Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sykepleier i ørten år, men nå er jeg lei. Har lyst å jobbe med noe helt annet enn helse. Må jeg ta en ny utdannelse? Eller finnes det kurs? Er vel ikke lett å få jobb nå til dags uten relevant utdannelse, selv om jeg har bachelor? Vet heller ikke helt hva jeg vil, men en «mannejobb» med fleksitid og mulighet for hjemmekontor høres ikke feil ut. Hvilke utdannelser bør jeg tenke på da?

Anonymkode: 443a3...409

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har vært sykepleier i ørten år, men nå er jeg lei. Har lyst å jobbe med noe helt annet enn helse. Må jeg ta en ny utdannelse? Eller finnes det kurs? Er vel ikke lett å få jobb nå til dags uten relevant utdannelse, selv om jeg har bachelor? Vet heller ikke helt hva jeg vil, men en «mannejobb» med fleksitid og mulighet for hjemmekontor høres ikke feil ut. Hvilke utdannelser bør jeg tenke på da?

Det fins allerede en del tråder om dette her på KG. Kanskje du kan få noen ideer fra de trådene. 

Når det er sagt. Jeg har nettopp skifta til et nytt arbeidssted (etter å ha prøvd en mengde andre steder), og elsker, virkelig elsker denne nye avdelingene. God leder, høy faglighet, gode kollegaer og jeg har fått tilrettelagt turnusen min så jeg kan drive med en hobby som er viktig for meg og gir meg energi i hverdagen. Bare for å si at det fins muligheter for et godt liv som sykepleier også. 
Uansett, lykke til med videre søknader. 

Anonymkode: b212b...5ac

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Undersøk hva som finnes av videreutdanninger. Du må absolutt ikke ta en helt ny utdanning. Sykepleierutdanningen er allsidig, så du kan fint komme deg inn i et annet felt. F.eks velferdsteknologi, ledelse etc.

Anonymkode: dff92...e8d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan være veldig tung å starte helt fra bunnen av med en helt ny utdannelse. Jeg ville sett meg om etter jobber hvor du kan bruke den utdanningen du har, kanskje med noen tilleggkurs for å bygge på noe spesialkompetanse. Det finnes mange helserelaterte jobber som ikke er som sykepleier, men hvor sykepleierkompetansen er god å ha i bunnen.

Om du velger å gå mot kontorjobb innen et helt annet fagfelt, må du trolig starte helt på nytt med en bachelor eller en master som kanskje også vil kreve at du tar opp fag du mangler fra videregående fordi du ikke trengte å ta de for å bli sykepleier. Det er en lang, tung og ikke minst kostbar vei å gå, så tenk deg nøye om.

Anonymkode: 975a6...9f5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ledelse! 

Anonymkode: a5b83...7a9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ledelse! 

Anonymkode: a5b83...7a9

Tror ikke ledelse passer for meg. Ts

AnonymBruker
Skrevet

Kosmetisk sykepleier? 

Anonymkode: da5b2...ee8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...