hvileforbrenningen ned, og muskelfibre erstattes med fettvev. I tillegg omsettes maten annerledes. Når man igjen blir enda eldre, fortsetter denne utviklingen, men man vil ha problemer med å holde vekta grunnet nedsatt opptak og omsetning av næringsstoffer. Man bør likevel ha litt ekstra når man nærmer seg 70 år. Å være veldig slank da, gjør at man har mindre reservekapasistet og man risikerer å bli mye sykere ved sykdom og skade, enn dersom man er godt ernært. På den måten kan det kanskje tenkes at det er en grunn til at man pakker på seg mer fett når man blir eldre. Anonymkode: fa899...03a 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er en myte at det er vanskeligere for eldre å gå ned i vekt enn for yngre, bare så det er sagt. Man blir roligere med alderen, er vel der største problemet ligger. Anonymkode: 26879...fb7 Tviler på at utsagnet ditt er korrekt. Jeg har vært slank hele livet er like aktiv på jobb og mer aktiv på fritiden nå enn jeg var da jeg var ung. Allikevel er det nå etter 45 år kiloene sniker seg på. Anonymkode: 2f3d6...ffc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 19 timer siden #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor tuller hun? Jeg har det på samme måte…. TS, jeg er i 50-årene og skal også ned i vekt. Det er helt annerledes nå enn da jeg var 40…. Å veie seg fra dag til dag, er en uting, fordi vekten kan endre seg opp ned flere hundre gram pga vannansamling og hvor en er i syklusen. Slitt å veie deg hver dag. I tillegg kan du kanskje kutte ned på kvelden. 3 knekkebrød før leggetid, gjør at kroppen binder vann. Spiser du ikke lunsj? Uansett synes jeg du spiser altfor mye fra middag og utover resten av dagen. Middag bør være siste store måltid, og kveldsmat hvis nødvendig, evt maks 2 knekkebrød og ikke dessert med vaniljeis osv. Anonymkode: eb9c4...991 Du spiser is og skjønner ikke hvorfor du legger på deg? TS, du må spise ordentlig og næringsrik mat. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå